Ik ben erg benieuwd wat jullie kindjes als ontbijt krijgen. Mijn dochter krijgt nog steeds een papfles. Maar hier wil ik mee stoppen. Heb al wel een bordjepap geprobeerd maar dan moet je echt veel scheppen bambix er door heen doen en ik vond het zo'n gedoe. Wil wel een boterham gaan proberen, maar de papfles is zo makkelijk als ze naar het kdv moet en is zo op
Hier een boterham inderdaad. Dochterlief eet deze zelf in de kinderstoel terwijl ik ondertussen rondscharrel, lunch maak etc (gewoon dubbel vouwen en doormidden in het vuistje), waarbij ze vaak zo bijdehand is om de kaas er tussenuit te snoepen en het brood op de grond te gooien, uiteindelijk eet ze het brood ook wel op, of ik geef haar stukjes brood in haar mond als ze teveel zit te teuten. Overigens begint ze de dag met boob op bed.
Hier 120/4 opvolgmelk en 1 boterham. Pap heeft hij nooit gewild. Ik geef de boterham zelf in stukjes zonder korst anders beland alles op de grond wat de honden helemaal geweldig vinden.
@TS Bordje pap is echt makkelijk te maken! Stel je maakt 120/4 klaar doe je er 4 scheppen pappoeder bij. Maak je 90/3 dan doe je 3 scheppen pappoeder, enz. enz. enz. Ik maak de pap klaar (melk in bordje, Bambix er bij, roeren tot het pap is) dan haal ik mijn dochter, zet haar in de stoel zodat ze direct kan gaan eten (ongeduldje ) Het is dan precies op goede dikte (niet waterig zodat ze slurpt en ook niet te dik dat de lepel overeind blijft) Ik maak hier 120/4 met 4 scheppen Bambix. Is genoeg voor haar als ontbijt anders valt het te zwaar heb ik gemerkt. Heb het 2 weken geleden met 1 schep opgehoogd.
hier een boterham met opvolgmelk in een 360 beker. lekker zelf laten eten zodat we samen ontbijten. gaat net zo snel als een fles geven.
Hier bambix pap uit n bordje. 200ml halfvolle melk opwarmen in magnetron en dan 7 schepjes bambix erbij of je nu schepjes in in fles doet of in n bordje maakt in mijn ogen niets uit. Alleen t opeten duurt langer dan n fles maar ik vind rustig ontbijten belangrijk. alleen als ze naar kdv gaat krijgt ze daar pap uit n fles (4 schepjes bambix erin) maar geeft altijd wat extra mee zodat ze daar ook met n lepel kunnen geven de ene keer is dat wel en andere keer niet. Tussendoor wil ze geen melk drinken bij dr boterham, soms n paar slokjes en anders haalt ze de richtlijnen van ongeveer 300ml zuivel niet.
Hier een papfles. Wel flink wat schepjes pap, anders heeft ze niet genoeg gegeten. Hij is in 1 a 2 minuten leeg... heeeeerlijk . Ga echt niet een half uur zitten teuten met een bordje pap of een boterham hoor... Ze eet echt langzaam, en dat schiet 's ochtends gewoon niet op. Misschien als ze over een tijdje zelf kan eten, dat het dan anders is, maar nu houden we het gewoon bij de papfles.
In het weekend en op de dagen dat ik niet werk, krijgt hij een boterham + beker thee met melk. Als ik moet werken, krijgt hij een papfles. tot hij sneller is met z'n brood blijft die papfles er hier ook nog gewoon.
Boterham kan ook. Maar hier bordje pap van 4granen pap. Dat maak je met 200ml halfvolle melk en 4 eetlepels. ( vn bon bebe 12m+) Kost ongeveer 2 euro en je doet r bijna 2 weken mee. Onze zoon vind t super lekker!! Is altijd binnen 5min op. Dan weet ik ook zeker datie voldoende aan melk(producten) krijgt per dag
Hier een flesje melk en meestal een broodje of iets van een cracker ofzo. Hij wil niet gevoerd worden en pap heeft ie nooit gemoeten.
Hier gaf ik ook vanaf 1 jaar: - boterham met beker melk als ik vrij was en we dus tijd hadden - papfles als ik moest werken en we dus meer haast hadden Bordje pap duurde hier eindeloos en muesli wilde ze niet. Een papfles met granenpap en volle melk is mi net zo'n goed ontbijt als een boterham met beker melk. Heerlijk!
Ze kreeg hier sowieso ook nog tot 15 maanden een fles melk voor het slapen gaan... en dan die 1 tot 2 keer per week nog bij het ontbijt op die leeftijd kon ik niet echt wakker van liggen eerlijk gezegd!