's Avonds wat eten is heel goed. Maar misschien zitten er toch nog te weinig koolhydraten in om je goed de nacht door te laten komen. Geef ook aan dat je nuchtere bloedsuiker (te) hoog was, als je haar weer ziet.
Je kunt te weinig eten om dan af te vallen. Dan mis je allerlei stoffen die een goede stofwisseling bevorderen. Ik heb al vaker gezien dat mensen die juist meer gaan eten, ineens wel af gaan vallen.
exactly! Nou ben net terug uit het ziekenhuis en had een hele aardige diabeetverpleegkundige. Maar ik moet nu toch gaan spuiten, 4x per dag 2 eenheden. Het spuiten is geen drol aan in ieder geval. Ze heeft ontzettend veel uitgelegd en vragen beantwoordt en dat stemt mij heel tevreden. Want nu heb ik ook niet meer zoveel vraagtekens om mij heen. Het is bij mij nog niet dramatisch hoog, maar omdat ik nu natuurlijk ook nog niet heel ver ben (24 weken en 4 dagen) willen ze het voor komen dat mijn kindje te groot wordt. Dus het gaat helemaal goed komen, heb er alle vertrouwen in. Nu ik alles duidelijk weet, snap je het ook meer. Het is jammer dat ik moet spuiten, maar hopelijk na de bevalling ben ik er weer van af...
Jemoet idd snel al spuiten , maar ja alles voor het kindje he ...En het stelt idd niet zoveel voor , je moet alleen ff je dagelikse bezigheden erop aanpassen ..Wel grappig hoor want mijn suiker zit hoger en bij mij hebben ze het nog echt niet over insuline spuiten ,kun je zien hoe het beleid verschillend is per ziekenhuis !!
welk ziekenhuis loop jij??? Ik bij het Waterland in Purmerend, op zich best een goed ziekenhuis hoor. Ik snap wel dat ik moet spuiten. Gemiddeld zit ik misschien ietsjes te hoog, maar ik heb soms ook pieken (zoals vanochtend na mijn ontbijt (precies hetzelfde gegeten als gisteren) zat ik ineens op 9,3. Dat komt ook door de hormonen niet alleen door de suiker. De ene heeft daar dus meer last van als de andere. Maar het valt me inderdaad op dat het ene ziekenhuis soepeler is als de andere! Heb ik ook gevraagd en ze zei dat alle ziekenhuizen zich aan een landelijke richtlijn moeten houden en bij zwangeren is die wat strenger als bij mensen met normale diabetes... Maar inderdaad, alles voor je kindje. Laten we hopen dat de insuline goed zijn werk doet, de insuline die ik moet spuiten is heel weinig, dat dan weer wel...
Ik loop in het ziekenhuis in boxmeer , t maasziekenhuis ....9,3 nahet onbijt is idd hoog ... ik had vorige week ook een paar van die dagen ertussen zitten , dat ik ineens op 9,6 , 10,7 , 8,7 zat , maar was ook grieperig ,,,,,,,,,en daar kan het ook aan liggen ... Nu vandaag zit ik op 4,2 - 6,7-6,8 ..net iets te hoog .....
ja inderdaad, net iets te hoog. Alhoewel ze overdag en 's avonds een waarde aanhouden van 6,8 (daar moet je onder zitten) voor zwangeren. (in mijn ziekenhuis dan he, haha) Ik weet wel dat ik wat vroeger al moet spuiten dan normaal het geval is, maar ze zijn gewoon streng hier en willen het zekere voor het onzekere nemen. Door er nu al bovenop te zitten en het te regelen, is de kans op een te groot kindje minimaal. Maar ik nu ontspannen en kan er mee leven. Het is beter zo en des te meer een stimulans om na de bevalling extra hard aan mijn gewicht te werken!
dat klopt zeker , en het is ook niet verkeerd dat ze het gelijk goed aanpakken ....En nu je zs-suiker hebt heb je straks 50% meer kans om suiker te krijgen en te hoog gewicht is ook weer een risico -factor ..dus idd goed stimulans om er goed aan te werken .....
Ik heb net vanmorgen te horen gekregen dat mijn suiker te hoog is: 8,4. Maar ik heb nog nooit problemen met mijn bloedsuiker gehad, ook niet in mijn 1e zwangerschap en heb ook geen overgewicht. Morgen moet ik een onderzoek in het laboratorium en willen ze uitsluiten dat het een eenmalige piek was, maar 8,4 is sowizo te hoog. En mijn bloeddruk is ook al niet goed. Nu al! Was tijdens mijn vorige zwangerschap vanaf 6 maanden. Maar nu moet ik nog bijna een half jaar! De moed zakt me nu in de schoenen. Ik ben een enorme snoepert, en kan mezelf nu ook niet troosten met iets lekkers...Nu lees ik jullie berichtjes over insuline prikken en dat je waardes rond de 6 moeten liggen... Och-jee, wat staat me nog te wachten? Wat voor dieet-adviezen kregen jullie? En wat kun je er verder aan doen?
Als je gewoon eet dan is het best te doen hoor , het is alleen je eetpatroon aanpassen ..maar als je echt een snoepert bent tussendoor zal het wel wat moeilijker zijn ...maaralles voorhet beepje he !!
je moet inderdaad gaan opletten wat je eet. Het valt best mee en zelfs als je moet spuiten is dat geen drama. Ze willen alleen zorgen dat alles goed blijft gaan met je kindje en dat het niet te groot wordt. That's all. Dus blijf vooral rustig, voordat ze over gaan tot insuline, zullen ze eerst een dieet voor gaan schrijven en je dagcurves in de gaten houden. Kijken of het vaker voorkomt. Blijf vooral rustig meis, je kan er niets aan doen! @marjon, weet jij of in de meeste gevallen de insuline goed aanslaat? Merk dat ik daar nog wat onrustig over ben. Stel dat ik weer een van de weinige ben bij wie het niet genoeg helpt? Stom he, dat je je dan daar weer druk om gaat maken...
Ik zou het niet weten , ik was al blij dat ik hier iemand had gevonden die in het zelfde schuitje zit ..Ik denk zelf dat ze de insuline zo kunnen doseren dat het wel zal moeten werken , zoniet zullen ze je kindje denk ik extra in de gaten houden !!
ja ben ik ook blij om hoor, dat scheelt een hele hoop. Ach ja, het zal gerust wel aanslaan, heb nog nooit gehoord dat insuline niet aanslaat eigenlijk. Stomme hormonen ook, hihi...
heb ik ook nog nooit gehoord !!! Maar zou ook weliets voor mij zijn , om de eerste te zijn bij wie het niet aanslaat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hihi, nou dan gaan we samen in de krant hoor! Ik zat me eigenlijk af te vragen he, heb in het ziekenhuis de spuit leren zetten, maar nog geen echte insuline ingespoten. Maar ik neem aan dat als ik de spuit nu niet voelde, dat dat met insuline ook meevalt?
yep, heb inderdaad een prikpen... maar het is niet zoals met het vingerprikken dat hij je vinger inschiet. Je moet hem zelf zetten en dan op het knopje drukken en dan gaat de insuline erin. Maar het is zo'n klein naaldje, ik voelde totaal niet dat hij mijn buik inging.
nee denk ik ook niet.... haha. Wel stom dat heb ik weer, mijn insuline was juist in bestelling, dus morgenochtend vroeg hebben ze dat binnen. En ik ga morgen op vakantie! Maar ze zou wat regelen zei ze!!!