suiker en zoetstof... wat is nou 'beter'

Discussie in 'De lounge' gestart door Daantje57, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Uhm... weten sommige wat stevia is? Pure stevia wordt als niet eetbaar beschouwd. Waar je dit in gooit krijg je geheid niet meer weg. Om dit eetbaar en 'lekker' te krijgen wordt het bewerkt met kunstmatige hulpmiddelen...

En mensen maar laten geloven dat het een puur extract van een plant is.

On topic, ik denk echt dat suiker veel beter is. Toch drink ik mijn hele leven al colal light omdat ik het gewoon lekker vind. Maar ik denk dat gewone producten beter zijn dan light producten en om die reden zou ik mijn kinderen geen light producten geven enzo.

2. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Nou de blaadjes van de plant zijn toch echt niet vies hoor. Ik heb ze zelf geplukt en opgegeten :) je kunt echt wel pure stevia krijgen. Je moet het ook heel voorzichtig doseren. En ja, niet iedereen vindt het lekker.

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja het is niet giftig ofzo. Maar zou zooooo sterk van smaak zijn dat maar weinig mensen het als lekker zouden beschouwen in hun eten. Daarom word het bewerkt.

maar idd de groene stevia is pure stevia en dat is puur natuurlijk. Maar dat is meestal niet de stevia die mensen in de supermarkt kopen waarvan ze denken dat het een natuurlijke zoetstof is.

4. Njoyc

Njoyc Nieuw lid

24 mrt 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is allebei niet goed ofzo...
    Maar ik ben ook geen heiligboontje en pak ook vaak genoeg wat te snoepen.
    Als je zoet stof gebruikt...pllllzzzz gebruik GEEN stevia.
    Dit werd vroeger door gepaalde stammen gebruikt als anticonceptie.
    Dus niet gebruiken als je zwanger wil worden ...

Groetjes Joyce

5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Nee die koop je niet in de supermarkt inderdaad. Daar zit vooral maltodextrine in met een beetje stevia.
    Met pure stevia moet je echt heel spaarzaam doseren omdat het 400x zoeter is dan suiker. Er gaat snel teveel in en dat is niet te eten.

Deel Deze Pagina