We zitten met onze handen in het haar. Ik geef borstvoeding en omdat dit "op aanvraag" is heb ik de gewoonte steeds de borst aan te bieden als mijn zoontje huilt. Hij weegt nu 4k880 gram, groeit goed (laatste keer gewogen was hij 370 gram aangekomen in twee weken). 's nachts komt hij gemiddeld om de drie uur om te drinken, hij slaapt in het begin van de avond in zijn eigen bedje (waar ik hem in leg als hij na het voeden in slaap is gevallen). 's nachts vanaf de eerste voeding slaapt hij bij ons in bed. Hij heeft nog geen vaste tijden dat hij wakker wordt, maar het is gemiddeld om de 3 uur. Hij slaapt wel goed 's nachts, maar ik ben dan ook in vlakbij hem. Overdag wil hij de hele dag bij mij drinken of bij mij zijn. Als ik hem gevoed heb en hij in slaap is gevallen en ik daarna weg ga (hem laat liggen op bank of bed) dan voelt hij dat en begint hij direct te huilen. Als ik lang genoeg wacht en dan wegga heb ik wel kans dat hij blijft doorslapen. Ik kom nergens meer aan toe, kan soms niet eens mn bord leegeten! Het komt wel voor dat hij overdag soms een uurtje of anderhalf uur slaapt. Ik zou graag een gezond ritme voor hem willen zonder dat hij tekort komt aan voeding. Ik vind het ook heel moeilijk om hem te laten huilen want hij knijpt zijn oogjes dan dicht en wordt helemaal rood. 's Avonds heeft hij de behoefte om gedragen te worden, de borst helpt dan niet om hem te kalmeren. Ik heb nu een draagzak van Manduka gekocht, gister is hij daar mee in slaap gevallen. Verder wil ik die draagzak proberen ook overdag te gaan gebruiken omdat ik heb gehoord dat het een positief effect op de baby zou hebben (hij zou rustiger worden en meer vertrouwen krijgen?). Kan iemand mij helpen om op een gezonde manier mijn baby rustiger te krijgen met een beter ritme? groetjes
Hoi hoi, Is dit al langer zo, of van de laatste dagen? Als het van de laatste dagen is, zou het een regeldag kunnen zijn. Een gezond ritme voor je baby is het volgende. Als hij wakker is geworden, geef hem dan eerst de borst, en verschoon hem na die eerste borst om hem vervolgens de tweede aan te bieden. Speel dan een tijdje met hem, en eventueel mag hij dan nog even in de box. Bij de eerste tekenen van vermoeidheid leg je hem in bed. Daar slaapt hij het beste, met de gordijnen dicht. Een slaapcyclus van een baby duurt maar 45 minuten, ze worden dan even wakker, en vallen vaak gewoon weer terug in slaap. Dus pak niet te snel op. Slapen in de box kan teveel prikkels veroorzaken, waardoor ze meer gaan huilen. Slapen bij jou in bed is niet veilig. Heb je al eens geprobeerd om hem in de kinderwagen naaste je bed te laten slapen. Als hij op bed huilt, dan hoor je aan het huiltje of het een "inslaaphuil" huiltje is of niet. Als hij van zacht naar hard naar zacht gaat, en dan even stil is, om vervolgens weer opnieuw te beginnen is het huilen om in slaap te vallen. Ze huilen zich in slaap. Heb je wel eens gehoord van de Ria Blom methode? Die is te vinden op internet. Het zal niet zo makkelijk zijn om hem aan een ander ritme te laten wennen, maar het is te proberen. Hoe is de bevalling gegaan? Groetjes Adrienne