wat kan ik het beste slikken?

Discussion in 'Gezondheid' started by bloem18, Aug 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    1,463
    0
    36
    Noord-Holland
    Hallo, ik ben net zwanger en slik al een tijdje Puur mama van VSM, voor vrouwen die zwanger willen worden en zwanger zijn.
    Ik ben een hele slechte groente eter en lust geen vis.
    Moet ik naast Puur mama, extra vitaminen slikken? En welke dan? En visolie slikken is misschien ook geen slecht idee.
    Wie heeft er goeie tips, het liefst natuurlijk iets met alles in 1. Of moet ik straks stoppen met Puur mama omdat er iets beters is (zonder folium ofzo)?
    Wie geeft mij raad???

2. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    ik heb gewoon de mama vitaminen gekocht bij de Kruidvat. Het staat er op: speciaal voor voor en tijdens de zwangerschap. En het heeft gewerkt. Ik at ook geen vis en fruit. Ik slik het nog steeds met 18 weken want het was goed om door te slikken volgens de gyn. Zitten de benodigde foliumzuur in.

3. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Volgens mijn verloskundige maakte het niet uit welke je slikt, als het maar vitamine voor de zwangerschap zijn. ( ivm de extra foliumzuur).

Ik heb ze bij kruitvat gehaald, eigen merk. Pot a 100 stuks was iets van 4 euro.

4. Mon

Mon Fanatiek lid

Jul 6, 2011
    1,135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er niets bij slikken. Die zwangerschapsvitamines zijn goed uitgebalanceerd voor zwangere vrouwen. Als je bij gaat slikken loop je misschien weer het risico dat je teveel vitamine A binnen krijgt.

Zelf slik ik de zwangerschapsvitamines met visolie van Davitamon. Je kunt ze gewoon de hele zwangerschap blijven slikken, het maakt niet uit dat er extra foliumzuur in zit.

5. Otte

Otte Lid

Oct 10, 2005
    78
    0
    0
    Ik slik visolie en vitamine tabletten. Kreeg laatst via de post een probeerverpakking van nutrilon met vitamine tabletten + visolie in 1 verpakking (voor tijdens de zwangerschap en tijdens borstvoeding). Lijkt mij dat het dan zeker wel heel goed op elkaar afgestemd is.

Onderstaand de link, kun je een gratis sample aanvragen.
    Gratis sample Nutrilon Zwangerschap en Borstvoeding

Heb overigens wel eens bij de verloskundige nagevraagd of je met het slikken van vitamine tabletten ergens te veel van binnen kunt krijgen, maar ze zei dat dat bijna onmogelijk was. Sowieso zitten er in vitaminepreparaten speciaal voor zwangeren nooit (teveel) vitamine A.

6. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    1,463
    0
    36
    Noord-Holland
    oke, bedankt voor jullie reacties. Dan ga ik eens kijken of ik iets van visolie kan vinden. En als mn potje leeg is de zwangerschapsvitaminen met visolie van davitamon ofzo.

7. knorretje88

knorretje88 Niet meer actief

mijn schoonmoeder heeft een eigen gezondheidswinkel. ik heb daar de prenatal gehaald voor zwangere en zogende vrouwen, daar zit alles in en het is op natuurbasis..

Google Images

Zie de link, dit is een hele goede
    er staan ook recensies op ;)

8. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik had ze eerst van de etos, met visolie. Er zit alles in alleen moest je er 2xd een van slikken. ik heb ze nu van davitamon, ook met visolie 1x per dag. Als ik vergelijk zit er wel ietsje minder in. Maar in principe moet zo'n multivitamine voldoende zijn hoor. In jouw geval als je vrij " ongezond" eet is zo'n vitamine van de etos dan misschien juist wel wat...
    Foliumzuur heb je trouwens niet de hele zwangerschap nodig. En zwangerschaspvitamine bevatten standaard al een aangepaste hoeveelheid vitamine a.

9. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Ik gebruik deze Prena Fem, Orthica, Complete multi voor de vrouw tijdens zwangerschap en borstvoeding, Prena-Fem-Orthica-zwanger-multi-visolie.. Een stuk duurder dan Solgar (wat overigens ook een zeer goed merk is), maar ik ben er zeer tevreden over. Ik ben ongepland zwanger en binnen 3, misschien 4 dagen, na inname verdwenen bij mij diverse zwangerschapsverschijnselen als vermoeidheid etc. De achtergrondgedachte van orthomoleculair spreekt mij wel aan en ik blijf het zeker slikken als ik borstvoeding geef. Het fijne aan deze pillen is, dat visolie al aan is toegevoegd. Echter ik las ook weer dat visolie eigenlijk alleen nut heeft als het in de natuurlijke vorm wordt genuttigd. Dus 2x vette vis per week is nog steeds noodzakelijk.

De consumentenbond schijnt de pillen van Prena Fem te hebben getest, echter ik ben niet lid. Iemand anders die de testresultaten kan achterhalen?? Orthica Prena Fem voedingssupplement | Consumentenbond

10. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Ik zit nu ook nog aan de puurmama, maar potje is bijna leeg. Heb nu een potje van kruidvat eigen merk gekocht, zit zo'n beetje hetzelfde in (heb de etiketten naast elkaar gehouden) en kost 4 euro, ipv dde 15 voor de VSM! Alleen iets minder vitamine C, maar dan pak ik wel een sinaasappeltje extra:D
    Ik ben een goede viseter, dus gebruik geen aparte visolie nog. Als je weinig vis eet zou ik inderdaad visolie erbij nemen!

Oh, en gefeliciteerd met je zwangerschap nog!

Share This Page