wat moet ik hier nou mee,vk wil dingen tegen mijn zin!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Done, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb de verloskundige gekozen die ik bij mijn vorige zwangerschap ook had,ze hadden de zelfde meningen en we konden het opzich best vinden.

Nu begin ik echt een hekel aan het mens te krijgen.
    Ze belt me op en maakt me telkens over stuur.
    Ik wil helemaal niet dat ze zo opdringerig doen.

Het verhaal:

Omdat ik meedoe aan een onderzoek naar vrouwen met overgewicht en een kinderwens moet ik bepaalde tests laten doen,oke doe ik dat.
    Nu moest ik dus eerst suikers laten prikken,die waren net tegen het randje maar ze moest ze goed keuren.
    Ik ben inmiddels wel 12 kilo afgevallen voor de zwangerschap en zit nog steeds op het zelfde gewicht als ik in het begin van de zwangerschap zat en ben nu 28 weken.
    Ze belde me op en wou dat ik nog een test deed gewoon om voorzichtig te zijn.
    Oke doen we dat,lekker zo'n goor suikerdrankje drinken en die test doen,die was oke dus geen vuiltje aan de lucht naar mijn idee.

Nu heeft ze al meerdere malen met mij over een dietist gesproken en ik gaf iedere keer weer aan dat ik daar geen interesse in had en ik toch op gewicht bleef dus waarom naar de dietiste gaan als alles goed is met de baby en ik kom niet aan (baby groeit goed volgens haar).
    Mijn eerste kindje was aan de kleine kant (2597 gram) en ik wist dat er een groeiecho gemaakt zou worden deze zwangerschap.
    Oke alles goed doen we dat toch?
    Ik heb die echo dus nog niet gehad en staat geplant voor rond de 32 weken.

Nu belt ze me net weer op dat ze mijn kaart nog eens heeft bekeken en ze wil dat ik toch naar de dietiste ga,ik zei gelijk dat ik dat niet wil,alles is goed en ik kom niks aan wat is de rede daarvoor?
    Ze zei dat het zo kon omslaan maar gaf er verder geen antwoord op buiten dat het heel slecht is en heel gevaarlijk kan zijn als het omslaat.
    Nouja lekker antwoord daar heb ik dus niks aan dacht ik direct maar ze bleef maar door ratelen dat ze me naar de gyn wou sturen en ik het er daar maareens mee over moest hebben.
    WTF waar komt de gyn nou ineens weer inbeeld?groeiecho misschien?

Ze zei gelijk dat ze direct de verwijskaart de deur uit ging doen en ik de ditiste moest bellen voor een afspraak waarna ik melde dat ik daar geen behoefte aan heb (ik zat onderhand bijna te huilen aan de telefoon zo pissig dat ik werd,waarom luisterd dat stomme mens niet!)

Onderlaatst kreeg ik een allergische reactie op antibiotica die ik voor een blaasonsteking had,ik naar de hap waar er vast gesteld werd dat het geen kwaad kon voor de baby maar ik de medicijnenn niet meer mocht (ik had de kuur al afgemaakt).
    De volgende dag zat het me toch niet lekker,er was niet eens naar mijn buik gekeken en ik voelde wat buikpijn dus de ha opgebelt en die zei dat ik de vk maar moest bellen.
    Ik haar dus gebelt en ze zou langs komen.
    Idd met een half uur stond ze op de stoep.
    Ik was zo naar van die allergische reactie dat ik gewoon weinig tot niks had gedaan in huis en er lag een berg was op mijn douche en een grote wasmand met was stond er in mijn slaapkamer waar ze alles controleerde.
    Begint ze ineens dat dat vast niet van 1 dag was en of ik hulp had en ze wel mensen wist die mij via een instantie konden helpen met opruimen en dat dat gesubsidieert werd enzo.
    Dus ik zeg nog ik had weinig zin toen ik zo'n last had van de allergische reactie en mijn man me wel helpt als het te veel word en ik anders nog ouders en een zusje heb die mij konden helpen.
    Oke alles was goed met de baby en ze ging weer.

