ik was bijd everloskundige en toen kreeg ik een brief mee, die moet ik meenemen naar het ziekenhuis, daar word mijn suiker op 1 dag drie keer geprikt. Ze zei dat het routine was, maar ik vroeg me af of er wel andere vrouwen zijn die dit ook hebben gehad?
Ja, ik moest dat ook, maar heb via mijn moeder (verpleegkundige) zelf een meting uit kunnen voeren, zodat ik niet naar het ziekenhuis hoefde. Er is ook nog een dame hier op het forum, Mieke, die heeft vier keer moeten prikken op één dag... Bij ons beide niets aan de hand. Ik had bij het eerste algemene bloedonderzoek een hele hoge waarde, maar had ook net een dikke boterham met pindakaas (lees: mega veel koolhydraten) gegeten en nog iets lekkers van een koek ofzo..... Nooit aan gedacht dat prikken met iets minder voedsel in de maag beter was..... Misschien bij jou een beetje hetzelfde geval?
hoi hoi ja ik heb net de mijne achter de rug bij mij werdt er getest omdat ik overgewicht heb en omdat suiker aan mijn moeders kant veel voor komt mijn uitslag was helemaal oke 4.3 /4.4 /4.6 /3.9 bij mij had het dus echt een rede maar kan zijn dat ze dat bij jou vk praktijk indd doen uit voorzorg veel liefs mieke
ja bij nuchter prikken was de waarde bij mij 5. er komt wel aan beide kanten van de familie ouderdomssuiker voor en heb overgewicht.
dan zullen ze daarom ook bij jou even willen kijken beter voorkomen dan genezen zullen we maar zeggen en zolang je beneden de 7 blijft is het geloof ik goed veel liefs mieke
ik hoop dat ik niet hoef ik heb een hekel aan prikken. ze hebben wel aan mij gevraagd of het in de familie zit en das niet zo
bij mij hebben ze de eerste bloedtest nuchter gedaan. En bij 30 weken gaan ze het nog een keer herhalen omdat mijn moeder zwangerschapssuiker heeft gehad. Ik heb thuis een apparaatje liggen en kan zelf testen, ik houd het af en toe dus ook zelf in de gaten. Maar het wordt hier zeker niet standaard gedaan zo'n suiker test.
Ook ik moet prikken rond de 24 weken, omdat mijn uitslag 5.6 was. Maar, toen was ik niet nuchter tijdens het prikken. Toch wil de vk dat ik een 4. dagcurve ga doen, gewoon voor de zekerheid. Mijn schoonmoeder heeft diabetes, dus kan ik haar apparaatje lenen en hoef ik niet naar het ziekenhuis of de huisarts om te prikken.
ik ga trouwens pas volgende week prikken hoor, ben nu zo ziek geweest, mijn man denkt ook dat het nu niet acuraat is.Mijn hb zal nu wel even te laag zijn(drink ferro!)en suiker ook vanwege te weinig voedsel afgelopen paar dagen. Het duurt nu al 6 dagen die buikgriep, langzamerhand gaat het beter, mijn man gaat over een paar dagen weer proberen te werken. dit wns je echt niemand toe hoor. gelukkig voelde ik 't kindje vanochtend eventjes.
Ik heb ook moeten prikken voor suiker, dagcurve en hoop ook dat alles ok... wat nou als je suiker te hoog is.. wat betekent dat.. weet iemand dat..
ik heb vorige week donderdag geprikt voor de dagcurve, maar heb nog niks gehoord en het is vandaag al woensdag... volgens mij ga je gewoon op dieet als het te hoog is, geen enge prikken ofzo.