20 weken zwanger, 10 kilo aangekomen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door fleur1980, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur1980

fleur1980 Actief lid

15 jan 2011
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundigen,

Zoals de titel al zegt: ben ik al heel wat aangekomen sinds ik zwanger ben. Ik eet normaal, wel eens ooit een koekje natuurlijk, maar verder probeer ik er erg op te letten.
    Voor ik zwanger werd, ben ik 16 kg afgevallen (gelijnd). Kan het zijn dat het daardoor harder gaat?
    En moet ik me nu zorgen gaan maken?

Ook hou ik sinds dinsdag vocht vast (misschien dat mijn gewicht daardoor ook hoger is, vorige week was ik in totaal 8 kg aangekomen).
    Met dat hete weer snap ik dat, maar nu het koeler is, krijg ik nog steeds super dikke enkels. Ze zijn s morgens wel iets dunner, maar worden in de loop vd dag weer dik. Ik sta veel (werk in het onderwijs) maar had dit voorheen nooit.
    Is dit normaal al bij 20 weken? En blijft het dan de hele zwangerschap zo?

Nou een heleboel vragen, alvast bedankt voor je antwoord

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Helaas komen sommige vrouwen in de zwangerschap met gemak 20 kilo aan en andere met moeite 2kilo. Het is bij iedere vrouw verschillend en je hebt er niet altijd invloed op. Je zegt dat je gezond eet (af en toe een koekje is geheel toegestaan!)
    Omdat je vlot groeit zou je een suikertest kunnen doen om tekijken of dat de oorzaak is maar vaak hoort het gewoon bij je...
    Vocht weegt ook! Je bent er vroeg bij om vocht vast te houden maar het weer telt echt mee! En ook al is het nu koeler het vocht neemt heel lastig af.
    Ik hoop dat je je groeispurt nu hebt gehad en het vanaf nu rustiger aan gaat!

Imke

Deel Deze Pagina