Hoeveel perceeloppervlakte hebben jullie?

Discussion in 'De lounge' started by Vlinder1987, Feb 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Hallo dames (en hier en daar een heer ;) ),

Ik ben benieuwd, hoeveel perceeloppervlakte jullie 'bezitten' ?
    Zijn jullie er tevreden mee? Of vind je het te groot of te klein?
    En wat doen jullie zoal met de tuin/grond?

Groetjes

2. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Pff ik weet het niet helemaal hoor. Maar ik denk iets van 125 vierkante meters.
    Ik zou zeker een grotere tuin willen. Maar ja, we huren nu een huis. En wie weet ik de toekomst.

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Wij hebben ongeveer 117 m2. De tuin is 6 bij 6, is gewoon een plek om in de zomer te zitten en voor Thijmen om te ravotten. We hebben er een boom, een pergola met schommel, wat gras en een zithoek in gepropt.

4. Fransa

Fransa Niet meer actief

Bijna 900 m2....
    Wonen natuurlijk niet in NL, daar zou het niet te betalen zijn. Wij hebben vooral gras maar ook een groot terras. Tuin wordt in de winter maar weinig gebruikt, in dr zomer leven we veel buiten. We hebben al een speelhuisje voor de jongens, deze zomer wil ik een schommelset kopen.

Wij wilden graag een grote tuin, was één van onze zoekcriteria. Hiervoor een huis met een tuin van een kleine 80 m2 en dat vonden we wel te klein worden voor ons (denk dat we in NL moeite hadden gehad een passend huis voor ons te vinden....)

5. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,792
    9,310
    113
    Gelderland
    120m² woon en 150m² perceel heb even bij een huis gekeken wat in de straat te koop staat. Wij hebben iets grotere tuin ivm de brandgang die wij bij onze tuin hebben.

We wonen hier met 2 kinderen en ik vind het te klein. Qua indeling is het best oké en we hebben 3 slaapkamers en nog een ruime zolder maar we missen echt een grotere woonkamer en een garage of bijkeuken. Woonkamer kunnen we uitbouwen maar dan weer een te kleine tuin. Nu doen we niet veel met de tuin maar er ligt een grasmat in voor de kinderen en er staat een picknicktafel in en een loungebank. Ook hebben we een extra overkapping aan de schuur vast gemaakt omdat de schuur te klein is voor onze spullen. Er blijft nog wat ruimte over om te spelen ;) als ik een grotere tuin zou hebben dan was er een trampoline, zandbak en een moestuintje in gekomen.

6. Blinq

Blinq Bekend lid

Jan 12, 2011
    708
    0
    0
    Inclusief huis is het bijna 1000m2, maar de tuin is om en nabij de 800m2.
    Het huis is niet groot, maar groot genoeg voor ons. We zijn juist voor de grote tuin gevallene en vonden het helemaal niet erg om in te leveren op het huis. Wonen er nu driekwart jaar en ben helemaal verliefd. Ga nooit meer weg! Honden, katten en kinderen maken elke dag dankbaar gebruik van de ruimte buiten. Heerlijk!

7. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Woonoppervlakte is ongeveer 120m2 en de tuin 500m2
    Zo'n grote tuin is heerlijk, maar kost ook veel tijd.

8. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Ik bedoelde inderdaad inclusief huis!

9. Niekske78

Niekske78 Actief lid

Nov 18, 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Totaal ong. 200 m2, waarvan 125 m2 huis. We hebben een woonkamer met open keuken, 4 slaapkamers.

10. minon

minon Niet meer actief

Perceeloppervlakte is 120 m2.Tuin neemt daarvan 56 m2 in beslag.

11. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Wij hebben een perceel van ruim 5100 m2. Zo'n 800 m2 is tuin, 800 m2 is rijbak en dan de rest weiland. Er staan ook een garage en een paardenstal op het perceel.
    Huis bewust gekocht vanwege de grond.

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

55 vierkante meter totaal. Woon in een flat whaha.

13. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    1100m2. We hebben een mooi stuk grond kunnen kopen midden in het dorp. Daar wordt nu ons droomhuis gebouwd.:)
    Kan niet wachten tot het af is!

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    3000 m2 zo ongeveer en er staat een boerderijtje op met 120m2 woonoppervlak, ik geloof dat de garage/bijkeuken daarin niet is meegenomen... als ik alles reken denk ik dat het zo'n 160 m2 zou zijn :(

Denk dat zo'n 1000m2 "bos" is, verder nog een schuur van zo'n 100 m2 Verder is het gras en oprit.

15. Soto

Soto Bekend lid

Sep 22, 2013
    823
    528
    93
    Female
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Ons perceel is 330 m2 in totaal, waarvan 80 m2 ons huisje is. Over 4 weken start de aanbouw en dan krijgen we ca 15 m2 woonoppervlak erbij.

16. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    220m² grond waarvan 70m²huis (grondopp op gelijkvloers).
    We hebben 3 slaapkamers, een oprit, voortuin, tuinhuis, terras en tuin (100m²)

17. Chaii

Chaii Niet meer actief

170m2
    Waarvan 60 tuin of beter gezegt tuintje.
    Ik ben blij met mijn kleine tuintje. :)

18. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,206
    1,260
    113
    Centrum België
    Iets meer dan 1400m², waarvan woning/oprit/parking achter het huis ongeveer 180m² inneemt.
    Er staat nu een oud kot van ong 30m² dat weg moet, en een hoop boomstronken die uitgetrokken moeten worden.

Op termijn (lees: als de financiën het toelaten) willen we wel wat veranderen en bv klinkers leggen om een tuinstel te plaatsen, een kippenhok achteraan en mss een petanquebaan :-D. Er is nu al wel een ingegraven trampoline van 12m². Allemaal minder m² gras om af te rijden ;)

Vanop straat lijkt het perceel groter, omdat het 1 geheel vormt met het perceel (1200m²) dat ernaast ligt (was van dezelfde eigenaar, die is overleden en wij hebben het stuk met het huis gekocht, het stuk ernaast wordt door de man die het erfde gebruikt als moestuin. Maar we hebben tot nu toe geen nood om een scheiding te plaatsen. Hij mag bij ons water en elektriciteit tappen en wij krijgen in de zomer lekker verse groentjes :)

19. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Phoeee, volgens mij is ons totaal perceeloppervlak iets van 1000 m2. Waarvan 600m2 achtertuin, 120m2 huis en 50m2 voortuin en de rest is oprit (plaats voor 3 auto's).

We wonen al ruim 4 jaar in ons huurhuisje en wij zijn er superblij mee. Maar onze grootste wens is om een klein boerderijtje te hebben met heel veel grond (kennel met grote honden vereist veel ruimte). Maar dat is nog gewoon verder dromen. We zijn al superblij met wat we nu hebben. Lekker genoeg ruimte voor de kids en 2 honden en wat pluimvee.

Onze tuin is trouwens ingedeeld in 3 delen. Meteen bij de achterdeur een groot terras (verhard), dan een deel voor de honden met berging en verharde plaats en achter het grootste deel met gras en speeltoestel en trampoline, grote kipppenwei en kuikenwei en nog een groot terras.

20. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Iets meer dan 3000 m2. Geen idee hoeveel het huis inneemt, ik denk zo'n 120 m2 of zo.

Er staan fruit- en notenbomen (en verschillende 'nutteloze' bomen), een paar schuurtjes, een kippenhok en een redelijk grote kas op. We verbouwen zelf ook wat fruit en groente, wanneer we tijd/zin hebben.
    Superleuk, zo'n lap grond, maar wel heel veel werk...

Share This Page