positieve verhalen gezocht bloedverlies

Discussion in 'Zwangerschap' started by Hope85, Jan 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hope85

Hope85 Bekend lid

Feb 2, 2012
    810
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ben nu 7,5 week zwanger en heb vanaf het begin al om de paar dagen bloedverlies. Inmiddels heb ik al twee echo's gehad en op beide was een mooi kloppend hartje te zien en geen tekenen van een miskraam. Op zich heb ik wel vertrouwen in deze zwangerschap maar wordt ook erg onzeker van de bloedingen elke keer.

Zijn er meer vrouwen die tijdens hun zwangerschap regelmatig bloedingen hadden en is dit uiteindelijk goed gegaan? En is er een gezond kindje geboren. Ik kan wel wat positieve verhalen gebruiken!
    En vanaf hoeveel weken stopte de bloedingen bij jullie?

Bedankt voor het lezen hopelijk krijg ik wat reacties.

2. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Heyy..
    Ik heb zelf vanaf week 5 tot week 9 flinkg bloed.. stroomde echt leeg en moest elk half uur mijn maandverbandje verschonen. Bij mijn eerste echo niet eens gekeken omdat ik dacht dat er niks in zou zitte. Maar toch echt een mooi knipperlichtje.. nu 26 weken zwanger en het is een flinke gezonde knul tot nu toe.. voor mij betekent bloedverlies helemaal niks meer :p
    Succes en probeer alsnog lekker te genieten van je zwangerschap

3. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Hoi als eerste Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Bij de eerste vanaf een week of 8 bloedverlies, met 10 weken in het ziekenhuis wegens hevig bloedverlies, en krampen, na twee weken stopte het, met ruim 15 weken begon het weer hevig bloedverlies inclusief stolsels en weeen, alsof ik stond te plassen. En weer stonden ze aan het bed om te vertellen dat ik het kindje ging verliezen. Dit heeft zo doorgegaan tot ongeveer 26 weken. Na 30 weken op en af licht bloedverlies. En met 38 weken is ze dysmatuur geboren. Placenta was erg slecht. Ze is nu een gezonde kleuter die met haar groei boven gemiddeld is.

Tweede zwangerschap vanaf 30 weken bloedverlies en ingeleid met 38 weken. 3000 gram en 47 cm.
    Nu een gezonde peuter.

Derde zwangerschap ook vanaf 30 weken bloedverlies weeën en ontsluiting En ook dit draakje bleef zitten tot 38 weken. Wel ook dysmatuur geboren. En vorige week haar eerste verjaardag gevierd.

Ik zal voor je duimen dat je baby'tje lekker blijft zitten en je een fijne zwangerschap mag hebben.

4. anietje

anietje Actief lid

Nov 16, 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Ja ikke

Bij mijn tweede zwangerschap verloor ik een flinke plas bloed rond 9 weken zwangerschap. Door middel van echo verduidelijkte dit dat ik toe al 12 weken was en mijn minimensje gelukkig flink actief was.

De oorzaak van deze bloeding?? Geen idee.
    Later in de zwangerschap met week 36 nogmaals flink bloedverlies (wederom oorzaak onbekend)

Omdat mijn dochter een paniekerig karakter heeft is mijn vermoeden van toen bevestigd......ik was ervan overtuigd dat ik toen een tweeling droeg. Nu denk ik dat zij een soort verlatingsangst heeft vanuit die bloeding in de baarmoeder (beetje zweverig misschien maar dat vermoeden heb ik)

Ik hoop op een goede afloop bij jou! Succes meid

5. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Ook ik heb vanaf het begin van mijn zwangerschap bloedingen gehad. In het begin ook vaak als we seks hadden gehad. Het werd na week 8 minder, vanaf toen heb ik alleen met 21 weken wat bloedverlies gehad en met 34 weken geloof ik. Het is zo vervelend, je wil geen bloed tijdens zwangerschap. Fijn dat je zelf vertrouwen hebt in je zwangerschap! Hoop voor je dat alles goed blijft gaan en dat het bloeden snel stopt!

