Da's balen meis, maar ja het is voor een goed doel. Hopelijk gaat het snel beter. Bij mij reageert de insuline goed, maar ik heb nog wel af en toe een kleine uitschieter er tussen zitten. Soms kan je die verklaren naar aanleiding van wat je gegeten heb, maar soms ook niet. Maar goed, misschien iets meer spuiten he. Maar het wordt steeds stabieler in ieder geval en het heeft natuurlijk ook even de tijd nodig om in te regelen. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel he meis! Je mag me altijd pb-en hoor!
hoeveel moet jij spuiten dan ? Ikvind het ook reuze meevallen ..ik vind de vingerprikjes meer pijn doen ..
Ik moet 4x 2 eenheden spuiten momenteel. Heb 2 verschillende insulines, eentje heet novorapid en de andere insulatard. 3x in mijn buik en de insulatard 's avonds voor het slapen gaan in mijn been. Ik vind het super makkelijk en veel fijner als die vingerprikjes. Die stomme vingerprikjes zit ik soms ook net naast het bloedvat in mijn vinger en dan komt er of te weinig uit, of met heel veel drukken, hahaha.... echt strontvervelend en dan nu ook nog even 7x per dag. Hopelijk straks wat minder! Op hoeveel zit jij???
Ik heb alleen de 3x2 novorapid , vor snachts niks nodig want s ochtends is ie juist aan de lage kant (3,8) ... En overdag dezelfde alsjou en ook 3x2 eenheden ....Maar gisteren zag ik niet echt een verlaging ,ook geen uitschieter .........dus dat zal wel verhoogd worden denk ik en in mijn been , mijn suikerdokter ( zo noem ik haar maar) wilniet dat een zwangere in de buik prikt
Gisteren was mijn suiker ok , vandaag uitschieter van 8,3 bij lunch terwijl ik gewoon heb gegeten volgens dieet .. Hoe is jou verdere behandeling nu bij de gyneacoloog? Ben benieuwd of dat per ziekenhuis anders is .. Ik moet nu om de 2 weken op controle ...Met 28 weken een groei echo ..Aan de hand van die echo kijken of ik meer groeiecho's nodig heb ...Vanaf week 34 wekelijks ctg ..en kindje moet rond de 38 a 39 weken geboren worden
a.s. maandag ga ik op controle bij de diabeetverpleegkundige. In mijn buik prikken was niet erg volgens haar, aangezien het naaldje zo klein en dun is en niet in de buurt van de kleine komt. En het kan helemaal geen kwaad voor de kleine. Verder heb ik ook in het begin (vorige week) rare uitschieters gehad die ik niet kon verklaren. De laatste dagen echter, lijkt het stabieler te worden. Zat vanochtend zelfs op 4.7 nuchter voor het eerst. Het heeft ook even tijd nodig om in te regelen vaak he. En ja misschien moeten we iets meer spuiten, dat kan ook. Ik moet met 28 weken sowiezo al voor een extra groeiecho, omdat door mijn wat dikkere buikwand en placenta die voor in de buik ligt, ze moeilijk met de handen kunnen voelen hoe het kindje groeit. Voor de rest heb ik nog niets gehoord over eerder bevallen e.d. Ik denk dat dat af hangt van hoe groot de kleine wordt en of alles stabiel blijft me mijn suiker. Gek he, hoe dat per ziekenhuis verschilt...
idd raar hoe het per ziekenhuis verschilt ..Ikmocht wel in de buik prikken , ze zei ook dat het geen kwaad kon , maar adviseerde zwangere altijd in de benen ,omdat in een zwangere buik net was als in een ballon prikken ...Ik heb nu ook al 2 dagen rare uitschieters na de lunch ,gisteren 8,3 en vandaag 10,1 ..en dan eet ik 2 broodjes ..... Hier willen ze dat kindjes waarvan de moeder insuline spuit op tijd worden geboren ,omdat die kindjes eerder in de problemen kunnen komen met een bevalling ...... kknuuufffsssss
ik begon vandaag steeds heel mooi laag. Vanmiddag nam ik een paar dotjes (zoutjes) en een uurtje daarna zat ik ook weer hoog 8.9. Dan reageert mijn lichaam dus op die dotjes of het is te kort nadat ik wat gegeten heb. Hoe vaak moet jij vingerprikjes doen??? Dat de kindjes in de problemen kunnen komen? Hoezo dan? Mij is verteld dat de ze het meeste bezorgd zijn over de grootte van het kindje, omdat dat dan tijdens de bevalling bijvoorbeeld de schoudertjes vast kunnen komen te zitten en iets afgekneld kan worden. Daarom houden ze alles zo goed in de gaten. Maar als de kleine niet te groot wordt, dan is dat gevaar ook in principe geweken. Knuffels!!!
