Rokers in je huis

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Loki09, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Als niet-roker ben ik erg benieuwd hoe anderen er over denken wat er in je huis veranderd qua 'rookwet' tijdens zwangerschap en zodra de baby er is.

Ik heb zelf nooit gerookt dus heb makkelijk praten. Mijn vriend is wel een roker maar sinds de zwangerschap rookt hij onder de afzuigkap in de keuken (we hebben wel een open keuken, overigens). Ik heb 'gesteld' dat ik dit genoeg vind tot april, wil minimaal een maand voor de kleine in huis leeft dat er niet meer binnen gerookt wordt en vind mezelf dan best aardig want tenslotte is het in april al niet meer zo ijzig koud :)
    Vriend heeft nogal een eigen menig maar stemde hier eigenlijk meteen mee in (hij zal bij vrienden met kids of niet rokers ook nooit binnen roken ookal zeggen hun dat het mag). Ook mijn ouders (beide rokers) vinden dit niet meer dan logisch, roken zelfs al buiten in hún huis oa voor de kleine op komst. Nou zei ik dit vorige week tegen mijn schoonmoeder (ook een roker) en die reageerde maar raak dat vriendlief (en bezoek dus) straks buiten zijn pafje moet nemen "Bij de afzuigkap is alles toch meteen weg?? :(" En vervolgens "Nouja het is jullie huis". Nu vraag ik me eigenlijk af; ben ik nou te streng als niet roker? Hoe doen jullie dat?

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hier wordt helemaal niet binnen gerookt!
    Ook voor ik zwanger was niet hoor. Mijn schoonvader ging toen hij hielp met klussen hier ook onder de afzuigkap staan, maar daar heb ik hem toen ook op aangesproken, vind dat ook vies.
    Dus meid, gewoon poot stijf houden hoor, het is jou huis. Als mensen willen roken gaan ze maar mooi even naar buiten!

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hier word niet binnen gerookt, ook niet onder de afzuigkap in onze gesloten keuken! De rook daalt namelijk, kruipt tussen alle kieren door en komt juist op de plekken waar je baby straks kruipt en loopt. Ook als zwangere roken jij en je baby alsnog mee met je vriend. Ik ben een ex-roker, maar ben er zo fel op dat er niemand hier rookt of bij mijn kinderen. En als wij ergens heen gaan waar gerookt wordt, maken wij weer rechtsomkeert. We weten nu onderhand wel de gevolgen van roken en daar mag je een ander niet aan blootstellen. Zeker geen zwangere vrouwen of kleine kinderen.

4. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Jouw huis! Jouw regels :)

Ik heb gerookt vroeger, en nu al een tijd niet meer.
    Mijn vriend rookt nogsteeds en hij rookt in zijn computerkamer zeg maar..
    Straks als we verhuist zijn ook, dat vind ik voldoende en natuurlijk niet roken waar de uk of ik bij ben (nu ik zwanger ben)
    Als er veel rokende vrienden of familie zijn mogen ze fijn naar buiten ;) anders staat t alsnog vrij snel blauw ook al heb je de deur dicht..
    Sja mijn huis hoor, als ik bij andere ben hou ik me ook aan hun regels ;)

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hier in huis wordt niet binnen gerookt. Dat was al zo toen ik nog niet zwanger was van Ayla. Het is mijn huis, ik rook niet en ga dan dus ook echt niet in de stank van een ander zitten. Visite staat hier dus altijd in de tuin te roken.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier wordt ook niet binnen gerookt, door niemand niet.
    zou wat zijn als ik in die stank moet zitten (want die heb je toch, afzuigkap of niet!) terwijl ik zelf een niet roker ben.

onzin hoor, daarnaast is het slecht voor de baby.

helaas zijn er nog steeds (oudere) mensen die de gevaren van roken totaal niet inzien.

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Bij ons in huis word ook niet gerookt. Mijn vriend rookt ook, maar die moest toen hij nog thuis woonde naar buiten. Omdat ik erg slecht tegen de rook kan (ook al voor mijn zwangerschap) hebben we dat gehandhaafd.
    Als ik op feestjes ben waar wel gerookt word kunnen we vaak na een uur naar huis omdat ik vreselijk benauwd ben. Dus hier iedereen naar buiten! Ik schaam me daar niet voor.
    Het is mijn huis en dus mijn regels!

8. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Hier wordt niet gerookt. Toen ik ging samenwonen met mij vriend moesten ze meteen allemaal naar buiten :D Ik ga niet in hun stank zitten en kan er ook niet tegen. Ze deden het allemaal hoor! Ook al moesten ze twee trappen af ;)

Ik vind het al erg genoeg als ze weer binnenkomen met die geur om hun heen :x

9. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Nee hoor ik vind je niet streng, toen ik zwanger raakte zijn we hier ook gestopt met binnen roken. Er mag hier nog steeds niet binnen gerookt worden, ook niet als de kleine op bed ligt of als er een feestje is.

