AARRGHHHH, dreumes 22 maanden en eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunlover, 8 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik word er moedeloos van!! Zoontje wil bijna niks meer eten! Brood gaat tot nu toe nog redelijk. 1 snee als ontbijt en met moeite 2 bij de lunch.

Fruit.. Hij lustte eerst best veel, maar nu spuugt hij banaan uit en wil alleen maar druiven..

Komkommer of snoeptomaatjes om half 5, ik hoefde het maar te laten zien en hij kwam op me afgestormd.. Nu.. Hij draait zijn hoofd er voor weg.

Avondeten is een ramp. Gekookte aardappels eet hij niet meer, broccoli, wortels en snijbonen wel. Gebakken aardappels, paar hapjes pasta en dan heb je het wel gehad. Vlees, dat wil hij wel heel graag.

Na zijn middagslaapje krijgt hij een halve liga (zo rond 15.30u) en wij eten om 17.45u.

Drinken..... Ook een ramp!!!

Ik weet het gewoon niet meer. Hij wil niks proeven wat hem niet aanstaat, houdt zijn mond stijf dicht.

2. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Het is een fase gaat wel weer over, hier komen en gaan die fases ook.
    willen ze eten dan eten ze, willen ze niet dan niet.
    ik wil het vooral geen machtsmiddel laten worden dus ik vraag vaak 1x of ze nog wat willen eten, zo nee dan ruim ik het op en vaak willen ze nog wel een beetje toetje en that`s it.

3. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben "bang" dat hij niet meer normaal gaat eten.. Vind het de vervelendste fase tot nu. Dat gehang tijdens die sprongen was er niks bij.

Ik reageer er ook niet op, ruim op als wij ook klaar zijn en dan toetje..

4. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hier precies hetzelfde, en ongeveer dezelfde leeftijd...

Tomaatjes eet hij dan nog wel, aardappel soms, maar alle groentes worden opzij geschoven, pasta gaat erin als zoete koek...
    Brood ook met moeite, dus soms eet hij voor de tv en dan heeft hij het niet in de gaten wat ie eet..:)

Hopelijk is het inderdaad een fase, en eten ze binnenkort weer beter...

Onze oudste drie hadden dit vroeger ook en die eten nu echt alles en ook echt veel....:)

5. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Niet bang voor zijn het is heel normaal dat ze minder gaan eten rond deze leeftijd ze hoeven ook minder hard te groeien anders worden ze juist sneller te dik op deze leeftijd.
    Ik merk bij groei spurten dat ze juist enorm goed gaan eten en dan weer een periode minder.
    Jongste eet bijna ook geen fruit meer terwijl de oudste dit nooit heeft laten staan.
    Maar jongste eet juist weer wat meer groente.
    Uiteindelijk krijgen ze genoeg binnen en echt niet druk om maken onderhuids voelen ze dat gewoon dat je je zorgen maakt.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Probeer anders bv eens een broodje van de bakker ofzo? Mijn dochter vindt dat fantastisch, dan gaan we samen broodjes halen en krijgt ze er een in de kinderwagen; die gaan moeiteloos naar binnen. Krentebollen ook trouwens.

Blijf aanbieden en 't komt echt wel goed. Eet hij twee happen? Nou, prima, volgende maaltijd weer een kans.

7. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik denk ook een fase, hier dezelfde leeftijd en hetzelfde probleem.

Altijd een goede eter geweest. Het begon met groente, daarna aardappelen en sinds kort begint hij moeilijker te doen met fruit... Vlees, koekjes, frietjes etc, die gaan er nog steeds prima in;). Ik moet er wel bij zeggen dat hij aardbeien meestal wel eet, pasta en gebakken aardappeltjes meestal ook, maar ook dat weigert hij soms. En 1 á 2 keer in de week (meestal bij mijn moeder) eet hij wel vrij goed.

Wel goed voor zijn figuur, ik was anders bang voor commentaar op het CB:D.

8. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Als je dit al een vervelende fase vind.... Mijn zoontje heeft er nog iets bij, hij gaat 's-avonds niet meer lief slapen, en wordt 's-ochtends ook niet vrolijk (maar wel klaar om te spelen) wakker. Ipv van 19.45/20.00 tot 7.15/7.30 slaapt hij nu van 21.00/21.30 tot 6.00/6.30... En hij moet dan steeds zijn muziekje:(

9. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Vervelend is dat, he! Mijn zoontje is wat jonger dan jouw zoontje, 16 maanden nu. Een maand lang heeft ook hij bijna niets gegeten. Soms zelfs helemaal geen avondeten, meneer haalde er zijn neus gewoon voor op. Tja, en dan ging hij dus zonder eten naar bed. Ik bied het hem aan en wil hij dan niet eten, jammer dan. Voelt niet fijn, maar het is echt een fase waar hij (en jij als moeder) doorheen moet. Ik merkte bij mijn zoon dat hij na een paar dagen bijna niet eten zo'n enorme honger had, dat hij ineens een dag alles at wat los en vast zat. Ze laten zichzelf echt niet verhongeren! Ik was er soms wanhopig onder, was bang dat hij ijzertekort zou krijgen, of heel erg zou gaan afvallen ofzo. Is allemaal niet gebeurd en nu begint hij weer redelijk te eten.

'T is echt even naar, maar laat hem maar gewoon voelen dat hij honger krijgt als hij niet wil eten. Dus niets anders aanbieden, gewoon op de normale tijden zijn normale eten aanbieden. Natuurlijk wel in de gaten houden dat hij genoeg vocht binnenkrijgt. Je zult zien, hij gaat echt wel weer een keer eten. Goede eters blijven goede eters!

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Hier is het eten momenteel ook drama! Hij was zo'n goede eter, maar nu... Drinken doet hij gelukkig voldoende.

Ik bied hem nu steeds maar iets anders aan. 's Morgens een cracker met jam, smeerkaas, roomkaas oid en beker thee+melk. Gelukkig eet hij wel graag fruit. Tussendoor rozijntjes, cracker, fruit of koekje/ontbijtkoek.

's Avonds is ook een ramp. Twee happen en hij wil niets meer. Zelfs toetje wil hij niet. Komt wel weer goed. Ik heb geen zin om er een drama van te maken. Wil je niet eten? Oke dan niet.. Als hij echt trekt heeft, dan komt hij wel naar mij toe. Mama eten, wordt er dan gevraagd.

11. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Sunlover, ik herken je gevoel.

Mijn zoontje is nu 17 maanden en heeft 2 keer een periode van een week of 5-6 gehad waarin hij heel slecht at (rond de 11 en 14 maanden). Precies wat jij beschrijft. Nu lijkt het of hij weer minder eet (komt misschien ook door het weer) maar ik kan het nu loslaten. Ik bied eten aan en als hij het niet wilt probeer ik het nog een keer. Zo niet dan niet. Merk nu dat ik het beter los kan laten.

12. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sta het eten klaar te maken; maaltijdsalade met fruit, pasta, geitenkaas en sla. Vokr kleintje pasta met fruit en komkommer. Tijdena het bereiden: "mama, kuif (druif) eet er zo een paar weg. Eenmaal aan tafel op zijn bord eet hij alleen de paar stukjes appel En laat de druifjes liggen om er een gek gezicht bij te trekken als ik ze aan zijn vork doe.... Aaarghh!! Heeft dus zes druiven op en een kwart appel en toetje.

Drinken doet ie ook weinig. Krijg het er niet in. Staat een beker op tafel maar hij wil niet!

Adem in... adem uit...

Over 1.5 week naar Mallorca....

13. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Vervelend hè.... het komt vast vanzelf goed!

Wat bij mijn zoontje soms helpt is zelf gaan eten en hem er niet bij betrekken, wachten totdat hij zelf bij zijn kinderstoel of bij jou gaat staan en aangeeft dat hij ook wat wil.