6. Hope85

Hope85 Bekend lid

Feb 2, 2012
    810
    10
    18
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor jullie positieve verhalen. Fijn om te horen dat bloed verlies tijdens zwanger niet altijd hoeft te betekenen dat het verkeerd gaat. Dit heeft weer hoop!

7. anglca

anglca Actief lid

Oct 14, 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Met 10 weken heb ik 2 keer een bloeding gehad. Ik schrok me ook wezeloos. Toen was alles prima op de echo en inmiddels zitten we al over de helft. Misschien gewoon een bloedvaatje dat gesprongen was?

8. diana285

diana285 Bekend lid

Jan 6, 2016
    813
    363
    63
    Ik heb achteraf wist niet dat ik zwanger was met 5 weken en 8 weken een bloeding gehad, ik dacht dat het menstruatie was.
    Een dag na me zwangerschapstest weer een bloeding en mocht ik meteen naar het ziekenhuis komen, en daar bleek alles helemaal in orde en dat ik op dat moment al bijna 11 weken zwanger was.
    Ik kreeg het advies om rustig aan te doen tot de bloeding weg was.

9. Bregje90

Bregje90 Lid

Jan 7, 2016
    26
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Mijn moeder heeft toen ze zwanger van mij was, ook bloed verloren. Alsof ze gewoon ongesteld was. Huisarts zei ook dat het vast een mk was.

Echter bleef zij zich zwanger voelen en is uiteindelijk naar de vervangend arts gegaan, en die zei dat ze maar een echo moest gaan laten maken, want dat het kindje in haar buik vast terug zou zwaaien.

Nou, ik heb teruggezwaaid, was een gezonde baby en nu 25 jaar later zelf zwanger :)

10. littleus7

littleus7 Bekend lid

Aug 25, 2015
    529
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit bij mijn 1e zwangerschap gehad.
    Wist toen nog weinig van mk gelukkig.

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik had het bij mijn zoontje op verschillende stadia: 6 weken, ergens rond de 20 weken en ergens rond de 30 weken. Telkens was er niets aan de hand. ....

12. Annelke

Annelke Actief lid

Jun 14, 2015
    383
    0
    16
    Ook ik heb in het eerste trimester regelmatig bloedverlies gehad.
    Op 6 weken en 7 weken het hevigst. Ik was overtuigd dat het een miskraam was aangezien ik het bloed voelde stromen.
    Maar op echo steeds een kloppend hartje :)

Daarna regelmatig tot 10 weken oud bloedverlies gehad.

De uitleg: nog eens goed diep ingenesteld en de placenta die in ontwikkeling was en die een bloedvat had geraakt.

Ik was enorm overtuigd dat ons vruchtje echt in orde was, ik voelde gewoon dat de vrucht sterk genoeg was maar ik geloofde niet in het kunnen van mijn lichaam! Maar zie nu, 32 weken zwanger van een gezonde,actieve baby! Mijn lichaam heeft me niet in de steek gelaten :)

Ik hoop dag je snel opgelucht kan ademen en dat het stopt.
    Ik heb sindsdien elke keer angst om bloed te zien ondanks dat ik al 22 weken niets meer van bloed heb gehad.

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Ik heb het tijdens mn laatste zwangerschap een paar keer gehad. Gelukkig niet heel veel, maar wel een paar keer aan de telefoon gehangen bij de vk. Yoshua is geboren met 40+4 en was 4210gram en 52 cm. Hij heeft er gee last van gehad.
    Ik kreeg wel het advies om bij bloedverlies wat rustiger aan te doen.

