Geslacht bekendmaken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Charise, Apr 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hoe doen jullie dat? (Als je dus zelf weet wat het word).

Houden jullie het voor jezelf?
    Voor alleen naaste familie/vrienden?
    Of maken jullie het algemeen bekend?

Wij weten het nu sinds een paar dagen en we hebben het aan onze ouders, broers/zussen en ik heb het aan m'n beste vriendin verteld.

Nu twijfel ik of ik het algemeen bekend ga maken of niet. Mijn man vind het sowieso onzin dat mensen het überhaupt geheim houden. Die snapt niet waarom, of je het nou nu verteld of bij de geboorte.
    Is ook wel weer zo, toch vind ik het aan de ene kant leuk om het geheim te houden, maar aan de andere kant wil ik het ook ZO graag aan iedereen vertellen. :D

Dus ben benieuwd wat de meeste doen en ook waarom.

2. glimworm

glimworm Niet meer actief

Wij houden het voor onszelf

als we vanalles gaan vertellen blijft er niet veel verrassing over als beebje geboren is en dan hoef je ook niet op spontane verraste reacties te rekenen. Dat is hoe ik erover denk. ;)

3. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Wij hebben iedereen het geslacht en de naam verteld. Het praat makkelijker zo, en mede daardoor wennen we al aan ons kindje als zijnde een heus persoon. :)

Ik vind dat er nog genoeg te raden overblijft. Wij zijn razend nieuwsgierig naar haar uiterlijk en naar haar temperament! :D

4. sunset88

sunset88 Bekend lid

May 17, 2011
    566
    0
    16
    Wij hebben het ook gewoon verteld. mensen verwachten het niet als je het verteld... is ook wel weer grappig.
    Ze vragen er wel naar of je het weet.. dan zeg je ja..een jongetje (in ons geval) en dan schrikken ze en zeggen ze ow je verteld het ook gewoon.
    uhmm ja wrom niet.. anders verlul ik me op n gegeven moment toch wel hihi.
    + het feit dat ik echt ontzettend veel kleding voor jongens heb gekregen en echt nog super mooie ook! tot maatje 74! ideaal :)

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Wij weten eigenlijk bijna zeker welk geslacht onze uk heeft.
    Mijn beste vriendin weet het wel, zij is zwanger en ik zag per ongeluk welk geslacht het is op een echo foto en ze vertelde iets over een bepaalde kleur knuffel. Mijn kindje heeft t zelfde geslacht.
    Verder weet niemand het. En dat houden we zo. Als het geboren is,is het vroeg genoeg voor de rest van de wereld.
    Maarre, ieder voor zich hoor!

6. pricilla

pricilla Actief lid

Nov 21, 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mn dochter heb ik het alleen aan de naaste familie verteld en deze zwangerschap heb ik iedereen het geslacht verteld. En de naam heb ik aan mn vader en oma verklapt omdat ik mijn overleden moeder ga vernoemen

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,106
    1
    38
    Wij houden het ook voor onszelf. Is een compromis geworden. Ik wilde graag weten wat het werd en m'n man had dat niet. Uiteindelijk wilde hij het toch ook wel weten maar op voorwaarde dat we het tussen ons zouden houden.
    Tot nu toe geen problemen mee gehad

8. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Wij hebben het aan iedereen verteld. Was meteen bezig met stoere kleertjes kopen en de muur in de babykamer werd meteen blauw geverfd, ik had gewoon mijn mond niet eens kunnen houden. :) Ik vond het ook veel leuker dat de cadeautjes die we kregen ook echt jongensdingen waren! Ik hou persoonlijk niet echt van die unisex dingen..
    De naam hebben we wel voor onszelf gehouden. Iedereen noemde de kleine in mijn buik Max en daar deden mijn man en ik aan mee, dus we verspraken ons nooit :)

9. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Ik hoop dat wij er vandaag achter gaan komen wat t wordt... En we vertellen het ook gewoon! Je kunt t toch niet voor eeuwig geheim houden ;)

Mijn schoonzusje weet sinds vorige week wat ze krijgen, en ze houden het voor zichzelf, ook prima!

Ik wil gewoon een leuke jongens of meiden babykamer inrichten, en die ook aan iedereen laten zien... Dat kan niet als je t geheim wilt houden natuurlijk! :D

De naam houden we voor onszelf, we moeten nog 20 weken, god weet veranderen we nog wel van gedachte! ;)

10. Melief

Melief Niet meer actief

Wij zouden het eerst alleen aan naaste familie vertellen... Maar ik versprak me de eerste 2 dagen al 6 keer :D
    Nu weet iedereen het, lekker makkelijk! En het blijft toch wel een verassing hoe ze heet en eruit ziet!

11. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

Sep 10, 2012
    3,187
    0
    0
    Noord Holland
    Wij enkel naam geheim gehouden.
    Familie was bij de pretecho toen geslacht bepaald werd :D

12. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons weet niemand dat we het weten;)
    Dus blijft het lekker geheim:D

Wij wilden het namelijk zelf ook niet weten, maar hebben zoveel echo's gehad en een paar keer zeer frontaal beeld, dus tsja... daar ging onze "onwetendheid".

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben het eens met je man, ik snap ook niks van de lol van het geheim houden :p Ik heb het gewoon aan iedereen verteld...

14. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Wij hebben het ook gewoon aan iedereen verteld, zoveel opties zijn er niet ;) De naam houden we wel voor onszelf, anders blijft er wel erg weinig verrassing over, hihi..

15. JustSanne

JustSanne Actief lid

Mar 8, 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Wij hebben het geslacht ook verteld...alleen de tweede naam hebben we tegen sommige gezegd, maar de roepnaam blijft geheim tot de geboorte =)

16. Myhiro

Myhiro Actief lid

Oct 13, 2012
    492
    0
    0
    Bij ons mag iedereen het weten! (Alleen beslist ons kleintje er voorlopig anders over.. Morgen derde keer kijken of we het kunnen zien)

Ik vind het veel leuker om het met iedereen te delen, kan ik lekker samen met mijn mams gaan shoppen, hoef ik helemaal niks te verbergen of op mijn woorden te passen.. En vind het gewoon ook fijner om niet alleen unisex cadeautjes te krijgen ;)

Wij gaan trouwens een taart laten maken met roze of blauwe vulling en die door de meter en peter van ons kleintje laten aansnijden.

17. Derbi

Derbi Niet meer actief

Zelfde verhaal :D

18. Starling

Starling Actief lid

Jul 12, 2012
    253
    0
    0
    Wij hebben het ook gewoon verteld.. Ik snap niet waarom er zo geheimzinnig over gedaan wordt.. maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf weten.

19. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Had hier vanmorgen al gereageerd,maar er niet bijgezegd dat we tegen mensen zeggen dat we het geslacht niet weten.
    Uk hield met de echo keurig de benen tegen elkaar...dat is niet gelogen. Maar na een paar minuten toch het geslacht gezien:) en dat hebben we niet verteld

20. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Wij vertellen het gewoon. Ik begrijp nooit waarom je het geheim zou houden als je het zelf gewoon weet. Het geslacht van je baby is toch eigenlijk alleen voor de ouders zelf echt spannend.

Share This Page