Hallo Allemaal Ik heb een vraag want ik twijfel heel erg,ik neem in: Foliumzuur 0,5 mg elke dag een pilletje MAAR ook Multivitaminen van Davitamon Mama compleet plus, daar zit ook foliumzuur in..Nou vraag ik mij af krijg ik nu niet teveel foliumzuur binnen of kan dat geen kwaad? ( p.s Ik MOET Multivitaminen slikken ik heb een GBP,mag alleen geen normale Multivitamine vanwege teveel vitamine A wat slecht is voor de vrucht) Groetjes
Als je de multivitamine slikt, hoef je geen losse foliumzuur meer te slikken, tenzij door de arts/VK anders is aangegeven. Hier zit de aanbevolen hoeveel namelijk gewoon in.
Kan geen kwaad. Sterker nog. Er zijn onderzoeken waar uitkwam dat meer foliumzuur aan te raden is. Zo zou het de kans op autisme bij een kind verminderen. Google maar eens: foliumzuur autisme. En dan even de bovenste link van ggznieuws aanklikken (ik krijg de link niet gekopieerd).
Ik moet 4mg foliumzuur nemen, vanwege combinatie met auto-immuunmedicatie én ik neem algemene zwangerschapsvitamines met 0.4 mg foliumzuur. Dat is geen enkel probleem, aldus de huisarts...
Ik slik op advies van de gyn 5 mg per dag, dat is dus 10 keer meer dan normaal geadviseerd wordt het teveel plas je uit. Interessante conclusie trouwens dat meer foliumzuur de kans op autisme kan verkleinen. Ik hoorde het laatst op de radio en heb dubbel gelegen. Bij mijn zoon met ASS slikte ik ook 5 mg en toch ASS, het heeft zo moeten zijn