dag dames. over de jongensnaam waren we zo uit nog steeds super blij mee als het een jongen wordt. maar de meisjesnaam wat een drama!!!!! mijn man vind heel weinig tot niets leuk. nu hadden we gister gina (djeena). maar ik twijfel voor pesterijen voor vagina pff zo moeilijk. dus mijn vraag wat vinden jullie van gina?
Het is niet mijn smaak. Ik legde niet gelijk de link naar vagina ofzo. Het is lastig. Hier wel duidelijkheid over de meisjesnaam, maar is de jongensnaam drama.
Ik vind Gigi leuker. Gina vind ik ook wel mooi, alleen niet als het uitgesproken wordt op z'n Nederlands: Giena.
Gina vind ik wel een mooie naam, al zou ik mijn dochter nooit zo noemen. Ik denk daarbij vooral aan Gina Lollobrigida - en aan de nogal foute zus van Joey (in de gelijknamige tv-serie). Ik had vroeger een buurmeisje dat Regina heette (hollandse uitspraak), vond ik ook wel wat hebben. Betekent koningin. Ik leg de link naar vagina niet, maar het zou best kunnen dat anderen dat wel doen. Je zou ook voor Jeany / Jeanie / Jeannie kunnen gaan. Klinkt bijna hetzelfde maar dan ben je in elk geval van die associatie af.
Gina spreek je toch niet uit als djeena, meer als djiena toch? Je zou het evt. ook nog kunnen schrijven als Geena, dan is het duidelijker dat engels uitgesproken word, anders heb je kans dat mensen giena gaan zeggen.
meiden dank jullie wel voor jullie reactie. blijf twijfelen over deze naam. we hebben nog wel even gelukkig. we zetten de speurtocht voort!