Belt ze me later weer op met de vraag hoe het nu ging (was inmiddels ook al bij de ha geweest die me toch ook wou zien) en ik zei dat alles goed was.
    Roept ze gelijk dat ze dat numer heeft en ik die maar moet bellen voor die hulp in huis.
    Dus ik dacht dikke *** en zei oke zeg maar ik heb pen en papier bij me maar ik schreef niks op.

Belt ze me net dus weer!!!
    ze zegt nog ik wil je niet ongerust maken hoor en begint dus over dat dietiste gedoe!

Ik heb het zo met haar gehad inmiddels.
    Ik heb aangegeven dat we weinig geld hebben en ze blijft maar roepen dat het vergoed word maar als ik dan zeg dat ik wel mijn eigen risico heb dat wuifeld ze dan af.
    Het word gewoon steeds moeilijker voor ons om rond te komen en ik schrik telkens als we een rekening krijgen want dat betekend dat we weer een tijd hebben dat we het met minder moeten doen terwijl alles duurder word en overal maar op gekort word.

Mensne die nu gaan zeggen:

Ik snap niet dat als je weinig geld hebt je dan aan kinderen begint hoeven niet te reageren ga lekker je geld tellen ofzo!!!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik twijfel een beetje over mijn reactie.. Aan de ene kant: ze klinkt wel bemoeizuchtig en misschien iets teveel naar jou zin. Aan de andere kant: ze bedoelt het waarschijnlijk goed, en is misschien wat alerter op problemen.

Misschien kun je dit eens verhaal met iemand anders bij haar doen? Een vriendin, je man, een zus waarmee je goed kunt praten. En die het haar rustig kan uitleggen. Ik denk dat jij nu steeds in de verdediging schiet, en zij daardoor steeds meer haar best doet om je te benaderen misschien?

De andere optie is kijken of je een andere VK kunt krijgen. Want het is toch degene die je straks moet vertrouwen tijdens de bevalling.

Qua dietist: ik was bij mijn 1e zwangerschap ook afgevallen, en daarna weer rustig aangekomen. mijn suikerwaardes ook allemaal net binnen de grenzen. Ik ben wel naar de dietist gegaan, omdat ik ook zelf merkte dat ik niet altijd genoeg at. Maar daar zag ik dus ook een potentieel probleem. Dat heb ik met 2 sessies dietist opgelost. Al had ik dat zelf ook kunnen regelen. Was vooral een kwestie van zorgen dat ik genoeg at, op de goede tijden, zonder echt tegenzin te krijgen in het eten. Weet niet of jij daar ook problemen mee hebt?

3. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    De vk bedoelt het misschien goed maar het is behoorlijk irritant dat ze daarbij jouw mening compleet negeert. Tijdens je zwangerschap en bevalling heb je iemand nodig waar je vertrouwen in hebt en waarvan je weet dat die de beste beslissingen neemt in jouw belang. Ik kan me niet voorstellen dat je nog met een gerust hart je bevalling in gaat met haar aan je zijde.
    Wat ik zou doen is het volgende:
    Ga idd naar die gynaecoloog. Zij/hij heeft er voor gestudeerd en kan jou vertellen of je overgewicht dermate gevaarlijk is voor jou en je baby. Misschien kun je samen besluiten dat je bij haar/hem bevalt en dan ben je gelijk van je vk af. Mocht dat niet het geval zijn dan zou ik echt een andere vk zoeken.
    Sterkte er mee...

4. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Yhanx voor de reacties.

