Suiker? En wat houdt dat precies in?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door lovewinnie, 20 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jullie hebben supergoed gehandeld! Hopelijk is zijn suiker snel weer goed en mag hij snel naar huis. Zal wel even wennen worden en aanpassen maar nu je weet wat hij heeft kan je er ook wat mee. Maar al met al wel heel heftig :(

Hoorde van de week over een kindje van 7 die suiker had en als die moest overblijven belde hij voor het eten zijn vader om zijn suiker door te geven en dan vertelde zijn vader wat hij mocht eten. Als hij had gegeten belde hij weer en vertelde zijn vader hoeveel insuline hij moest toedienen. Jongetje heeft een pompje.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    We zullen straks op en neer naar school moeten om te spuiten. Met de boterhammen. Fruit moeten we meegeven tot max 15 koolhydraten. Dan hoeven alleen zijn waarde gemeten te worden en niet bij te spuiten en dat zal ook ik de eerste weken moeten doen.
    Gelukkig ben ik nu nog in de wia waardoor ik deze zorg op me kan nemen. Mijn man heeft nu 2 dg vrij gekregen om op onze dochter te passen. Ik slaap nu in het ziekenhuis. Zowiezo de 1e nacht zorg ik dat ik bij hem ben.
    Ze hebben op school continu rooster. Zal alles aangepast moeten meegeven. Voorgemeten en gewogen en dus in de pauze zou ik op school verblijven voorlopig om te meten en te spuiten.

Ivm autisme is zijn dieet kwa eten erg vast, zal niet zo snel wat nieuws proberen. Volgens de artsen zal ik daardoor sneller weten wat er in wat soort voedsel zit, wat wel en niet kan, hoeveel ik moet geven etc. Gewoon de onbezorgde dagjes weg of uit logeren zal voorlopig niet gaan.

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ach meid...wat is er nu weer op jullie pad gekomen:(

Gelukkig waren jullie alert en is hij nu in goede handen.

Heel veel sterkte en kracht voor de komende tijd!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    We zijn een beetjevan de schik bekomen. Spuiten en meten begint te wennen. Eigenlijk bestaat heel je dag uit rekenen van koolhydraten, bloedsuiker, insuline berekenen en spuiten.
    Voor de maaltijd opmeten van de bloedsuiker, maaltijd berekenen en dan rekenen hoeveel insuline inspuiten. 2 uur na de maaltijd weer bloedsuiker meten
    Dus opmeten van bloedsuiker is voorlopig nog 8 x per dag en spuiten 4 x per dag waarvan de laatste een langwerkende is voor de nacht. Wil hij wat lekkers tussendoor mag dot max 15 koolhydraten zijn en anders nog wat bijsluiten.
    Snel curcus diabetes.

Hij heeft duidelijk type 1. Ze zijn nu aan het kijken of hetde erfelijke variant is. Die is erg zeldzaam maar niet onmogelijk. Dit omdat neefjes van mijn man ze kant het ook hebben van kinderleeftijd af.

We zijn nu nog in het ziekenhuis. Hopelijk morgen naar huis. Suiker is overdag zo rond de 18 gemiddeld. Gisterengemiddeld 25. Ze hebben insuline aangepast en het wordt dus langzaam minder. Vandaag wordt het weer opgehoogd en hopen dat hij dan rond de 8 kan blijven

Nu denken we meer aan de praktische dingen . Bijv school en sport. Ik zou voorlopig met de broodmaaltijd naar school moeten om te spuiten. . Sport wordt lastig omdat eten op vaste tijden belangrijk is . Eigenlijk wordt het onbezorgde leventje in een klap veranderd.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Wat heftig voor jullie allemaal.

Veel sterkte

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh wat vreselijk heftig voor jullie zeg :( Hoe gaat je zoon ermee om? Snapt hij het een beetje? Het lijkt me voor een kind met ass nog veel heftiger dan normaal. Ik heb zelf een zoon met ass die moeite heeft met eten, dus dat lijkt me extra moeilijk icm diabetes :( Heel veel sterkte!

7. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Met een insulinepompje ben je veel flexibeler. Het lijkt veel ingewikkelder maar dat is het niet. Veel meer vrijheid in ete, hoeveelheid en tijden.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hallo. Woensdagavond is mijn zoon thuis gekomen en doen we alles zelf. Voorlopig moeten de waardes nog 8 x per dag geprikt worden Inc 23 uur en 3 uur. We maken hem dan wakker. Zijn waardes zijn al iets stabieler maar nog steeds niet rond 8 of daaronder. Zodra dit stabiel mag hij over op 4 x waardes prikken. Insuline prikken gaat verbazend goed. Hij helpt mee de naald er op zetten, telt af tot 10 en bloed meten zet hij zelf het apparaatje op de druppel bloed. Over ong een jaar gaan we de optie van de pomp bespreken.

Ivm zijn autisme is hij al erg van de regelmaat. Er hangen wat extra pictogrammen voor wnr hij moet prikken en spuiten. Ook eet hij altijd het zelfde en zal niet snel wat nieuw proberen waardoor je als je niet van merk wisseld al snel precies weet wat er in zijn ontbijt en lunch zit.
    Tussendoortjes vind ik wel erg lastig. Om niet bij te hoeven spuiten mag hij max 15 koolhydraten. Dat is Handje druiven of halve appel. Hij zal dan water moeten drinken want pakje is op zich zelf al tussen de 10 en 15. De pauzes worden even lastig

Vandaag is hij weer een halve dag proberen. De juF van hem gaat vanmiddag naar een leraren bijeenkomst in het ziekenhuis . School werkt goed mee. Woensdag bijeenkomst op school voor alle betrokken leerkrachten. Ook wordt er een wijkverpleegkundige ingeschakeld om hem op school te prikken en te spuiten. Voorlopig moet ik 10 uur en 12 uur op en neer.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Jeetje wat heftig. Sterkte.

Deel Deze Pagina