Mijn dochtertje van bijna 2,5 is steeds zo moe! ze geeft het ook aan, is hangerig en wilt slapen. Ze slaapt van 19:30 tot 9:30 , en vervolgens wilt ze om half 12 alweer naar bed Eerst komt ze bij me liggen valt af en toe een beetje weg en daarna wilt ze in bed slapen. Ze slaapt dan zo nog 2 a 2,5 uur en gaat weer naar bed rond 19:30.. Is dit herkenbaar rond deze leeftijd? of zal ik toch de ha maar even bellen ?
Voorjaarsmoeheid is volgens mij wel een bekend begrip bij peuters. Gewoon behoefte aan lente. En misschien even ijzer prikken? Maar mijn meiden hebben ook van die periodes gehad hoor. Dan sliepen ze van 12.00-17.00 en dan weer van 19.30 tot 7.30 of later... Als je slaapt, werken je hersenen he?
ze sliep altijd wel al van 19:30 tot een uurtje of 9 a 10 maar dit zo vroeg weer willen slapen en zo lang, is iets van de laatste 2 weken.
Bij ons slapen ze de laatste weken ook veel in combinatie met een beetje grieperig zijn. Als je je zorgen maakt, dan zou ik zeker even een afspraak bij de huisarts maken.
Zoontje heeft het ook al een tijdje, is ook ziek geweest dus wijt het daaraan en het weer....als er verder geen rariteiten zijn zou ik er gewoon aan toe geven.
Aan je onderschrift te zien, is het niet zo gek dat ze veel slaapt sinds een paar weken. Kindje erbij, drukte en andere verhoudingen in huis...
Mocht je toch naar de dokter gaan, laat dan niet alleen ijzer maar ook vitamine d prikken. Dat is bij veel mensen te laag (kan ik als je wel druppels geeft) met name in deze tijd van het jaar.
Dit denk ik ook, met daarnaast dat je kindje altijd al veel sliep. Ik zou het dus rustig aankijken en bij twijfel advies bij de huisarts vragen. Is ze verder wel actief tussendoor?
Zoontje loopt ook wel eens te mopperen dat ie moe is, maar dat verbaasd me dan ook niet. Hij slaapt doorgaans tussen 18.30-19.00 en is dan meestal om 5.20 weer wakker. En tegenwoordig slaapt ie ook niet meer iedere middag.. Helaas! Als ie wel gaat slapen is het 1,5-2 uurtjes.
Onze oudste was al van het middagslaapje af toen de tweede kwam. Toen hij werd geboren heeft ze daarna ruim 6 weken weer een middagdutje gedaan, dus misschien idd de veranderde gezinssamenstelling? Je kan altijd voor de zekerheid even naar de huisarts gaan.
Ja dat zou natuurlijk ook goed kunnen, er is zoveel veranderd in een korte tijd. Ze is verder wel actief, een echte peuterpuber haha