Suiker in drankjes

Discussie in 'De lounge' gestart door farfalli, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    #41 Anouk2005, 8 nov 2015
    Laatst bewerkt: 8 nov 2015

Ik bedoel ook te zeggen dat appelsap even slecht voor het gebit is als cola.
    Maar door dagelijks appelsap te drinken met het idee dat je goed bezig bent is een fabel.
    Tandbederf en dan bedoel ik tanderosie die tegenwoordig veel bij kinderen wordt gezien heeft enorme nadelige effecten op de algehele gezondheid en dan heb ik het nog niet eens zozeer op de negatieve sociale gevolgen.
    Net zoals sommige mensen zouden kunnen denken dat een plak ontbijtkoek een gezond alternatief is voor een snoepje is ook onzin.
    Een ontbijtkoek is namelijk nog slechter voor een kindergebit dan bijvoorbeeld een zure mat of een wijnbal.
    Voor mij telt een goed kindergebit namelijk heel zwaar mee en dan verwen ik mijn kinderen liever zo nu en dan met iets "slechts" dan dat ik ze iedere dag iets geef wat zgn heel gezond zou moeten zijn maar uiteindelijk veel slechter is.
    Hier krijgen de kinderen ook maar 1x per dag een stuk fruit,ze mogen dan wel 2 stuks maar ze moeten het wel achter elkaar opeten en daarna een glas water drinken of liever een plakje kaas om zo snel mogelijk die glazuuraanval te minimaliseren op het gebit.
    Ik verzin dit allemaal niet want ik leer het allemaal van mijn tandarts en die zal daar vast wel verstand van hebben.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Oei, zure matjes. Die zijn lekker!!! 😉

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Onze zoon drinkt water. 's Ochtends een half bekertje optimel omdat hij het zo lekker vindt. Als hij naar de psz gaat, één keer per week, krijgt hij een beker biologisch diksap mee.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ha ha die zijn zeker lekker al zijn mijn speekselklieren er niet altijd even happy mee ;)

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ja, ik let er wel grotendeels op. Vooral bij mezelf, maar dat komt omdat ik de afgelopen jaren alles naar binnen heb geduwd met als gevolg 20 kilo te zwaar (inmiddels 17 kwijt)
    Ik drink alleen maar water, heel soms buiten de deur een glaasje fris, maar 9 van de 10 keer water.

Onze zoon drinkt thuis ranja of te wel, water met een licht kleurtje. 's Morgens wil hij yogi (drupje ranja met melk) buitenshuis mag hij wel ander drinken bijv chocomelk of appelsap o.i.d.

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Jeetje al die kinderen alleen maar water of thee??
    Nou ze krijgen hier gewoon limonade of taksi hoor. Tuurlijk zitten er suikers in maar denk echt dat ze t wel overleven ;)

Ken ook niemand om mij heen die dat niet doet

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik ben er niet zo krampachtig mee bezig. Gewoon lekker een pakje Fristi mee naar school en Ranja voor de dorst.

Voor alsnog rollen we allemaal de deur nog niet uit, dus het zal wel snor zitten ;).

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hihi die van mij vraagt heel vaak zelf om thee of water. Zeker in de winter drinken we best wel veel thee.
    Maar hij krijgt net zo goed limonade en naar school een pakje.
    Hij krijgt eens in de zoveel tijd melk. Heel veel dingen lust hij ook niet dus komt eigenlijk wel mooi uit.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn dochters drinken gewoon heel graag water en rooibosthee, dan ga ik ze geen zoete drankjes geven natuurlijk ;) Mijn oudste dronk laatst ranja bij een buurmeisje maar vond dat veel te zoet dus vroeg om water :D

Op de psz drinken ze ook rooibosthee. Straks op school mogen ze een pakje drinken mee, dan geef ik denk ik een pakje sap mee en een flesje water.

10. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Wij drinken thuis alleen water, thee en 1 koffie per dag. Ik heb buiten verjaardagen om echt nooit sap en frisdrank in huis, ben ik echt niet gewend. De kinderen zijn ook alleen water en natuurlijk melk gewend en drinken overdag echt alleen maar water en soms vragen ze thee. Bij anderen zien ze wel wat anders maar ze hoeven het niet en de paar keer dat ze geproefd hebben, spuugden ze het uit. Ze zijn zo gewend aan water.

Ik ben het niet gewend, dus taal er ook niet naar. Verder vind ik het persoonlijk ook zinloos suiker naar achter gieten. Gaat vaak op automatische piloot om dorst te lessen, zonde. Een keer echt genieten van verse jus vind ik wel lekker. Maar ik heb nooit behoefte om dorst te lessen met een pak sinaasappelsap of zoiets.

Ik ben niet anti suiker, al ga ik er wel heel bewust mee om. Ik kies liever een keertje een heel erg lekker stuk chocoladetaart dan elke dag cola en sap uit pak te drinken.

11. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    2 bananen zijn 10dropjes qua zelfde hoeveelheid. Nu zitten er in bananen nog vezels en vitamines etc. Die in dropjes niet zitten. Een banaan wordt overigens sneller opgenomen in de bloedbaan qua suiker dan dropjes (in mijn lijf dan).