Ik moet morgen bij de vk op gesprek komen en ik ga haar nog maals melden dat ik dit niet fijn vind (haar manier van handelen).
    Ze bedoelt het idd misschien goed en daarom ben ik van plan om te kijken wat ze te zeggen heeft en idd is het mijn plan om de gyn te zien en daar dan misschien bij te blijven,zo niet zoek ik een andere vk al vind ik het wel moeilijk aangezien ik bij de eerste niet echt een leuke en makkelijke bevalling had.
    Ik denk dat als ze morgen nou mij normaal uitleg geeft ik best wel even naar de dietiste wil maar ik wil graag weten waarom en niet direct met de stempel bestempelt te worden van ja je hebt toch overgewicht?(is zowiezo al een stuk minder en ik kom niet aan en kind groeit vooralsnog bekent goed).
    Die groei echo zie ik wel zitten maar het probleem is dat ik niet weet wat er nu allemaal is en waarom,de vk legt alles zo rommelig uit :
    Bel die zeg dat,kom langs o nee ik kom langs,dat is goed,het is ineens niet goed meer.
    Zo weet ik toch niet waar ik aan toe ben,ga idd goed bedenken of ik haar wel bij mijn bevalling wil (beval in het zh).
    Kijk even morgen aan denk ik want de reacties hebben me wel aan het denken gezet

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ten eerste: wat een nare vrouw zoals je haar beschrijft! Maar besef wel dat je tijdens een zwangerschap emotioneel flink beinvloedt wordt door hormonen. Dat kan jouw reactie hierop ook verklaren. Dingen zoals dit, blijven hangen en het blijft door je hoofd malen omdat het toch tijdens een zwangerschap soms lastiger is om dingen los te laten.

Ik zou zeggen, blijf op je strepen staan. Als jij iets niet wilt, kan ze jou niet dwingen. Je kan altijd overwegen om naar een andere VK over te stappen mocht je die mogelijkheid bij jou in de buurt hebben.

Dan over de kosten van een dietist: het gaat inderdaad van je eigen risico af. Zolang je nog eigen risico hebt krijg je een fikse rekening. Ik wist dat niet en schrok me een ongeluk toen de afrekening van mijn eigen risico kwam. Mij was verzekerd door mijn vk dat het vanuit de basisverzekering betaald werd. Ja, dat is ook wel zo, MITS je eigen risico al op is!

Het is jammer dat zij zo snel aannames doet (ivm je huishouden etc.) maar praat met haar! Beter nu alles uit de wereld helpen, dan nog weken zo doorlopen met een naar gevoel. Dat is ook niet goed voor jullie kindje!

Succes!

6. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Het is niet helemaal leuk hoe de vk doet!

Maar als je overgewicht heb moet je een keer door de gyn gezien worden ivm de bevalling! En inderdaad je suiker word vaak getest ivm dat het kan omslaan. Mijn suiker is drie keer getest!

Misschien kun je een gesprek aangaan met de vk?

7. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    kort maar krachtig,

zoek een andere verloskundige!

succes

8. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Begrijp indd niet waaro ze zo aandringt? vind het niet normaal dat ze je telkens gaat bellen om te zeggen dat je naar een dieetist moet.

Mijn vraag is indd wat is haar reden hiervoor? Ja oke , het zal vast kunnen omslaan, maar dan kun je alsnog naar een dieetist gaan.. vind dat ze jou mening moet respecteren en je wat meer met rust moet laten.

9. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Heel vreemd idd dat er zo 'desperate' aan je wordt getrokken...

Denk dat ik zelf allang een andere had gezocht want zou er niet tegen kunnen. Ik zou in ieder geval op een gegeven moment willen weten waarom ze zo aandringt. . .

