Verkalking van placenta..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Noen, Jan 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noen

Noen Lid

Nov 9, 2009
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom net terug van de gynaecologe.. Tijdens de echo vertelde ze, dat de placenta een beetje aan het verkalken is.. Wat opzich normaal is, ik ben namelijk 40 weken en 2 dagen zwanger..

Nu heb ik de volgende afspraak dus over 8 dagen, en dan ben ik 41 weken en 3 dagen zwanger.. Kan die verkalking geen kwaad?

2. lotjebobje

lotjebobje Actief lid

Dec 11, 2008
    101
    0
    0
    mama
    almelo
    nee op zich niet tot 42 weken moet dat echt nog wel goed gaan ik ben bevallen met 41 weken 3 dagen en bij onderzoek van mijn placenta hadden ze ook heel wat verkalking gevonden maar mijn kleine meid is helemaal in orde hoor
    als je toch een beetje onzeker bent kan je altijd je vk bellen

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn placenta was ook aan het verkalken, dit al met 38 weken. Heb niet gerookt/gedronken of i.d.
    Het was 'gewoon tijd' denk ik.

En toch denk ik dat het verkalken van je placenta nou niet bepaald gezond is voor je kindje. Er komen dan minder voedingsstoffen door. Heeft de gyn. een echo gemaakt? En de baby deed het nog wel goed?
    Ik zou er persoonlijk niet te lang rond mee willen lopen.

4. Noen

Noen Lid

Nov 9, 2009
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks for answering!

Ze zei dat ze wat kleine stipjes zag, maar ik zag er toch wel een heleboel.. Verder zag je niks anders. Een zwart vlak en daarop stipjes..

Ja, misschien moet ik die maar eens gaan bellen..

5. Noen

Noen Lid

Nov 9, 2009
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik rook en drink ook niet.. En ze zei dat de houdbaarheidsdatum van de placenta aan het verlopen was.. haha..

Nee, idd. Dat denk ik dus ook. Ja, ze maakte een echo en de baby groeit nog steeds goed, en beweegt ook nog heel veel. Maar goed het is net wat je zegt, volgens mij is dat ook niet zo gezond. En toch willen ze niet strippen of inleiden. Wel zei ze dat als ik er echt doorheen zat, dat ik dan gewoon moest opbellen.. En dan moest doorgeven dat ik echt OP ben. En wel gewoon kracht wil hebben voor de bevalling. Dan zouden ze waarschijnlijk wel beginnen met inleiden..

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zij hebben niks te willen hoor, het gaat om jouw baby die gewoon geboren kan worden met dit termijn.
    De bloedtoevoer en zuurstoftoevoer wordt gewoon minder bij verkalking.
    Laat je niet afschepen als je er een naar gevoel bij hebt. Nogmaals, jouw lichaam, jouw baby.

Van zulke streken ( en het niet luisteren van een gyn/vk ) krijg ik echt de kriebels.

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    'k Zou er ook niet helemaal gerust op zijn. Als je placenta helemaal verkalkt is, stopt ie met werken.
    'k Weet niet wanneer 't te erg is, maar anders zou ik wel willen dat het eerder werd gehaald.

8. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Heb me laten vertellen dat de meeste placenta's aan het einde van de zwangerschap verkalking vertonen. Weet niet of dat zo is, maar dat is wat de VK mij toen vertelde.
    Mijn placenta was ook aan het verkalken. Dit was al met de groeiecho die gemaakt is met 31 weken. Ik ben na 41 weken en 3 dagen bevallen van een kerngezonde jongen.
    En er zit natuurlijk wel verschil in een beetje verkalking en een complete verkalking. Je loopt bij de gyn en die zal je mag ik aannemen toch niet verkeerd inlichting over de risico's.

Share This Page