wanneer kan men zien hoe groot hij is/word

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door deirdre, 15 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deirdre

deirdre Actief lid

18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    Hoi iedereen,
    ik zat laatst te praten met mijn moeder over kleertjes enzo .
    Aangezien de vader van mijn kindje zelf 55 cm was bij de geboorte en een ruime 5,2 kg woog zou ik wel een beetje willen weten waar ik aan toe ben ook qua bevallen.
    Wanneer is dat het best te zien of op te meten ?
    Moet het dmv een echo ?

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Door middel van groeiecho’s is er een schatting te maken. Deze echo’s krijg je in principe - zeker als je ‘gewoon’ bij de vk loopt - niet standaard. Gezien de vader van het kindje zo groot was bij zijn geboorte zou ik het gewoon bespreken bij je vk. Misschien kun je een of meerdere groeiecho’s krijgen :)

Maar: het is nooit met zekerheid te zeggen. Ik ken genoeg verhalen van kindjes die véél groter of kleiner geschat zijn dmv groeiecho’s dan hoe ze daadwerkelijk ter wereld gekomen zijn. Dus pin je er niet al te veel aan vast :)

3. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ik heb met 34/35 weken een echo gehad en ze hebben wel een schatting gemaakt, maar wel met een enorme slag om de arm. Het hangt er maar net vanaf hoeveel je kindje nog door groeit in die laatste weken en ook wanneer hij/zijn uiteindelijk precies geboren wordt. Dat is toch niet echt te voorspellen.

4. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ik heb 2 groei echo's gehad, 1 met 31 weken en 1 met 36 weken. Op de eerste liep de baby zogenaamd 2 weken voor en zou hij bij geboorte rond de 4300 gr wegen op de laatste liep hij gemiddeld en zou hij 3300 gram wegen. Klopt dus niet veel van? Ik hou maar een slag om de arm. Mijn vriend was bij geboorte ook huge, 5.5 kilo en 58 cm :O verloskundige zei dat het gewicht van de vader niet echt een rol speelt en dat het niet erfelijk is :roflmao:

5. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik heb bij 32 en 36 weken een groeiecho gehad.

Mijn vriend en ik waren zeer gemiddeld. Alleen onze zoon was behoorlijk zwaar!
    Bijna 4225 gram!

6. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Ik ben ingeleid met 38omdat mijn baby heel groot zou zijn, en ik heel klein. Ze zou met 40 weken niet meer door mijn geboorte kanaal passen ..

.. 51 cm en net 6 pond ;)

Mijn zus kreeg rond de zelfde termijn groei echo’s en moest naar Utrecht omdat hun meisje heel klein zou zijn, geboren met bijna exact hetzelfde gewicht.

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Bij de 20 weken had ik al een lang kindje. De echoscopiste gaf toen al dat het een vertekend beeld kan opleveren. Lang hoeft niet perse zwaar te zijn. ;)

8. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Bij groeiecho's schatten ze ook alleen het gewicht. Bij mijn eerste geen groeiecho's gehad, 1 verloskundige had het gewicht goed geschat nav voelen goede 8 pond (dl was 4200 gram) en lang kindje (52 cm). Bij de jongste kreeg ik groeiecho's en die gaven ook wel een goed beeld; gelijklopend met haar zus (uiteindelijk 3800 ruim 1,5 week eerder dan zus geboren). Meestal zullen ze overigens geen groeiecho maken als daar geen aanleiding voor is.

9. Love1987

Love1987 Niet meer actief

Ze kunnen wel een inschatting maken met de 20-wekenecho en groeiechos, het hangt er ook vanaf hoelang hij of zij blijft zitten, de laatste weken kunnen ze wel 500gr per week groeien! Qua maat zou ik uitgaan va 50/56, wat wel gemiddeld is, als je de laatste weken hoort van erg klein of heel groot, kan je altijd wat eerste pakjes in die maten aanschaffen!

10. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Bij onze vk krijg je wel standaard een Groeiecho. Bij mijn tweede hadden ze het over inleiden met 38 weken omdat hij groot zou zijn. Hij was 3650 gram bij 42 weken.
    Bij de derde spraken ze met 41,4 over 3700 gram. Zowel de vl als de gyn dachten zoiets. Die werd de volgende dag geboren met 4670!

Dus echt goed voorspellen blijkt lastig.

11. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik heb groeiecho's gehad bij mijn jongste ivm vermoeden zeer groot kind.
    Werd geboren met 40+5 met maar 3500 gr de echo's zaterdag er dus ruim een kilo naast hier.

12. Niennientje

Niennientje Niet meer actief

Dat vader van kind groot was hoeft ook niets te zeggen. Man en ik waren beide niet klein bij de geboorte maar toch was onze dochter een fijn popje.
    Bij groeiecho’s vanaf 30 weken kunnen ze vaak een beetje een schatting maken, maar hoor ook vaak dat ze er naast zitten.

Deel Deze Pagina