Dit idd ook, tuurlijk mag ze wel snoepen als ze dat wil - nu vindt ze tomaatjes en druiven lekkerder dan een hapje taart - maar met mate. En ook dan bewuste keuzes, geen light-limonades ofzo, maar een lekker glas roosvicee of sap. Danoontjes, pyjamapapjes, liga's; hier allemaal nog niet gehad. Ze krijgt af en toe een Goodies-koekje.
Ik mijd geen suikers dus ja hier elke ochtend een pyama papje. Er staat op de verpakking geen suiker toegevoegd. Dus ik geloof het maar. Het is trouwens die pyama pap waar ik nog water aan moet toevoegen en niet kant en klaar. Liga kreeg ze omdat ik geen andere dingen nog tusen door durfde te geven qua hardheid. Bij oma krijgt ze wel liga, maar daar komt ze niet meer zovaak die propt haar zo vol dat ze geen avond eten wilt. Ppfffff
Tot 1 jaar was ik heel erg strikt met eten. Nu wat soepeler, ze mag nu ook een hapje taart en dat soort dingen maar dat komt niet zo heel vaak voor he Als wij patat of pizza eten mag ze ook een aantal hapjes maar absoluut niet als vervanger van een gewone maaltijd. Qua drinken, krijgt ze water, vers geperste sinaasappelsap en af en toe diksap of melk. Als standaard tussendoortje krijgt ze een rijstewafel met appelsmaakje, voordat ze 1 was alleen de rijstewafels zonder smaakjes. Helemaal mijden van suikers lijkt me niet echt te doen, bij ons is het meer dat we alles met mate doen.
Wij eten zelf gezond met soms wat lekkers en ik hoop dat mijn dochter dat later overneemt. Tot nu toe heeft ze nog nooit iets gegeten/gedronken wat slecht voor je (behalve een likje van een ijsje) maar als ze wat ouder is mag ze op een verjaardag echt wel iets ongezonds. Dat doen we zelf ook.
Blijkbaar alle moeders die ik op verjaardagen zie, in pretparken meemaak en met t gezin een ijsje halen zitten niet op dit forum...gok ik dan maar
Ik ga suiker niet persee uit de weg. We letten er wel op dat hij niet teveel zoetigheid krijgt. Dusja mijn zoontje krijgt wel eens een koekje,eierkoek, waterijsje oid. Nu is het wel een goede fruit eter en heeft hij de voorkeur voor een appel ipv koekje. Je hoeft je kind niet vol te proppen met zoet of iets lekkers geven wanneer hij jengelt of z'n zin niet krijgt en vervelend wordt, maar zo nu en dan een koekje oid daar wordt mijn kind niet slechter van.
Het ligt er ook maar net aan welk "soort mensen" je in je omgeving hebt (en nee, daar bedoel ik niets negatiefs mee ). Blijkbaar heb jij gewoon weinig/geen hippie-moeders in je omgeving Wat dat snaaien op andermans verjaardag betreft: ik ben het met Edelweiss eens dat dat meer een kwestie van opvoeding is dan "het thuis geen snoep krijgen". Ik heb de eerste vier jaar ook geen suiker gehad en ik heb zeker nooit gesnaaid op verjaardagen Maar er is toch ook niemand die zegt dat je kinderen ongezond zijn of rotte tanden hebben omdat ze wel snoep krijgen? Jouw keuze om ze wel snoep te geven, helemaal prima toch?
Kijk voor de lol even hoeveel leden ZP heeft en hoeveel mensen hier aangeven op suiker & zout te letten. Bereken even het percentage et voilà je snapt gelijk waarom de "suikerloze moeders" je niet opvallen
Ik ben eigenlijk totaal niet moeilijk met suiker e.d. Ik laat hem lekker genieten van zijn waterijsjes als het warm is. Patatjes op een kookvrije zaterdagavond en chippies met een stukje taart op een verjaardag. Dus ja. Ze zitten er dus wel. De moeders die op een dagje Efteling met hun kind een ijsje eten. Ik moet zeggen dat hij op visite vrijwel altijd wat lekkers krijgt, maar thuis hou ik het wat strakker. Vooral omdat hij nu zelf al gaat vragen naar foepies en fippies. . Agg zolang hij zijn groenten, pap, fruit en brood maar eet vind ik het prima.
