Voetreflextherapie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Isis857, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Hey, heeft iemand van jullie ervaring met voetreflextherapie tijdens zwangerschap? Ik las dat het helpt de bevalling op gang te helpen, dat wil ik voorlopig de komende maanden nog niet! Maar hoorde dat het ook kan helpen bij andere klachten, zoals rug- en bekkenklachten?
    Ik hoor graag jullie ervaringen!

2. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Toen ik 39 weken zwanger was ben ik in de ochtend mijn slijmprop verloren. Daarna heeft mijn moeder voetreflex gedaan en in de avond zijn mijn vliezen gebroken en ben ik die nacht bevallen. Het kan toeval zijn geweest maar ik geloof wel dat als je lichaam er klaar voor is dit net het laatste zetje kan geven.

3. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    voetreflex zone therapie kan heel fijn zijn maar meld wel dat je zwanger bent want dan mogen ze bepaalde punten niet aanraken
    ( miskraam /vroeggeboorte)
    en idd die punten kunnen een bevalling opwekken.

4. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Sorry, maar ik geloof hier niet in. Hoe kan een lichaamsdeel nou een bevalling opwekken? De bevalling kan alleen opgewekt worden door de baby in combinatie met de placenta. Zij bepalen wanneer het zover is. Dus hoe kunnen die punten voor een bevalling zorgen?
    Graag uitleg..

5. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Omdat je zenuwbanen door je lichaam hebt lopen die eindigen in je voet. En dus in verbinding staan met bepaalde stukken van je lichaam. Als je daar gaat manipuleren gebeurt er iets.

Voorbeeld: Iemand heeft obstipatie. Ik kan dan in de voet een deel stimuleren door massage, wat overeen komt met de 'reflex' van de darmen. Over het algemeen kan iemand daarna ineens wel naar de wc.

Je kan erin geloven, of niet. Ik stond er eerst heel sceptisch tegenover, want hoe kan je nou iets in het lichaam doen via de voeten?
    Ik heb dus de opleiding gedaan voor voetreflex. En echt... Het werkt. Ik ben totaal geen zweefteef,maar dit werkt wel.

Zwangere vrouwen behandel ik overigens niet. Ook niet om de bevalling op gang te brengen.
    Aan sommige dingen wil ik niet komen.

6. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Mijn Smoeder doet het ook als werk maar toch ik geloof er niet in. Er is in ieder geval geen bewijs. Maar in ieder geval bedankt voor de uitleg.

Deel Deze Pagina