Appelsap suiker toegevoegd? Dan mag het geen appelsap heten. Ik ben ze nog niet tegengekomen in al mijn jaren (verplicht) etiketten lezen

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Tja niet ieder kind houd alleen maar van sap. Mijn zoon krijgt ook weleens sap of limonade maar hij drinkt verder het liefst gewoon water.

13. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik lees sinds een paar maanden ook goed de etiketten omdat ik wil afvallen en ben ook geschrokken van de hoeveelheid suiker die overal in zit. Dus ja, ik ben er wel heel erg mee bezig. Pak maar eens een pak magere yoghurt met vruchten en kijk maar hoeveel suiker erin zit! Ik heb het NOOIT meer gekocht. Ieder moet natuurlijk voor zichzelf weten wat hij doet, ik wil het alleen niet meer. En het is absoluut waar dat het lijkt alsof er nu opeens overal gif e.d. in zit, ik vraag me wel af wat daarvan nu exact klopt en wat niet, maar ik probeer me toch zoveel mogelijk aan de onbewerkte dingen te houden (en nee, ik ben geen "bio-freak"). :D

14. Islah

Islah Niet meer actief

Hier wordt ook gewoon water gevraagd als ze dorst hebben. En zelf was ik als kind ook zo hoor, moest niks van ranja e.d hebben en gelukkig lust ik nu nog steeds geen frisdranken als cola/fanta.
    Ik snap eerlijk gezegd echt niet wat er zo erg aan is om water te drinken, water is toch juist lekker? Maargoed dat zal wel een kwestie van gewoonte zijn.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Geen kind gaat dood van een beetje limonade maar ik lees bij jou en ook nog bij anderen hier: "gewoon taksi, gewoon een pakje fristi mee en ranja voor de dorst.

Taksi is voor mij niet zo gewoon...hebben ze nog nooit op. Fristi is een hele grote uitzondering als we op een terrasje zitten oid. En hier is water voor de dorst en geen ranja.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Mee eens hoor. Fristi krijgen ze tijdens dagjes uit, taksi haal ik in huis bij verjaardagen (mijn middelste vindt het heerlijk). Overdag drinken ze water of thee en 1 keer per dag ranja. En ja, ze krijgen dus water mee naar school, is niet zielig. Als ze overblijven krijgen ze een pakje drinken mee.

Zelf houd ik niet van koud water, ben een enorme koukleum, maar ik drink dus warm water (afgekoeld gekookt water).

17. Manque

Manque Niet meer actief

Mijn man en ik drinken overdag alleen maar water (zeker 3 liter) en zwarte koffie. 's Avonds een wijntje.

Maar we krijgen onze zoon maar niet aan het water drinken :( Soms neemt hij een paar kleine slokjes, maar hij drinkt echt flink door als we hem (hele dunne) Roosvicee geven. Dus dat krijgt hij meestal. We doen ongeveer een week met een fles.

Op het kinderdagverblijf zei de juf dat hij wel erg veel dronk:( Wat is te veel?

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ongeveer hetzelfde :). Heb wel pakjes fristi en chocomel in huis maar dat drinken ze alleen in het weekend wel eens, ook niet altijd. Regel is hier eigenlijk, 1 pakje of 1 glas limonade per dag. Jongste drinkt ook wel eens melk, of thee. Oudste lust geen melk en houdt niet echt van thee, drinkt ze maar heel soms.
    Koud water vind ik alleen lekker in de zomer, in de winter drink ik veel thee (groene of rooibos).

Onze jongste vindt water heel lekker, kiest vaak als we ergens zijn of uit eten gaan water. Oudste houdt niet van water (ja met vlagen), zo jammer. Vind het ook zo gek, dat verschil ;). Had het liefste haar alleen water mee naar school gegeven maar dan drinkt ze echt veel te weinig.

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Of water lekker is... Mmm, er valt moeilijk over te twisten, maar dat is mi toch echt afhankelijk van waar je woont.
    Hier waar wij wonen is het water heerlijk (zacht, weinig kalk)! Mijn familie daarentegen woont in het zuid-westen van het land. Hier drinken ze op feestje vaak spa-blauw. Dat vond ik echt altijd zo'n onzin! Tot ik er een keer een week op vakantie was. Jakkes, wat is het kraanwater daar vies!!!

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    #60 Snoopy1979, 9 nov 2015
    Laatst bewerkt: 9 nov 2015
    Oh bij de action heb/had je pakjes drinken zonder toegevoegd suiker en zoetstoffen, enige twijfelachtige wat erin zit is natuurlijk aroma. Destijds in een ander topic ook over gehad ;). Dat natuurlijke aroma kan ook de geur zijn van bepaalde schimmels geloof ik. Klinkt niet echt aantrekkelijk maar alles is wel natuurlijk ;). Ik ga even zoeken of ik kan vinden hoe het heet. Is sap van fruit en groente.
    Edit: het heet volgens mij 100% natural juice:

Gezond, lekker én budget: 100% Natural Juice | The Budget Life - Online budgetadvies voor een leuke, low-budget lifestyle!

Maar uiteindelijk zit er wel veel suiker in, maar wel allemaal natuurlijk.

Deel Deze Pagina