Grappig ik vroeg aan de gyneacoloog of kindje dan eerder geboren moet worden omdat het te groot kan worden ......Nee zei ze ..kindjes die insuline binnen krijgen ,komen eerder in de problemen ( daaromdenk ik ook die ctg vanaf de 34 weken)...Als je nu de suiker onder controle krijgt hoeft je kindje helemaal niet erg groot te worden ........... Dotjes , zoutjes ,daar zitten wel wat koolhydraten in ....dus die stijging zou wel kunnen ... Ik moet nu 5 x vingerprikken : nuchter , na onbijt , na lunch , uurtje voor avondeten , na avondeten ......En na het eten prikken moet ikna een uurtje ........( soms als ie hoog is check ik uurtje later wel of hij aan het zakken is ) s avonds zit ik nu bijna altijd goed ....bij mij is het de middag en nuchter is altijd goed , eerder aan de lage kant ..(3,8-4,2) ............
ja ik weet het, maar af en toe mag je toch wel iets hebben hoor, dat zei mijn diabeetverpleegkundige ook. Je moet nog wel "leven" en kunnen genieten af en toe. Maar goed, misschien als ik dan eens iets extra's neem, dat ik dan wat meer spuit ofzo. Zal ik vanmiddag wel ff vragen. Ben benieuwd wat ze gaat zeggen. Voornaamste reden is het te groot worden van het kindje en uiteraard checken ze ook na de bevalling meteen de suikerspiegel van de kleine. Hoe sneller je suiker onder controle is. hoe minder kans op complicaties. Gelukkig wordt alles goed in de gaten gehouden en is de kans op complicaties heel klein.
Ik zondig hier af en toe ook eens hoor en dat blijf ik ook echt wel doen , vind af en toe chips veel te lekker !!!!!!! Ik moet de insuline van de 3x 2x gaan verdubbelen en dan donderdag verder kijken ...... Hopelijk is het nu voldoende voor mij en onze suger-beep !!
Je kunt idd als je gaat "zondigen" wat extra insuline spuiten (dat is het handige van spuiten). Zou het wel eerst even met je diabetesverpleegkundige overleggen, ook hoeveel je dan moet spuiten. Ik weet dat ik op sommige dingen extra reageer (pizza / mc Donalds) en dan spuit ik ook altijd 2EH extra
Da's ook wel de bedoeling, vanmiddag zie ik haar weer voor controle, dus uiteraard bespreek ik dat met haar. Komt vast goed!
hey hey, Nou gisteren dus voor controle geweest en ze was op zich best tevreden, alleen wil ze het nog stabieler zien, dus moet ik in plaats van 2 eenheden, nu 3 eenheden spuiten voor ontbijt, lunch en diner. "s nachts nog wel gewoon 2 eenheden. Dus gaat goed!!! En merk jij al verschil???
Gisteren heb ik van de gynaecoloog ook glucose moeten prikken De scores waren: nuchter: 5.4 2 uur na ontbijt: 6.4 2 uur na lunch: 5.7 2 uur na diner: 4.8 Volgens mij zijn dit keurige scores alleen vraag ik me af of die laatste niet te laag is? en hoe het komt dat die lager is als nuchter? Hebben jullie misschien enig idee?
@Levi,netjes hoor !!!! Ik moet zelf iets eerder prikken 1-1,5 uur na het eten , ben nog een beetje aan het testen wanneer mijn piek is ...........als je na 2 uur hebt getest , ben je al over je piek heen en gaat je suiker volgens mij alweer zakken ...maar nette waardes hoor ..zou ik me niet zo druk over maken , tussen de 4 en 6 is prima !! @Frummeltje , ik heb gisteren wel wat verschil gemerkt maar nog niet helemaal ok na de lunch met 4 eenheden : 7,2 na avondeten met 3 eenheden 6,9 en moet eigenlijk onder de 6,5 en het liefste onder de 6 ...... Moet jij telkens naar het ziekenhuis ?Ik word nu gelukkig telkens opgebeld , hoef ik niet 2x in de week daarvoor naar het ziekenhuis ..........
Ik vind het wel gezelli Frummeltje , elkaar een beetje op de hoogte houden enzo...........................Ik vind het wel reuze meevallen ....hoop als straks de insuline goed is ingesteld dat ik niet zo exreem moe meer ben , maar volgens de longarts is het bij mij allemaal het totaal plaatje , en moet ik proberen om nog zo fit mogelijk te worden voor de bevalling .......en alleen doen wat ik aankan en genoeg rusten ...Nou dat doe ik dan maar achter de laptop ..........
ja vind het ook leuk om elkaar op de hoogte te houden, zeker! En het is prettig dat je niet de enige bent in deze he.... Ik hoef niet meer langs te komen, ik mag 2x in de week mijn staatjes mailen en dan hoor ik van haar weer hoe of wat. Vandaag heb een mooie lijn, hopelijk blijft dat zo! Ja je moet ook veel rusten inderdaad. Ik merk dat ik de laatste tijd ook meer rust nodig heb hoor. Ben nog wel actief, lekker een stukje wandelen enzo, maar ben veel sneller moe. Het wordt nu allemaal toch wat zwaarder.... Ben ook kortere dagen gaan werken in overleg met mijn baas. Want 4 volle dagen hield ik niet meer vol, @levi, denk niet dat jij je druk hoeft te maken hoor. Je glucose waardes zien er mooi uit! Ik prik trouwens 2uur na ontbijt, na de lunch en na avondeten. Gek toch he dat dat zo verschilt per ziekenhuis...