14. Linky

Linky Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    3,487
    172
    63
    Female
    Ik heb héél veel bloed verloren bij de laatste zwangerschap, rond de 6e week. Alle kleuren kwamen voorbij, van zwart tot oranje, van roestbruin tot helderrood en ook veel stolsels. En een vruchtje...
    Het werd al een miskraam genoemd en ik kreeg ter nacontrole een echo om te zien of mijn baarmoeder schoon was. Daar zagen ze dat er toch nog een vruchtje mét kloppend hartje aanwezig was. En een lege holte ernaast. Daar kwam het andere vruchtje vandaan.
    Ik ben dus één van de twee verloren, maar het voelde juist alsof ik er een bij had gekregen (omdat ik dacht niet meer zwanger te zijn na zoveel bloed). Het heeft twee weken gebloed.

Mijn dochter is nu 8 maanden oud en kerngezond!

Oke, dit komt niet vak voor, maar bloedverlies hoeft niet meteen 100% definitief mis te zijn.
    De kans is 50/50. Ik wil je veel sterkte wensen en ik hoop voor je dat het meevalt!

15. Soezetje

Soezetje Actief lid

Oct 27, 2014
    101
    0
    0
    Hier ook nog een positief verhaal, met 8 weken een heftige bloeding gehad met een enorm stolsel dat meekwam. Mijn man en ik dachten allebei van dat was het dan. Naar het ziekenhuis gegaan, ze maakten een echo, en daar was ons dametje nog lekker actief aan het doen. Inmiddels bijna 27 weken zwanger :)

16. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Bij alledrie de zwangerschappen heb ik bloedverlies gehad. Bij deze en de eerste een beetje gedurende een week of 2. Telkens war bruin, soms rood bloed. Bij deze heb ik de zwangerschapstest ook wat dagen uitgesteld omdat ik helderrood bloedverlies had. Ik dacht dat mijn menstruatie dus gek deed.
    Bij de tweede zwangerschap veel en vaak en ook stolsels bloed verloren. Duurde ruim 5weken (voelde toen als 5jaar). Uiteindelijk wel een vanishing twin, maar dus ook 1 gezonde zoon. Het was een rottijd, vol spannende echo's, maar helemaal goed gekomen.

17. ikenjij

ikenjij Lid

Sep 19, 2013
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hai! Ook regelmatig bloedverlies gehad. En nog steeds, ben 13 wkn zwanger, ook na tp van een cryo. Bij 5,5 wkn dacht ik zelfs dat ik een miskraam kreeg. De gyn heeft met een eendebek naar mijn baarmoedermond gekeken en die bleek gevoelig en snel te bloeden. Daarnaast heb ik ectropion, dat is wat baarmoederslijmvlies wat aan de buitenzijde van mijn baarmoedermond zit, ipv alleen in de baarmoeder. Dat zorgt dus af en toe voor bloed. Vooral na zo'n traject ben je erg snel nerveus kan ik me voorstellen. Ik zou gewoon even vragen of ze inwendig kunnen kijken, bij mij zag ze het binnen 2 seconden. Scheelde mij een hoop stress.

18. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    Hoi,

hier ook 3x wat bloedverlies gehad, allemaal voor de 12 weken geloof ik. 1x lichtroze en 2x roodbruin.

Helemaal goedgekomen!

19. Springday

Springday Fanatiek lid

May 20, 2014
    1,409
    0
    36
    Bij de laatste zwangerschap vanaf nod bloedverlies dacht dus ook gewoon ongesteld te zijn, hoeveelheid was namelijk ook vergelijkbaar met een menstruatie, alleen stopte het na een dag aantal dagen later kwam ik erachter dat ik toch zwanger was. Tot 18 weken heb ik zo nu en dan bloedverlies gehad, met 12 weken 2 dagen heel veel dat ik toen ook dacht dat het een mk werd maar alles bleef goed gaan met de baby. Uiteindelijk is hij met 34 weken gezond geboren.

20. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Tot week 10 ongeveer regelmatig bloedverlies gehad.

Share This Page