Suiker uitbannen en over op zoetjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Mauzy82, 7 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Dan hoef ik me niet te kwellen met zoetjes. En kan ik net zo goed 1 suiker klontje gaan gebruiken dus.

Moet dan voornamelijk vervang drinken hebben voor de frisdrank. Water met smaak of zo.

2. Aries

Aries Niet meer actief

Geen verstand van zoetjes en suiker, maar wil je wel even ontzettend veel succes wensen. Supergoed van je dat je met roken gaat stoppen en gezonder wil leven. Het gaat je vast lukken, je kunt het!

3. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Kwestie van wennen! Ben zelf ook ooit gestopt met suiker en melk in de koffie en thee. Nu vind ik het veel te zoet wanneer er wel suiker in zit (je hebt soms van die cappuccinos waar al suiker oid in zit).
    Minderen met suiker is echt wennen en afleren. Uiteindelijk word je smaak er ook beter van. Wellicht helpt het om steeds minder te gebruiken.

NiekeKris vindt dit leuk.
  4. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Persoonlijk vertrouw ik niet helemaal op het voedingscentrum, er zijn toch wel onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat bijv aspartaam kankerverwekkend e.d. is maar dan toch wordt goedgekeurd omdat de gem. persoon niet zoveel binnenkrijgt of iets dergelijks..
    Maar het gaat sowieso niet om het afvallen dus dan zou ik het lekker bij suiker laten dat smaakt tenminste ook niet zo chemisch :D

suus1983 vindt dit leuk.
  5. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    @Mauzy82 sorry weet niet of het in de bieb te vinden is, ik had het toen op marktplaats gevonden.

6. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    dit boek heeft mij ook enorm geholpen.
    Hierdoor kreeg ik zelfs zin om te stoppen en was het juist heerlijk en niet moeilijk.

de verslaving zit tussen je oren. Het is een gewoonte. Pleisters en medicijnen zijn dan eigenlijk niet eens nodig. Lichamelijke verslaving ben je na weekje vanaf.
    De kunst is om het na die tijd vol te houden.
    En door dit boek lukte mij dit echt makkelijk.

heel veel succes!! Je kunt het!

vlinderCN vindt dit leuk.
  7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik ging van 2 klontjes over op 1 zoetje. Vond echt vies dus uiteindelijk gekozen voor geen suiker in de koffie/thee. Drink zo 15 kopjes per dag dus scheelt a 30 suikerklontjes per dag .
    Binnen 2wk ben je aan de smaak gewend .
    Nu lust ik echt geen suiker meer in de koffie haha. Dat is nu echt super smerig. Heel raar .

Drink verder enkel water dus kwa drinken suikervrij :)

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.818
    113
    Waarom niet gewoon thee en water dan? Daar ben je zo aan gewend en ook zonder suiker.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Suiker is natuurlijke stof en lijkt mijn gezonder maar wel met mate .
    Zoetstof is kunstmatig en er is nog niet voldoende onderzoek naar gedaan. Vooral voor kinderen wordt zoetstof echt afgeraden maar zou het iedereen afraden. Ga je al voor zoetstof kies dan voor natuurlijke variant . Stevia is volgens mijn z'n zoetstof .
    Het blijkt dat tong verschil niet proeft tussen suiker en zoetstof . Daardoor gaat er een seintje af naar je hersenen dat er suiker aankomt. Lijf gaat hierop reageren net zoals met suiker. Dus gaat insuline aanmaken . Er is echter niks voor de insuline om te verwerken . Gevolg dat je suiker dip hebt en nog meer honger .
    Ook houdt je je suiker verslaving zo in stand .

Ik eet wel gewoon suiker en echt verslaafd. Nodige dingen gedaan om te minderen. Geen drank met suiker en enkel water verschilt al . Ben zoveel fitter . Voor figuur hoef ik het niet te doen. Ben 1.80 lang en weeg 65 kilo. Maar was gewoon 24/7 dood moe en mijn lijf was echt op. Neem nu zoveel mogelijk fruit suiker. En 6 eet momenten per dag waarvan 1x wat lekkers na keuze .