We hebben een prachtig balkon aan de woonkamer waar iedereen mag gaan staan roken als ze willen :D

10. fafje

fafje Niet meer actief

toen ik zwanger was, liet ik altijd duidelijk merken dat ik niet in de rook wilde zitten, dus ging of zelf weg, of zorgde dat mensen gewoon niet rookte...

Sowieso in ons huis rookt iedereen op balkon...die grenst in de woonkamer, dus zo erg is dat niet...
    en eigenlijk heeft nog nooit iemand het in zn hoof dgehaald te roken als de baby er is...

heel fijn dat het vroeger allemaal niet zo erg was, maar wiegendood is niet voor niets met vele getallen verminderd...

buiten dat, mijn kindje heeft/had (verborgen) refux en dan is roken helemaal een taboe

Oh en op feestje van familie, roken ze altijd in de keuken, familie met veel kidneren, dus hier is het niet meer dan logisch

11. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Je hebt groot gelijk!
    Ik ben gestopt met roken sinds mijn zwangerschap en vanaf dat moment word er hier binnen niet meer gerookt!
    Ik ben niet voor niks gestopt, als hier elke dag nog gerookt word kan ik net zo goed zelf ook roken.. als ik dan toch al meerook :(

Ze mogen allemaal lekker naar de schuur! Regen/sneeuw/ijs, kan me niks schelen!
    Wat me wel opvalt is dat we veel minder bezoek krijgen sinds er hier niet meer gerookt mag worden..:(

12. fafje

fafje Niet meer actief

zooo das lullig haha!!!
    meestal roken de rokers die echt mega verslaafd zijn ehct heel veel voordat ze komen haha...zodat ze maar 1 of 2x naar balkon hoeven!...
    Of ze roken telkens een halve...
    Ik heb ook zwaar gerookt en vond het ook vervelend buiten te moeten roken, maar niet als het om zwnagerne of babies ging....ik wil ehct niets op mn geweten hebben als het gaat om de kids van anderen!

13. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ook al vriest het -10, hier staan ze gewoon op het balkon.

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik heb zelf jaren gerookt, en ik snap niet hoe ik die viezigheid heb gerookt . Maar nu kan ik helemaal niet tegen die geur, als ik het ruik dan begin ik te kokhalzen :S Mijn man snapt het niet hij denkt dat ik me aanstel,maar heb hem zover gekregen dat hij nu of in de keuken onder de afzuigkap rookt of soms buiten als die zin in heeft. Maar ik wil dat hij altijd naar buiten gaat maar nu is het erg koud dus dat heeft hij als smoesje, ik hoop dat het gauw warmer wordt zodat hij steeds buiten gaat roken. Want ik kan helemaal niet meer tegn die geur/stankk ga echt over me nek :S

15. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    wij zijn afgelopen juni in ons huidige huis komen wonen en toen hebben we meteen afgesproken om buiten te roken. ik was al een tijdje gestopt maar mijn man rookt nog steeds. hij gaat gewoon buiten staan. ik was toch al gestopt met de pil en ik wilde niet mijn hele huis vies hebben want als ik zwanger zou zijn zou hij toch buiten gaan staan. (bleek na 2 weken in ons nieuwe huis al zwanger te zijn!!)
    ik ben ook niet weer zo erg dat ik nergens naar toe ga waar wel gerookt wordt. is overigens bijna nergens meer dus.... maar bij sommige vrienden wordt wel gewoon gerookt maar daar zit ik ook neit elke week dus dat maakt me niet zoveel uit.
    maar het is zeker neit overdreven hoor om mensen naar buiten te sturen. je mag bijna nergens meer binnen roken dus... en het went zo!! en je afzuigkap wordt niet zo snel smerig!!

16. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Oke zo streng ben ik dus niet :D Gelukkig!

17. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Bij ons verboden te roken! het risico voor wiegendood is voor mij al reden genoeg en dan heb ik het nog niet eens over andere gevaren!

18. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik heb zelf jaren lang gerookt, maar ben gestopt omdat we een kindje wilden. In ons huis wordt nu dus ook niet gerookt. Dat werd me niet in dank afgenomen door de rokers in de (schoon)familie. Ook speelt hier mee dat mijn vriend een niet-roker is, en het verschrikkelijk vindt als er binnen gerookt wordt. Hij zat altijd al op mij te vitten als ik 1 binnen op stak.
    Straks wordt er dus NIET gerookt bij ons! En tsjah, als familieleden dan nu al aangeven dat ze dan niet meer in de winterperiode op bezoek komen omdat ze niet binnen mogen roken, jammer dan! Dan komen ze gewoon niet, toch?
    Mijn kindje hoeft niet in de rook te zitten...

19. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    hihi familie komt nog wel maar vrienden die bijvoorbeeld 's avonds gewoon even kwamen kletsen en samen tv/filmpje kijken niet zo vaak meer hoor! Ben benieuwd of dat straks wel weer is als het mooi weer word ;)

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nou das dus duidelijk haha ;) Hier wordt ook niet gerookt binnen, vind het gewoon vies. Als het koud is en we hebben een feestje zet ik wel voor de rokers een tent op in de tuin met fleece dekens over de stoelen zodat ze warm en relatief droog zitten ;)

Deel Deze Pagina