Wie staat er ook rood...lijkt soms geen einde aan te komen...pfff brengt geen problemen met zich mee maar ben benieuwd wie nog meer..lijkt soms wel of we de enige zijn.....
Wij staan nooit rood. In het verleden wel die mogelijkheid gehad en ook gebruik van gemaakt. Toen ik een keer een leuk bedragje kreeg heb ik de limiet er af laten halen en dat is zo fijn. Krijg je vakantiegeld oid? Dan zou ik dat ook doen.
Wij kregen automatisch de mogelijkheid om rood te staan toen we onze rekening opende. We hebben toen aangegeven dat we dat niet wilde en het krediet is er toen afgehaald. Dit hebben we uit zelfbescherming gedaan. Zo kom je niet in de verleiding iets te kopen waar je geen geld voor hebt, komt niet ongemerkt rood te staan en betaald geen torenhoge rente.
Wij staan ook rood! Al jaren, elke keer als we het willen oplossen met vakantiegeld komt er weer wat waardoor het niet kan! 3 jaar geleden de babyuitzet en toen zouden we het oplosseb en toen kwam de begrafenis van ons meisje jaar daarna auto stuk, jaar daarna getrouwd, en vorig jaar ging onze, niet stuk te krijgen mechanische ventilatie toch stuk! We gaan het dit jaar echt proberen op te lossen met het belastinggeld! We krijgen 3200 en wil eigwnlijk 1300 naar de betaalrekening doen om rood staan af te lossen en wat extra ademruimte erop te hebben! Scheelt toch weer een tientje rente in de maand! We komen sinds kort wel elke maand net aan uit of net aan niet uit met ons geld, dat scheelt! Dus als we het hebben afgelost zetten we het stop ook!
Zo ging het bij ons ook elke keer wat...maar wat een hevtige jaren heb jij achter je.duim voor je voor mooi jaar .
Als dat over mij ging dank je wel! Maar 2011 was al een heel mooi jaar hoor! 2012 ook met ons mannetje! Nu alleen de geldzorgen wat minder en dan ben ik blij!
Toen wij net samen woonden hebben we een paar maanden rood gestaan en we werden er gestoord van! Zodra je salaris er is gaat er meteen een hoop af en kun je het bijna niet voorkomen om weer in de rode cijfers te eindigen.. Toen heb ik alles op alles gezet en hebben we de roodstand binnen no time weggewerkt en snel bij de bank laten wijzigen! Wat een opluchting was dat zeg!!
Maar wat ik dan niet snap he.. (Als ik zo brutaal mag zijn,ik wil je niet bekritiseren) Waarom ga je dan een bruiloft plannen en trouwen als je financieel in de moeilijkheden zit? Het is toch erg als je daardoor op dat moment je roodstand niet weg kunt werken? Het is echt een serieuze vraag hoor,niet beledigend bedoeld!
Misschien kun je aan mijn banner zien wat voor moeilijke jaren we hebben gehad?! We wilden eindelijk wel eens iets leuks voor onszelf en daarbij waren we ruim 6 jaar samen! Eigenlijk hebben we zelf niet zoveel aan de bruiloft uitgegeven, iedereen gaf ons de jurk, pak, fotograaf en taart enzo als cadeau! En we dachten eerlijk gezegd ook dat we er zelf wel uit zouden komen, want we gingen toen de goede kant op! Maar ook dat jaar waren er nog wat financiele tegenslagen waardoor het weer niet lukte! Zo hebben we dus elk jaar wat! En opzich hebben we geen financiele problemen hoor, we staan rood, maar hebben, behalve 200,00 bij mijn schoonvader omdat we ineens weer heel veel zorgtoeslag moesten terugbetalen geen schulden! Ok, we hebben geen spaargeld en komen net aan uit met onze lonen, maar at hopen we dus nu op te gaan lossen met vakantiegeld en belastinggeld!
Graag gedaan! Ik snap dat het raar overkomt hoor! Maar soms moet je keuzes maken en krijg je achteraf weer iets voor je kiezen waardoor dat de verkeerde blijkt te zijn! We hebben gewoon al vanaf begin van onze relatie qua financieen niet goed kunnen strarten (ik geen baan en huis, man nog naar school en een eigen huisje gekregen van zijn oma, dus alleen stagevergoeding van man maar wel vaste lasten) dus we zijn al vanaf dag 1 samen aan het proberen eruit te komen! En eerlijk is eerlijk, mijn man is opgegroeid met niet al te arme ouders, dus die kreeg altijd alles wat hij wilde, en op een of andere manier kan hij niet leren dat wij dat dus niet kunnen doen! Klein voorbeeld... met kerst zouden we goedkope cadeaus doen, hij kreeg van zijn werk zijn niet ziek zijn bonus van 200,00 (elk kwartaal niet ziek is 75,00 plus 50,00 kerstbonus) en hij heeft dat, plus 100,00 extra uitgegeven aan een ketting en oorbellen voor mij! Lief bedoeld maar ik kan er nog steeds niet van genieten omdat het geld aan andere nuttige dingen besteed had kunnen worden!
Wij ook. En altijd als we een bonus krijgen of vakantiegeld dan gaat er iets stuk, krijgen we een eindafrekening van iets ... Om gek van te worden