Vier voedingen, weinig..

Discussion in 'Voeding' started by Oedy, Sep 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Oedy

Oedy Actief lid

Aug 22, 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden en krijgt nog 5 voedingen per dag. Drie keer borstvoeding en twee keer fles (180-6)..
    Om tien uur s'avonds maak ik d'r nog wakker voor haar laatste voeding (borstvoeding)..

Ik lees en hoor vaak dat als je ze wakker moet maken je de laatste voeding kan laten vallen..(We moeten d'r al wakker maken vanaf een maand of twee).
    Maar ik vindt vier voedingen zo weinig... Wij eten toch ook vaker dan vier keer per dag (ik wel in ieder geval!)

Ik dacht meer de laatste voeding laten vallen als ze ook vast voedsel gaat eten...
    Dus vijf of zes eetmomenten per dag blijven houden.

Hoe hebben jullie dit gedaan en vinden jullie vier voedingen niet weinig...

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Opzich is 4 voedingen geen probleem, veel kindjes doen het er goed op. Maar ik snap wat je bedoelt.

Ik vind dit typisch een geval, doe wat jij en je dochter prettig vindt.

3. hartendiefje

hartendiefje Niet meer actief

mijn dochter zat met 4 maanden op 4 voedingen.
    2x 135cc en 2x165 cc

die 2 van 135 bouwde we toen ook langzaam op naar 165 en uit eindelijk werden het er 3 van 180/6 met een maand of 7.

ik ben ervan overtuigd dat het per kindje verschilt .
    Het ene kindje heeft met 3 maanden nog 4 flessen en het andere kindje pas met 7 maanden bijvoorbeeld.
    dat verschilt zo per kind , en natuurlijk spelen factoren zoals goed groeien enz mee.

volg je dochter hierin, als ze goed groeit zou ik me niet al te druk maken. meestal regelen ze het zelf wel als je op verzoek voed tenminste.

4. Maia

Maia Niet meer actief

Ik liet pas een fles vallen toen de bijvoeding het voldoende overnam... dus pas na de 6 maanden

5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    De mijne heeft de laatste fles ook rond 5 maanden laten vallen. Ik vond 4 flessen ook wel weinig maar hij sliep toch gewoon door. Eerst maakten wij hem ook wakker.
    Hij kreeg vanaf toen 3x 180/6 en 1x 210/7
    Nu krijgt er bijvoeding bij, en met de opvolgmelk denk ik dat de fles ietsje kleiner wordt.

6. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik geef met 7 maanden nog steeds 4 voedinge, maar ik heb nogal een kleine eter.... Hier zit ze op op ongeveer 600 cc melk... Ik heb nog heel lang een vijfde fles gegeven omdat ze pas met 5,5 maand bijvoeding ging eten... Pas toen ze goed fruit ging eten ben ik de laatste fles gaan weglaten.

7. wondertje3

wondertje3 Actief lid

Jan 24, 2011
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine meid moesten we ook altijd wakker voor de laatste voeding dus hebben we uiteindelijk laten vervallen.
    Zolang ze goed groeit, voldoende poept en plast en levendig blijft zie ik geen probleem. Dus zat ze vanaf 3 maanden op 4 flessen.
    En doet t nog steeds super en groeit als kool

Share This Page