Nee, mijn dochter krijgt al die rommel uit je laatste zin niet. En ja, ik vind het echt rommel. Ze heeft sowieso nooit pap gegeten, al zou ze zo'n mierzoet pyjama papje vast zo opgeslobberd hebben . Ik mijd ook geen suiker, het eerste jaar dus wel, maar nu krijgt ze het dus wel af en toe. Maar dan voornamelijk dingen die ik zelf maak. En dus ook op een feestje wel eens wat. Maar geen snoep, dat vind ik echt niet nodig, mist ze ook echt niet. Hier eet ze ook het liefst een appoel (appel in haar taal) of tomaat. Daar wordt ze helemaal wild van , maar ik denk vast dat dit nog veranderd.
Ik ga ook geen suikers uit de weg. Maar ik wil er wel op letten. Ik kies op dit moment liever voor een goodies-snack dan een liga. Maar heb vanmiddag ook lekker een softijsje zitten eten met haar. Ons motto is; alles met mate. En daar vallen ook de suikers onder. Van de Slimpie wist ik helemaal niet van de aspertaan. Ik drink het zelf ook. Even op zoek naar iets anders. Maar ik snoep zelf ook. Dus ik zou het hypocriet vinden ik het mijn dochter zou verbieden. Maar zoals ik al eerder zei, nu heb ik het in de hand en kies ik bewust dingen uit zonder al te veel suikers. Maar ik ben echt geen heilig boontje hoor! Verre van zelfs!Maar ik probeer er wel op te letten.
Hier ben ik iets makkelijker geworden sinds ze een jaar is, maar nog altijd let ik er op. Ze krijgt zeker niet op een dagelijkse basis suiker. Diksap, pyjamapapjes, Danoontjes, Liga's en koekjes geef ik eigenlijk nooit. Ze vindt een beschuit, gewoon water, volle yoghurt en fruit en groente (gelukkig) lekker genoeg. Snoep en koek vind ik echt niet nodig. Dat geldt ook voor vette dingen. Nu kook ik vrijwel alles zelf en is het dus erg makkelijk haar met de pot mee te laten eten. Ik kook ook altijd zoutloos. Verder snoep ik wel, dus ik zal haar heus niets verbieden later. Voor haar verjaardag heeft ze ook echt wel een stuk van haar taart gehad, natuurlijk. Maar wel alles met mate. Ik wil niet dat ze later constant om snoep en koek zeurt omdat ze gewoon gewend is dat altijd te krijgen.
Tot 1 jaar alle suikers vermeden, daarna was ik wat losser ermee. Maar ik heb dus bijvoorbeeld pas vorige maand voor het eerst diksap gegeven. Ijsjes en snoepjes zijn totaal nog niet aan de orde, liefst wacht ik tot ons zoontje ten minste 2 jaar is.
Haha, hier krijgt ze meestal een danoontje na haar avond eten. En uh heel soms een goodie koekje tussendoor ergens.
Pap hebben mijn kinderen beide nooit gehad. Ook geen brinta oid hoor. Als toetje krijgen ze kwark of yoghurt En liga hebben ze ook nooit gehad.met een jaar een een gewoon biscuitje zo heel af en toe. Mochten we het in huis hebben
Mijn oudste is 5 en kan nog steeds niet van oa tomaten, paprika, druiven en appels afblijven Het is pas het afgelopen jaar dat ze snoep verkiest boven deze dingen als ze mag kiezen, dat is echt de invloed van school denk ik.
Suiker vermijden? Nee, dan zou ik geen fruit kunnen geven en als ze iets lekker vinden! hahahahaha, maar toegevoegd suiker geef ik tot 1 jaar maar heel sporadisch en ook na 1 jaar beperken we het. We hebben weinig tot geen snoep in huis. Er mag best een koekje, rozijntje. De kinderen krijgen nog steeds diksap (zoon wordt bijna 5) en met warm weer een ijsje (liefst een waterijsje maar best ook een keer wat anders zijn) Taart op een verjaardag en zoet beleg afgewisseld met andere dingen. Af en toe pannekoeken, wentelteefjes of poffertjes etc. Zoet hoort bij het leven net zoals bitter en zout. Mijn kids vinden het lekker maar zeuren er nooit om (hier altijd vaste tijden) en weten dat genoeg genoeg is. Ik vind het belangrijk dat andere dingen ook als heel lekker worden gezien en gelukkig is dat hier bijvoorbeeld fruit. tot 1 jaar: zeer sterk aangelengd diksap (weinig), een sporadisch koekje en misschien een likje ijs. Babyproducten doe ik niet aan.