Zelf baarmoeder meten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 1203mama, 21 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Heyy

Ik had voor de lol even online opgezocht hoe je je baarmoeder moest opmeten. Dat was het aantal centimeter van je schaambeen tot aan de bovenkant van de baarmoeder + 4.. nu heb ik dit gedaan en ik kom rond 24 weken uit.. ik snap dat de verloskundige dit beter kan en dat er een grote kans is dat ik verkeerd heb gemeten:p
    Maar maak me nou stiekem toch wel weer een beetje zorgen ook omdat de baby nog niet ontzettend sterk schopt..voel hem al sinds 17 weken maar heb niet echt het idee dat het sterker is geworden na de 22 weken..
    Dinsdag moet ik weer naar de vk en dan zal zij het denk ik ook wel weer opmeten maar moet ik me zorgen maken of toch niet??
    Ben best wel een stress kip in dit soort dinge ;)

Alvast bedankt :)
    Xx

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Ik zou me geen zorgen maken.
    Het klopt toch aardig met je termijn.

En verder zou ik meten enzo maar aan de professional laten.

Het geeft in de meeste gevallen alleen maar onnodige stress

3. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Zou inderdaad gewoon vertrouwen op je verloskundige, zij heeft ervoor geleerd :)

Volgens mij wordt het bijvoorbeeld ook afgeraden om zelf een doppler aan te schaffen omdat het nog wel eens voor kan komen dat je zelf het hartje niet vinden kan. Waardoor je dan weer juist bezorgd wordt.

4. 1203mama

Hihi jahh dacht ik zelf ook al :p
    Best dicht in mijn vriendengroep heeft een meisje die ik ken een babytje gekregen die 3 weken te klein was... dat soort dingen laat je toch wel nadenken..
    En met doppler heb ikzelf nooit problemen gehad na de 12 weken altijd mn ukkie kunnen vinden :)

5. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    De ene baby is ook drukker dan de andere. De een draait gezellig zo nu en dan wat, de ander trapt overal tegen aan en zet zich overal van af. Zolang je je kleine voelt is er niets aan de hand.

6. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Je baarmoeder mag 2 cm onder je aantal weken zitten dan maken ze zich verder niet ongerust. Hier was de meting met 30 weken 28 cm. Dus bij jou is die heel netjes.

7. 1203mama

Oww super dankjewel voor jullie berichtjes.. stelt me weer een beetje gerust :)

8. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    En zelf precies je schaambeen vinden is erg lastig dus dat kan je ook zo een cm schelen. Niet ongerust over maken dus!

9. 1203mama

Daar denk ik ook inderdaad dat ik de fout in ben gegaan :p
    Al heeft de vk nog nooit me buik opgemeten met meetlint.. of doen vk dat gewoon op gevoel of zoiets??

Deel Deze Pagina