Suicidaal kind

Discussion in 'De lounge' started by Popke07, Mar 13, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dat ook nog! Als jij je kind nu verbied met dat jongetje te spelen en hij ziet hem echt als zijn vriendje, zal hij in het vervolg dan nog zo eerlijk naar jou toe zijn? Of is hij dan bang weer een vriendje te verliezen als die iets doet of zegt wat van mama niet mag!

fafa and Thea23 like this.
  2. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    4,433
    1,123
    113
    ZZp er
    Vind het altijd wel gezellig hoor de kindjes over de vloer !
    Leukste is met warme dagen dat ze alle huizen langsgaan ( groepje van 4 vrienden ) en dat bij iedereen thuis van dat groepje wat lekkers halen hahaha( ondertussen appeen wij naar elkaar wat ze al gehad hebben hahahah) grootste lol hebben ze dan.
    Zomer staat hier de voordeur ook letterlijk overdag altijd open en is het letterlijk zoete inval!

JisL, Ysabella, Uuz and 1 other person like this.
  3. Popke07

Popke07 Lid

Aug 8, 2017
    58
    46
    18
    Female
    Mijn zoontje kwam alleen binnen, hij was alleen naar buiten gegaan om in de speeltuin te spelen en kwam alleen binnen. Toen hij al binnen met een beker in zn hand stond kwam dit jongetje boos de tuin in gelopen. En nee nadat hij zo boos schreeuwde heb ik zeker niet gevraagd of hij binnen wil komen, heb hem nog net de tuin niet uit gezet.

En dit is niet hoe wij normaal handelen. De halve buurt speelt hier altijd en iedereen is welkom maar hier wordt wel met respect gehandeld en dit jongetje heeft alles behalve.

4. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Oh, nu ga je mij beledigen? Lekker dan. Je hebt geen idee waar je kinderen gaan spelen, en je kan de ouders niet bereiken? Dat vind ikzelf gewoon onvoorstelbaar.

5. Popke07

Popke07 Lid

Aug 8, 2017
    58
    46
    18
    Female
    Wel grappig dat dit altijd zo gaat op dit forum, ik vraag advies over een situatie (hoe ik dit het beste kan aanpakken) en ik wordt direct afgezeken op wat ik gedaan heb.

Hoe zielig dit jongetje ook is, hij komt hier op zo'n manier het huis niet in. Ik kan natuurlijk ook niets posten en achteruit zitten en me er niet druk om maken. Maar ik maak me wel zorgen en ik wil wel iets doen en vervolgens lees ik hier sommige antwoorden waardoor ik denk; en waarom wilde ik ookalweer iets doen?!

Komop hee doe even normaal onder elkaar en geef advies ipv de veroordelende antwoorden waar geen advies in zit.

Chocolat, Loetje85, merel80 and 8 others like this.
  6. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    4,433
    1,123
    113
    ZZp er
    I
    mee eens hoe jong ook !
    Ken genoeg mensen die het weg zouden wuiven van ach het is maar een kind .
    Zelf rond mijn 6e/7e ook die gevoelens gehad en uitte doormiddel van tekeningen maken hoe ik dat het best kon doen.
    Gelukkig werd het opgevangen en er wat mee gedaan ( gepest op school en lastige situatie thuis gevolg was depressie)

Daarom altijd serieus nemen het is een HULP vraag of het nou makkelijk opgelost kan worden of niet .
    Mensen die dit zeggen vragen om hulp

jessy77 likes this.
  7. HvO

HvO Niet meer actief

Ik schrik zelf vooral heel erg van het eerste gedeelte van je post. Komt heel erg hard en kil over. Zeker omdat het gaat om een kind van zes jaar. o_O

Veilig thuis had ik zeker niet gedaan. Want het lijkt mij duidelijk dat je verder niet zoveel weet over de gezinssituatie.

In volwassen vriendschappen heb je bepaalde rollen, dominant etc. Volgens mij is dat bij kinderen niet veel anders. Dit jongetje komt redelijk dominant over. Maar dat moet niet doorslaan natuurlijk.

Ik had zelf geprobeerd inderdaad zoals anderen hier aangeven in contact te komen met de ouders.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik zou dit toch op school bespreken, gewoon wat jouw zoon je heeft verteld. Als zijn ouders daar dan uit zouden kunnen afleiden dat dit van jou komt, tja, dat is dan maar zo. Grote kans dat dit gewoon een kleuteruitspraak is, en hij dus niet echt suicidaal is, maar in de basis klinkt er wel grote onvrede door over zijn leven - en of hij dus echt suicidaal is of niet, daar moet iets mee gebeuren.

Manque likes this.
  9. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    4,433
    1,123
    113
    ZZp er
    Ik zou achter moeder aan blijven gaan en op welke manier ook duidelijkmaken wat haar zoon zei.
    Wat ze er zelf mee doet is aan haar .

10. Popke07

Popke07 Lid

Aug 8, 2017
    58
    46
    18
    Female
    Wie de bal kaats... :)

Ik weet waar mn kinderen spelen hoor, heb een adres en telefoonnummer van het kind waar mijn kind op dat moment verblijft. Heb geen persoonlijk contact en mijn zoontje heeft daar nooit binnen gespeeld dus nee nooit een adres en telefoonnummer gevraagd. Ga jij persoonlijk alle ouders af waarmee je kind speelt om hun adres en telefoonnummer te vragen? Dan heb ik heel wat te doen want mijn andere kinderen spelen met iedereen die ze in de speeltuin zien namelijk. Mag ik wel een heel dik adresboek gaan kopen.

11. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Bestaat er een kans, gezien de uitspraak van dit jongetje zelf en dat hij vaak bij jullie komt, dat hij juist bewust steeds jullie kant op komt? Dat hij ergens een veilige plek zoekt waar hij welkom is?
    Ik zou de juf inlichten, zij kan het dan verder opnemen en ik zou dit jongetje wat meer omarmen. Laat ze na schooltijd bij jou thuis spelen, maar neem ze ook aan tafel met wat drinken en wat lekkers. Maak het gezellig, geef duidelijk aan wat jij van hem verwacht als hij bij jullie is. Bespreek welke regels bij jullie gelden. En dat als hij zo graag bij jullie komt, zich daar wel aan heeft te houden.
    Praat even over hoe school was, je kunt zelfs even vragen hoe het met hem is. En misschien zelfs even hebben over dat je geschrokken bent over wat je hebt gehoord.
    Hij is nog maar zes, maar een uitspraak als deze komt niet zomaar.

Mijn dochter speelde ook graag met een meisje waar ik vraagtekens bij had, gezien haar gedrag wat ze bij ons, maar ook ergens anders vertoonde.
    Nadat het hier uit de hand was gelopen, heb ik zowel dochter als vriendinnetje aangesproken op hun gedrag en het vriendinnetje onze regels verteld en dat zij zich daaraan heeft te houden.
    Een periode is ze niet geweest, nu weer vaker en het gaat prima. Sterker nog, ze gedraagt zich keurig en ruimt zelfs keurig op als ze weggaat!

12. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Kan confronterend zijn he? Je post nu eenmaal een heel negatief verhaal over een 6-jarige. Die er zelf waarschijnlijk ook niet zoveel aan kan doen, waar meerdere mensen je al op hebben gewezen. je krijgt niet altijd de antwoorden die je graag wil horen.

Jessi79 likes this.
  13. Popke07

Popke07 Lid

Aug 8, 2017
    58
    46
    18
    Female
    Ik weet het niet maar hij komt op mij niet suicidaal over in de keren dat hij hier was. Maar dan nog maak ik me zorgen want dan is dit een schreeuw om aandacht die wel serieus genomen moet worden lijkt me. Ook als hij niet werkelijk suicidaal is.
    Als ik eerst naar school ga heb ik een 1-0 achterstand bij de ouders denk ik dus ga liever eerst even langs de ouders.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Overigens zou ik ook kijken naar jouw ongang met hem; het klinkt als een kwetsbaar kind met een grote mond. Als je je zoon bv binnen roept om te drinken en hij roept dat je zoon buiten moet blijven, kun je ook gewoon vragen of hij óók iets wil drinken. Als hij dan niet bij iemand anders binnen mag, geef je ze een pakje sap ofzo. Ik snap wel dat die grote mond je niet bevalt hoor, maar ik zou hem daar met 6 jaar niet op afkeuren.

15. Popke07

Popke07 Lid

Aug 8, 2017
    58
    46
    18
    Female
    Wauw wat moet jij eenzaam zijn... Als je zo aanvallend reageert op iedereen. Sorry vind het echt heel naar voor je dat je je zo voelt en dat je het idee hebt dat zo reageren op mensen normaal is... Hopelijk gaat het verder goed met je :)

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Euh... ?

Pipo30 and Uuz like this.
  17. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Persoonlijk had ik er voor gekozen om het jongetje binnen te laten en hem uit te leggen waarom zijn gedrag niet op prijs gesteld wordt. Ik zou hem uitgelegd hebben dat wij hier in huis niet schreeuwen en dat hij van harte welkom is mits hij zich aan onze regels kan aanpassen.

Hij heeft net als jouw zoontje van 6 nog sturing nodig. Communicatie ipv afwijzing. En ja, dat is meestal de taak van de ouders maar die waren er nu niet bij en hij stond in jouw huis.

18. Popke07

Popke07 Lid

Aug 8, 2017
    58
    46
    18
    Female
    Ik snap je heel goed maar dit heb ik uiteraard al geprobeerd. Hij was altijd welkom in huis en ik was blij dat mijn zoontje weer een vriendje had waar hij graag mee speelde maar toen dit jongetje brutaal tegen mij werd in mijn eigen huis heb ik hier toch een punt achter gezet. In mijn huis gelden regels waar hij zich doelbewust niet aan houdt dus dan hoeft hij hier niet meer binnen te komen. Ik snap wel dat dit een schreeuw om aandacht is en ook ik trek me dat aan (anders dit topic niet natuurlijk) dus zoek ik een ander manier om hier iets mee te doen. Misschien gaan die ouders wel het gesprek met hem aan en kan hij wel netjes zijn en is hij weer hartstikke welkom. Hij mag bij mij elke dag opnieuw beginnen.

Fuddey likes this.
  19. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    School gaat echt niet zomaar ouders hierover aanspreken. Ze kunnen jou adviseren en aanbieden om te helpen met het gesprek, maar je kan echt wel vertrouwen op de vertrouwelijkheid van de juf of meester.

20. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,245
    4,478
    113
    Hier is het zo dat , wanneer ze een speelafspraak maken, wij willen weten bij wie, wanneer en van hoe laat tot hoe laat. We hebben een klassenlijst met adressen en telefoonnummers. Wanneer ze ergens anders gaan spelen en ik moet b.v nog boodschappen doen, laat ik dat die ouder altijd even weten, je weet nooit wat er gebeurt .

Wanneer ze buiten spelen hebben we de afspraak dat ze even komen melden als ze ergens binnen gaan spelen, zodat wij weten waar ze zijn en ons niet te pletter zoeken met etenstijd (wanneer ze de tijd vergeten zijn en niet op tijd binnen zijn)

Thea23 and merah like this.

Share This Page