Suiker vermijden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ann77, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat geef ik hem ook. Hij proeft eigenlijk gewoon aan van alles. Zo proeft hij dus ook van allerlei smaakjes. Ik zeg helemaal niet dat alleen slechte dingen leuk zijn om te eten, dat maak jij er van. Ben alleen niet zo'n spastische moeder die alle 'slechte dingen' koste wat kost vermijd. En neem de adviezen niet zo enorm zwart wit. Ja zout is niet goed voor de niertjes. Maar dat betekend dat je dit wat met mate moet gebruiken. En serieus dat stuk over mayonaise, ik denk niet dat een moeder haar kind een bak mayo laat opeten, maar dat het gaat over een klein beetje op een frietje. Waar baby vervolgens een uur op zit te sabbelen. Denk niet dat hij daar iets van oploopt over aan overhoudt....Zal ik tot slot nog een shockende mededeling doen over mijn moederschap. Hij heeft op vakantie een hele pannenkoek gegeten met aardbeienjam in een restaurant dus met zout en koemelk. Hoop dat hij het overleefd ;)

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dit vind ik altijd zo typisch. Waarom zo doen alsof je aan het "rebelleren" bent?

Als er moeders zijn die graag willen dat hun kind goed en gezond eet en niet doen aan suiker of zout, doen sommigen hier alsof ze lekker tegendraads zijn omdat zij hun kinderen wel "slechte" dingen geven. En vervolgens gaat het om 1 patatje of in dit geval 1 pannenkoek. Heel schokkend;)

Ik denk dat de meesten van ons (jij ook) kiezen voor de middenweg. Ik laat mijn dochter ook altijd een hapje van alles proeven. Maar dat zegt niet dat ikg ezond eten en fruit en groenten niet belangrijk vind. Ik vind dat heel belangrijk.

3. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt gelijk ;)

4. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Even over dat zout.... dat is dus vooral in nl zo he... in mediteraanse landen eten babys gewoon zout! hotel in griekenland kookte groente en rijst voor onze zoon in boulion en ook in de potjes zit daar gewoon zout!

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

;):)

6. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ook helemaal mee eens!

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Weet je hoeveel zout er in brood zit? Ik denk dat het vooral gaat dat je geen extra zout toevoegt aan wat je geeft en verder een beetje zou dus wel kan. Zoontje eet vanaf 7 maanden brood en dus krijgt toch zout binnen alleen denk ik dat die hoeveelheid meer dan genoeg is om binnen te krijgen. Dus geen chips of friet met zout geven. Zag laatst een kindje van 1,5 zoutstengels eten en die krijgt ze regelmatig. Lijkt mij ook echt slecht.

8. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Iedereen moet het ook heerlijk voor zichzelf weten. Ik doe wat mij goed lijkt voor mijn kinderen en een ander doet het weer anders.

Ik zou dus nooit mijn baby van alles toe stoppen. En ja mijn oudste was als baby ook zielig ( vonden sommige) omdat ze op verjaardagen geen taart en andere dingen mocht hebben toen ze nog onder de 1 was. Nou prima het kind taalt er niet na.
    En ze is nu volgens sommige mensen nog zielig want ze mag geen filet american enz.

9. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Geef mijn kind geen chips, zout stengels en cola, maar gisteren op der verjaardag veel gegeten. Heel meptaartje op. Zolang ze niet te dik is maak ik me er geen zorgen over. Geef ze alles, ze moet alles proeven. Maar wel met mate.

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik kook zoutloos en vrijwel zonder zakjes maar we frituren ook wel eens. Thuis krijgt ie niet zomaar chips maar zijn we op verjaardag mag ie best een chippie. Thuis krijgt ie geen slagroom maar als oma met een vingertopje slagroom aankomt wordt ze niet gelijk 'gestenigd'...de gulden middenweg dus.

Wie z'n kind doelbewust volpropt met zout en suiker of wie doelbewust 100% zout en suiker vermijden slaan in mijn ogen beide door :p

11. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

+ 1

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn kind krijgt ook gewoon pannenkoeken hoor? Hij eet zeker 2 hele pannenkoeken in 1 x op. Pannenkoekenmonster heb ik, maar hij eet wat wij eten uitgezonderd patat of weet ik veel wat. Maar lasagne chili con carne , vis alles eet hij. En lekker uit een pakje ;)

13. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Kom op zeg, 1 patatje met mayo! Lees goed 1 patatje!!!!! Mijn god, het moet niet gekker worden...

Verheug me er nu al op om hem zijn eerste patatje te geven!!!

14. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

@ MMarianne
    Ik ben het met je eens..
    Sommige mensen draaien echt helemaal door...of het ene of t andere uiterste.

Mijn dochter zit nu op alleen fles voeding , alle bijvoeding moest om gezondheid redenen voorlopig gestopt worden
    Maar daarvoor at ze gewoon met de pot mee :)

15. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Gister heeft mijn dochter voor haar verjaardag taart EN een happymeal gekregen. Shame on me;) ach ze krijgt verder nooit wat "ongezonds" dus vond het wel kunnen, en lekker dat ze het vond:D

16. tuc

tuc Niet meer actief

volgens mij vraagt ts om mensen die dit ook nastreven en wie tips heeft, niet om mama's die zichzelf heel stoer vinden dat ze baby's friet geven. Dat voegt mi niet zoveel toe aan de vraag van ts.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Tja, ik begrijp gewoon niet waarom je een baby van 7 maanden al iets als mayonaise moet geven. Wat is daar de toegevoegde waarde van? Hij zal een gewoon patatje net zo lekker vinden?

18. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Als jezelf gezond en verantwoord eet is dat volgens mij een uitstekende basis voor je kind. Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen op een verantwoorde manier om leren gaan met snoepen en ga het om deze reden liever niet helemaal uit de weg. Ik heb niet graag dat ze over een paar jaar helemaal doorslaan als ze het eea zelf kunnen pakken en het uit gewoonte gewoon niet teveel doen.

Wel heb ik twee kids die alleen maar water drinken/lusten (en melk) en ik ga echt geen moeite doen om die gewoonte te veranderen, maar af en toe een koekje, bij verjaardagen een paar hapjes taart mee of soms patatjes eten (de oudste dan) daar vind ik niets mis mee.

19. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Als jezelf gezond en verantwoord eet is dat volgens mij een uitstekende basis voor je kind. Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen op een verantwoorde manier om leren gaan met snoepen en ga het om deze reden liever niet helemaal uit de weg. Ik heb niet graag dat ze over een paar jaar helemaal doorslaan als ze het eea zelf kunnen pakken en het uit gewoonte gewoon niet teveel doen.

Wel heb ik twee kids die alleen maar water drinken/lusten (en melk) en ik ga echt geen moeite doen om die gewoonte te veranderen, maar af en toe een koekje, bij verjaardagen een paar hapjes taart mee of soms patatjes eten daar vind ik niets mis mee.

20. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0

Hier ook precies zo

Deel Deze Pagina