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier een dochter van dezelfde leeftijd. Ik herken het niet, maar wel van mn zoon. En ik wil je waarschuwen: doe net alsof het je niks doet, deze fase!! Je kan het "verpesten' voor heel lange tijd als je er nu 'een ding" van gaat maken. Inderdaad blijven aanbieden, maar weigeren ze, jammer dan. En gewoon weghalen. Zo te lezen eet ie nog steeds genoeg. Focus je op alles wat hij wel eet. Ze hoeven ook niet alles lekker te vinden?!
    Zoonlief at hier op een gegeven moment alleen banaan als fruit en droge pasta. O ja, en vlees. Meer at hij niet. Brood ook erg matig, ik mocht blij zijn als er smiddags 1 boterham in ging. Smorgens een droge cracker. En nog was hij praktisch nooit ziek, dus maak je geen zorgen als hij gewoon goed groeit.
    Na werkelijk alles zo'n beetje te hebben grpobeerd eet hij wel aardig normaal :) smorgens is het nog steeds geen grote eter, meestal 1 cracker met beleg. Maar fruit gaat prima. Smiddags haalt hij het brood in met 2 of 3 sneeën. s avonds eet hij alles, mits er geen saus overheen gaat en groenten alleen rauwkost. Dat is het enige jammere, maar ik maak er geen big deal meer van en dat is de enige tip die ik je kan geven ;) hij is inmiddels 4 dus neem van mij aan dat ik alles geprobeerd heb ;)

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zou me er niet druk om maken als syl niet wilt eten nou prima dan niet.
    Misschien brinta als ontbijt geven?

16. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier ook zo'n fase, het was zo'n alleseter en nu is ze heeeel kieskeurig. Ze wil het nu ook allemaal zelf doen, je mag haar niet meer voeren. Ik probeer het geen strijd te laten worden, als ze niet wil, dan niet. Volgende keer beter. Ze zullen zich niet snel uit hongeren. Het gaat nu alweer wat beter gelukkig.

17. Babystew

Babystew Niet meer actief

Dat is hier ook nu aan de orde ja, ze wil ook niet meer slapen en is 's ochtends heeeeel vroeg wakker (uur of 5 :$) Ik dacht nog even uit te kunnen rusten voordat de baby komt.. Nou mooi niet dus :D
    Ook is ze chagrijnig, ze wil uit bed maar niet opgepakt worden, heel vreemd. Dan begint ze te slaan en te gillen en te trappen. Ik leg haar dan gewoon terug in bed en loop weg, doeeeii. Dan niet. ;) En probeer het 5 minuten weer. Maar een gezellige fase is het momenteel niet!!

18. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik blijf het proberen, ik zet het klaar en kijk wel. Vandaag geen fruit op, wilde nu zijm druiven weer niet.. snijbonen die favoriet zijn liet hij vandaag ook staan.. de eb. aardappels ging erin maar met moeite en ik moest helpen.. ik doe echt mijn best maar pffff....

Vanmorgen boterham met smeerkaas gooit ie op de grond. Ontbijt vind ik belangrijk dus heb wel boterham met pindakaas gegeven.

Zit echt met tranen in mijn ogen nu want ik vind dit vreselijk, ben echt bang dat hij niet meer normaal gaat eten!!

19. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Maar waarom doe je niks met de tips?
    meedere moeders geven aan dat dit bij hun ook zo gaat en dat het ook weer over gaat.
    Nu maak je je er juist wel druk om en dat komt echt niet ten goede.
    hoe lastig het misschien ook is maar leg het naast je neer en juist hoe drukker jij je er nu om maakt hoe langer het gaat duren, en misschien duurt dan de strijd straks wel echt een paar jaar.

Hij verhongert echt niet mijn dreumes wil op dit moment alleen maar het liefste koekjes eten al het andere is vies volgens mevrouw tja dan vind ze dat maar en eet ze niks ik maak me daar echt geen seconde druk over.

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Gewoon aan blijven bieden. Eet hij niet? Prima, volgende ronde beter. Als ze echt trek hebben melden ze zich wel hoor.

Gisteren ochtend gaf ik m'n zoontje een boterham en beker thee. De thee ging op en de boterham niet. Later ziet hij dat ik een cracker eet en geeft dan aan dat hij ook wil. Prima, dan smeer ik hem een cracker.

Dit is gewoon een fase en dat gaat vanzelf over. Als jij je zo druk maakt over het eet gedrag van je zoontje, dat merkt hij natuurlijk ook. Laat 't los.

Deel Deze Pagina