Hallo meiden. Afgelopen zaterdag is de broer van mijn man getrouwd en waren onze twee kindjes bruidskinderen. Dus we zijn echt de hele dag heen en weer gerend met de kinderen enz. En eind van de middag bewoog onze beeb voor het eerst. En de beeb heeft eigenlijk de hele rest van de avond bewogen als ik liep of druk bezig was of de andere kindern droeg of verzorgde. Maar eigenlijk dus alleen als ik druk bezig was. Als ik rustig za voelde ik niets. Is dat niet raar normaal zeggen ze tochals je rustig bent dan vooel je de beeb. Ik moet zeggen dat ik ook echterge last van mijn buik had. Erg hard naar mijn idee. Ik heb de hele nacht niet kunnen slapen omdat ik ook behoorlijk last had van mijn buik erg gespannen. Nu heb ik de beeb overigens niet meer gevoelt. Maar mijn vraag is eigenlijk is dat normaal of moet ik de gyn bellen. Over precies twee weken krijg ik de 20 weken echo en verder kom ik die dag ook niet ij de gyn. Graag edvies thanks you all. Xxx joyce
Hoi Joyce, Ik voelde de baby al vanaf 16 weken (geen schopjes natuurlijk maar meer prikjes) maar bij mij was het dus ook zo dat ik hem juist voelde als ik bezig was, ik vond dit ook wel raar maar omdat je pas vanaf 20 weken echt iets "moet" voelen heb ik me hier niet druk om gemaakt. Pas later in de zwangerschap (toen het ook meer echte schopjes werden) voel ik het juist meer als ik rustig ging zitten of liggen. Ik heb ook soms een aantal dagen waarin ik de baby minder voelde gehad maar mijn verloskundige geeft aan dat dit normaal is. De baby heeft nog zoveel ruimte in je buik dat hij gemakkelijk ergens anders kan liggen waar hij dus wel beweegt maar jij het niet volet. Pas vanaf iets van 28 weken moet je hem wat meer gaan voelen geloof ik. Ik moet dinsdag weer naar de vk en dan ga ik even vragen hoe vaak ik de baby moet voelen... Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Als jij zelf veel beweegt wordt de baby in slaap gewiegd. Als je dus zelf lang druk bezig bent slaapt de baby veel/lang. Het is wel logisch dus dat daarna een periode komt waarin de baby wat meer beweegt. Meestal is dat wanneer jij zelf tot rust komt en rustig gaat zitten of liggen, maar misschien dat je te lang achter elkaar door bent gegaan waardoor de baby toch al ''uitgeslapen'' was... Als je erg last van harde buiken hebt gehad is dat trouwens wel een teken dat je wat teveel hebt gedaan..