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ga eens een normaal gesprek met haar aan. Waarom vindt ze die diëtiste zo belangrijk voor je? Luister naar haar antwoord, en leg uit waarom jij het niet ziet zitten. Is dat alleen een financiële kwestie, of geloof je ook echt niet dat je er baat bij zult hebben?
    Jouw gezondheid en die van je baby zijn belangrijker dan geld. Dus áls je iets te winnen hebt bij het opvolgen van het advies van je vk, dan lijkt het mij verstandig om dat te doen, ook al kost dat je eigen risico.
    Maar als jij goede redenen hebt om er geen gebruik van te maken, ga je dan niet verdedigen, en doe wat jij belangrijk vindt. En als je hierdoor helemaal geen vertrouwen meer hebt in je vk, dan is het tijd voor een andere.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn mening:
    Zolang alles goed gaat met je kindje, je eigen lichaam goed functioneert (suiker was OK toch?) beslis je zelf wat jij denkt dat goed voor je is.
    Een VK is medisch geschoold, maar is geen dokter.
    Ze kan je advies geven en jij hebt het recht hier mee te doen wat jij wilt.
    Als je het echt hebt gehad zou ik geen doorverwijzing aannemen voor een dietist maar een figuurlijke doorverwijzing naar een andere verloskundige!
    Al helemaal omdat ik zelf heb ondervonden hoe belangrijk het is dat je je VK vertrouwt en je je er op je gemak voelt.
    En ik krijg niet de indruk dat jij dat met deze vrouw hebt.
    DAT kan veel gevaarlijker zijn dan je overgewicht!: want stel dat je wel ergens last van krijgt, dan ben je (zou ik in ieder geval zijn) een stuk terughoudender om contact op te nemen.
    Dat kan nooit de bedoeling zijn.
    Sterkte!

12. moedertje3

moedertje3 Actief lid

7 okt 2006
    204
    0
    16
    wat dacht je van om naar een andere vk te gaan? Dat mens is zo opdringerig dat ikmijn vraagtekens erbij heb over hoe het zal zijn tijdens de bevalling.

ik heb ook een vk die soms opdringerig kan zijn (lang niet zo erg als de jouwe) maar laatst zat ze te zeuren over een fysio, ik gaf aan dat ik al jaren ga voor mijn bekken en geen vooruitgang zie, en zowiezo ik alles al verbruikt heb dit jaar aan manuele therapie voor mijn rug. Zegt ze tja dan maar betalen, anders trek jet het niet meer aan het eind. Ik antwoorde daarop of zij dat voor mij wou betalen (heel sarcastisch), ik denk niet dat ze dat zou herhalen.

13. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.264
    1.028
    113
    Zuid-Holland
    ik heb ook overgewicht. bij mn eerste zwangerschap werd hier ook erg veel nadruk opgelegd. moest ook naar dietiste, meerdere malen suikers prikken. geen probleem, idd risico overgewicht is diabetes, dus prima die controle. maar alles bleek helemaal goed! maar de vk bleef er maar op doorhameren bij elke controle. ik heb dat ook als erg vervelend ervaren en bij mij mn volgende zwangerschap dan ook naar een andere vk gegaan. deze beviel stukken beter! ja weer de extra controles, prima en deze bleken goed te zijn en toen werd er verder ook helemaal niet meer over gepraat! heerlijk! tuurlijk weet ik zelf ook wel dat ik te zwaar ben, dus logisch dat dat medische gevolgen heeft. maar er hoeft niet altijd op een negatieve manier op de worden doorgehamerd! overgewicht betekent niet dat je dan altijd ongezond bent en een slechte zwangerschap zult hebben!! mijn beide zwangerschappen zijn gewoon uitstekend en gezond verlopen!

14. Linana

Linana Niet meer actief

Jezus wat een naar wijf zeg (sorry)
    Ik had al lang een andere vk gezocht. Ik moest ook naar een dietiste, ik woog ooit 100 kilo, ben toen flink afgevallen. Alsnog heb ik een te hoog bmi, dus naar de dietist. 1 keer geweest, alles was goed, ook mijn eetpatroon, dit vermeld aan de vk en hoefde niet meer heen.

Borstvoeding wil ik niet aan beginnen, heb zo mijn redenen, dit aangegeven bij de vk. Zij vond het jammer, probeerde het nog 2 keer heel subtiel, maar is er toen nooit meer over begonnen.

Ik ben ontzettend blij met mijn vk en vind het jammer dat ik misschien straks moet overstappen ivm woonplaats en hun "dekgebied" Maar zo hoort het te zijn, je moet blij zijn met je vk

Zoek een ander, 1 waar je wel met plezier heen gaat. Dit is toch niks zo.... bemoeizuchtig en erg irritant. Zo komt ze over.
    Ze bedoeld het vast goed, maar dat kan ook op een andere manier.

Heel veel succes hiermee!

Deel Deze Pagina