Deeltijd master universitaire opleiding

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 7 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik wil graag een master universitaire opleiding (onderwijskunde) gaan doen in deeltijd. Nu stuitte ik op NCOI. Deeltijd studeren, een dag in de twee weken naar de opleiding en de rest thuis doen. Klinkt goed, wel erg duur, maar zijn er ook minpunten? Wie studeert via NCOI? Of heeft goede tips?

2. liekeb

liekeb Lid

19 jan 2011
    86
    11
    8
    Ik heb via het NCOI de Post Bachelor rekenspecialst gedaan. Ik vond het tempo vrij hoog liggen. Ik heb de opleiding gelukkig wel binnen 6 maanden goed af kunnen ronden. Ik moest om de 6 dagen een opdracht digitaal inleveren. In combinatie met mijn deeltijd baan vond ik dit best pittig. Zeker ook omdat er best wat praktijkopdrachten bij zaten. Omdat het maar 6 maanden besloeg heb ik het vol kunnen houden.

3. mol81

mol81 Niet meer actief

Ben je van tevoren naar een informatiebijeenkomst geweest Liekeb? De opleiding die ik wil doen duurt twee jaar en ik moet het combineren met een baan en gezin. Nu heb ik al meerdere opleidingen gedaan en dit ging altijd goed. Maar het studiegeld van NCOI is erg hoog en ik moet zeker weten dat de inhoud bij me past (wil echt een universitair niveau). Ik heb nu alleen een digitale compacte gids en houd altijd wel van informatiebijeenkomsten om meer te weten te komen.

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Google eens op ervaringen met NCOI. Ik had zelf de keuze om het regulier te doen of via NCOI en heb toen, na me te hebben verdiept, toch besloten voor regulier.
    Over NCOI staan toch behoorlijk wat negatieve recensies online. En via via hoorde ik ook zulke geluiden. Lesplaats die in een keer veranderd (bijv. van Eindhoven in Amsterdam), toch niet gaan starten op het laatste moment. Maar ook dat de leraar alles vond en bij inleveren het niet goed was en er herexamens gedaan moesten worden a 125 euro per stuk.
    Ik volg een reguliere HBO Master en dat bevalt me heel goed. De structuur, werken met medestudenten, goede leerkrachten die ook bereikbaar zijn. Als ik jou was zou ik ook zeker kijken of er in de buurt ook een reguliere opleiding deeltijd aangeboden wordt.

5. mol81

mol81 Niet meer actief

Oh echt? Ik zal eens googlen. Ik heb twee HBO masteropleidingen gedaan (ook deeltijd) en die deed ik op een hogeschool. Maar een master universitair in deeltijd kan ik lastiger vinden. Ik stuitte op NCOI en dacht dat dit wel eens iets kon zijn. Het is ook de enige aanbieder in het noorden van het land, anders moet ik naar Utrecht of Amsterdam. Maar... kwaliteit gaat voor alles!

6. liekeb

liekeb Lid

19 jan 2011
    86
    11
    8
    Ik ben niet naar een informatiebijeenkomst geweest. Ik had me wel ingeschreven voor een reguliere versie maar doordat er te weinig aanmeldingen waren is deze omgezet naar E-Learning. Ik heb dus nooit een docent gezien, wel telefonisch gesproken. Bij vragen reageerde de docent vaak diezelfde dag nog en op mijn opdrachten kreeg ik ook goede feedback. Daar ben ik wel tevreden over. Je hebt ook online contact met medestudenten. Bij mij zaten er een paar studenten tussen waar ik echt mee kon overleggen. Je kunt zien wie wat al ingeleverd heeft omdat je ook moet reageren op het werk van andere. Hieruit bleek dat er toch een hoop "achterblijvers" waren. Als je voldoende zelfdiscipline hebt zou ik ervoor gaan!

7. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Volgende maand begin ik met een bachelor via NCOI. Ik heb collega's die ook via NCOI studeren. De één heeft betere ervaringen dan de ander. Ik hoop dat mijn ervaringen goed worden :) Van te voren veel gebeld met ze over hoe en wat dus denk dat ik wel redelijk weet waar ik aan toe ben.
    In mijn geval wordt de opleiding niet deeltijd of duaal via een reguliere hogeschool aangeboden. Ik heb geen keus dus...

8. mol81

mol81 Niet meer actief

Zelfdiscipline is geen enkel probleem. Ik ga ze morgen maar eens bellen voor info

9. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Hier heel slechte ervaringen met werktuigbouwkunde. Ongekwalificeerde docenten, de "les" bestond regelmatig uit PP-presentaties en vakinhoudelijke vragen werden regelmatig zeer slecht, niet of fout beantwoord. Het lesmateriaal bestond o.a. uit boeken die ook op de TU Delft worden gebruikt, alleen werd er vergeten dat dit afstandsonderwijs is en het lesmateriaal daarop moet aansluiten.
    Ondanks de slechte naam van de LOI onder werkgevers hebben zij daarentegen wél kaas gegeten van afstandsonderwijs. Hebben zij niet iets?
    Of de Open Universiteit? Ook al ver voor het internet gaven zij afstandsonderwijs.

10. mol81

mol81 Niet meer actief

De open universiteit; wellicht ook een optie! Ik ga eens informeren. Geen beste reclame voor NCOI als ik jullie ervaringen zo lees... Jammer

11. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    hier ook een ervaring met de NCOI, maar ik kan alleen maar positief zijn. dus die wil ik ook even meegeven ;)
    waar je wel rekening mee moet houden is dat het leuk is dat ze het aanbieden in het noorden van het land, maar zijn er wel genoeg aanmeldingen om daar les te geven? grote kans dat je om de week naar Utrecht zal moeten ;)
    Ik had 4 modules afgelopen jaar, 3 ervan had ik in Utrecht en alleen de laatste in Rotterdam i.v.m. dus steeds te weinig aanmeldingen voor afzonderlijke groepen door Nederland heen.
    Nu vond ik het niet erg om naar Utrecht te rijden, vooral de locatie op de Daltonlaan is erg goed bereikbaar op zaterdag.
    Het studietempo ligt hoog, dit zal met universitair nog hoger zijn verwacht ik dan met HBO niveau wat ik deed.
    Vergis je niet, ook op reguliere universiteiten en hogescholen worden onwijs veel fouten gemaakt met het rooster e.d., geen enkele opleider is hierin foutloos ;). en ook op reguliere scholen kun je *** van leraren tegenkomen...wat dat betreft heb je nooit garantie.

Het is mij dus eigenlijk wel heel goed bevallen! de combinatie van de lesdagen die heel goed vol te houden zijn en het deel thuisstudie (naast parttimebaan en dochter van nu 2,5).

ik heb eerder ook thuisstudie via LOI gedaan, en ja hun materiaal is inderdaad meer gericht op het thuis studeren. Mijn ervaring is dat alles duidelijk staat uitgelegd in jip en janneke taal zogezegd, en dat heb je natuurlijk met echte studieboeken doorgaans niet.

success met je keuze!

12. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik denk ook dat het heel erg afhangt van de richting die je studeert. Bij Drie contactdagen per module moet je met werktuigbouwkunde wel goede docenten hebben. Een vak waarin de meeste stof uit lezen bestaat (ik verwacht dat onderwijskunde ook heel veel uit lezen en theorieën leren bestaat) is minder afhankelijk van goede docenten. Klinkt misschien denigrerend, maar zo bedoel ik het niet. Ik heb rechten gestudeerd en daar waren hoorcolleges voornamelijk een herhaling van de stof. Een minder goede docent was niet zo erg.

Ik vind dat een opleidingsinstituut dat 5000 euro per jaar in rekening brengt betere kwaliteit moet leveren. Het moet niet afhankelijk zijn van de richting.

Deel Deze Pagina