suiker prikken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door augurkjes, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    De normale waardes van je bloedsuiker zijn tussen de 4 en de 8 voor iemand die geen suikerziekte heeft. Dus dat kan nogal verschillend zijn per persoon.
    Wel is het zo dat als je nuchter een bloedsuiker van 8 heb dat het nogal hoog is.

Verder heeft de verloskundige bij mij nog geen bloedsuiker gemeten. Misschien dat ze dat nog doet, ik weet niet of het standaard is?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bij zwangeren mag die max. 7,2 zijn.

Even teruglezen! ;)

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik moet tussen 24 en 28 weken voor een "lunchcurve" 's morgens nuchter en 2 uur na de lunch weer..

Klotige is dat de vk zei dat het zelf prikken "niet betrouwbaar is"( waarover ik haar de volgende keer aan de tand ga voelen waarom ze dat zegt; werk nb als ziekenverzorgende en prik regelmatig diabetici)
    en ik dus 2 keer naar Heerneveen moet kloten.. :x

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Was dat maar waar.. Ik moet er voor naar t ziekenhuis...
    Dat verschilt dus enorm per vk-praktijk blijkt nu dus wel..

5. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik had laast na de lunche 8,5 half uur later 7,0 en dat was prima
    dus je mag tot de 7

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je "maar" 1x terug hoeft, geven ze misschien niet zo'n setje mee (ik moest dus nog 3x thuis prikken), maar daar hadden we het toch al over gehad? Waarom regel je niet wat teststrips, kan je het lekker zelf doen joh!

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ja.. als t goed is ( maar dan moet ik dus heel goed gaan zoeken.. :( ) ligt hier een testapparaat in huis.. Moet idd even nieuwe teststrips bij kopen en dan kan ik los..

Omdat ik vanwege schildklier rond 20 weken toch bloed moet laten prikken Heb ik de tiop ook gekregen om ook glucosewaarde even mee te laten nemen..

Deel Deze Pagina