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou alles afbouwen, om echt je levensstijl aan te passen. Drastisch met alles stoppen werkt in heeeeel veel gevallen niet. Het is echt je lifestyle, en zoiets duurt echt een aantal maanden voordat het er goed in zit.
    Dus niet meteen kappen met suiker, maar afbouwen.
    Vroeger dronk ik altijd thee met suiker, zonder suiker vond ik zo vies. Eerst maar een schep minder suiker. Toen werd het een drupje honing, dat heb ik een maand of wat gedaan ( is lastig in koffie ) en daarna helemaal gestopt. Heeft 2 maanden geduurd. En nu vind ik thee met suiker echt ranzig. Koffie met suiker ook. Het liefst zwart of een flinke latte :roflmao:
    Roken ben ik nooit verslaafd aan geweest maar in combi met koffie, roken en energie drankjes zou ik echt alles zsm afbouwen.

KleineLai vindt dit leuk.
  11. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik zou met de energie/suikerdranken beginnen. Mijn man heeft jaren geleden de cola afgezworen en viel binnen no time 10 kilo af. Verder niets veranderd alleen cola vervangen door Karvam Cevitam. Ik denk dat daar meer resultaat te behalen valt dan suiker in de koffie vervangen door zoetjes.

En wat hier boven ook is gezegd, niet alles in één keer tegelijk. Dat hou je niet vol. Misschien een klontje minder in de koffie en een kop per dag minder? En Karvam Cevitam bijvoorbeeld...

12. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Je wisselt de suiker nu voor iets wat ook niet goed is, waarvan ze de lange termijn effecten niet kennen.
    Beter is suiker met mate te nemen.

Als je gaat stoppen met vanalles, dan gaat het zeker niet lukken.
    Ik wens je veel succes!

13. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Mag ik vragen waarom je met Zyban probeer te stoppen met roken en niet met bvb champix?

Mijn man is net begonnen met een kuur en hem raden ze champix aan omdat Zyban heel heftig zou zijn.

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.704
    113
    Hoeveel koffie drink je? Je energy drinks leveren zo'n 7 suikerklontjes per blikje.

15. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik begreep altijd juist dat iedere soort zoetstof, of dit nu suiker is, of zoetjes of honing etc, allemaal op dezelfde manier door je lichaam verwerkt wordt en het dus weinig uitmaakt om het een met het ander te vervangen. Juist minderen en dan stoppen schijnt het beste te zijn.

16. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Wat goed dat je stopt met roken!!!
    Ik zou idd even wachten met de andere verslavingen
    Als je helemaal er vanaf bent zou ik gaan stoppen met energy drinks. Verder zou ik gaan minderen met suiker maar niet vervangen door zoetjes.

17. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Even bij gelezen dames, dank je wel voor alle reacties top!

Suiker heb ik terug gepakt met 1 klontje ipv 2. Energie drank nu 1 dag niet gehad. En (nog) nergens last van

Waarom Zyban, omdat de praktijkondersteuner heeft aangegeven deze succesvol kunnen zijn en niet de champix op dit moment. Heeft zich te maken met de werkzame stof wat in beide zit.
    Helaas zijn de pilletjes er nog niet. Hoop dat ze komende week in de brievenbus vallen.

vlinderCN vindt dit leuk.
  18. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.958
    3.837
    113
    Vrouw
    Toen ik minderde met suiker begon ik de dag met fruit, dus niet echt minderen met suiker maar wel met ongezonde frisdrank. Ik was verslaafd aan cola.

Doordat mijn lichaam toch nog suiker kreeg via het fruit kreeg ik eigenlijk geen afkickverschijnselen. Sinds augustus geen cola meer gedronken. :)

19. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Wauw wat goed zeg !
    En dat al vanaf augustus. Is idd slim iets om het te vervangen met fruit. En nog gezond ook.

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Met zoetstof denkt je lichaam dat er suikers binnenkomen. Hierdoor gaat je lichaam insuline aanmaken waardoor je suikerspiegel laag wordt. Echter heb je geen suiker in je lichaam en dus wordt je suikerspiegel te laag waardoor je honger gaat krijgen.

Ik zou gewoon suiker gebruiken maar dan steeds wat minder.

Deel Deze Pagina