suiker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door frummeltje31, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    he Frummeltje ,

Hoessie daar /? Hier is de insuline nu weer wat verhoogd ....Moet nu 3 eenh-5 eenh- 4 eenh... Over een weekje weer verder kijken ..Als ik zelf nu denk dat het weer 2 dagen achter elkaar hoog is ,mag ik zelf de insuline verhogen ....

2. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Hoi meis,

Hier ook alles goed! Heerlijke Valentijn gehad. Het ging best goed met mijn suiker, maar nu lijkt het wel ineens of de insuline wat minder goed werkt en zit ik na mijn eten weer wat hoger. Niet schrikbarend hoor, maar het frustreert zo, omdat je zo hard je best doet met eten en spuiten.... En ik wordt er erg onzeker van, had gisteren ook weer een huilbui (leuk hoor die hormonen...) maak me niet druk om de kleine, want die doet het harstikke goed, maar wil het gewoon onder controle hebben. Misschien heeft het even nodig om de juiste insuline en hoeveelheid goed te regelen... ik maak me vast druk om niets, zoals zo vaak, ;)

Heb net mijn waardes weer gemaild, dus ben benieuwd wat ik te horen krijg!

Ben blij dat we het samen kunnen delen. Voel ik me toch een stuk rustiger door,

Met jou ook alles goed??

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ja hoor hier ook alles goed , probeer ook mijn best te doen ,maarblijf ook uitschieters houden en niet erg hoog maar wel te hoog .....Vind ik ook een beetje raar , maar ja ..Zolang ikmijn best doen met beep gaat alles prima ..........Ik heb nu wekelijks contact en mag zelf eventueeliets ophogen ,maar is gelukkig nogniet nodig geweest ..

kknnuuffffsssssssssss

4. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    we hebben wel lekker hetzelfde he... hihi... maar ach, inderdaad meer dan ons best kunnen we niet doen en komt vast wel goed allemaal. Ik moet me gewoon niet zo druk maken, want het zijn nou ook weer niet extreem hoge waardes ofzo....

5. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    net bericht van de diabeetverpleegkundige, ze heeft me helemaal gerustgesteld, was erg lief. Moet nu 3x4 eenheden spuiten en 1x 3 (de nacht)...

Ze vertelde me ook dat meer als je best kan je niet doen en soms is het wat lastig om goed ingeregeld te worden. En ook onze stomme hormonen zorgen vaak voor die rare pieken... ze zei dat ik me niet meer onzeker moest voelen en dat het heus wel goed kwam!! Nou ik voel me nu ook een stuk beter!!! Vond het erg lief!:D

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    heb ik ook gelijk een antwoord .....stomme hormonen ook !!!

7. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    echt wel, ze zouden verboden moeten worden, :D

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    vandaag weer insuline verhoogd zit nu op
    4 eenh-7 eenh - 5 eenh......

Waardes waren niet mega hoog maarmoesten toch onder de 6,5 uitkomen en zit er toch te vaak net boven.....
    Op zich wil ik ook nog wel met het eten erop letten ...Mijn probleem is vooral a de lunch en daar zit ik op 3 boterhammen .... En daarna heb ik eigenlijk nog steeds honger ....Moet ook zeggen dat ik het idee heb dat beep ook wel erg hard aan het groeien is ...want ik zou de hele dag kunnen eten .........................................

9. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    ja het eten is af en toe moeilijk, heb ik ook hoor. In principe kan ik me er goed aan houden, maar soms dan neem je iets extra's en dan zit je gelijk weer hoger.

Ik mag nu ook zelf een beetje rommelen als ik iets extra's ga eten dat ik dan meer spuit. En ook mag ik uitproberen of het beter helpt als ik na mijn eten spuit.

Ik zit nu nog op 4 5 5 5, maar dat zal wel weer verhoogd worden. Afgelopen donderdag een pretecho gehad en ons kleine meisje was prima op groei, liep 3 daagjes voor. Dus helemaal goed! Ik was daar wel blij om hoor!! Weet je toch waar je het voor doet he...

Nu al sinds donderdag ziek, dus dat helpt ook lekker, maar niet heus...

We zullen elkaar steunen he!!!

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    echt wel ..Ik mag volgende week vrijdag voor de groeiecho ...Ben ook wel benieuwd ..Afgelopen vrijdag nog een uitgebreide echo gehad omdat ik een co -assistent had en gyneacoloog vond het wel leuk om even alles te laten zien ..Ze vroeg of ik daar tijd voor had , tuurlijk ..Mooi een kwartiertje mogen gluren

11. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    dat is altijd leuk inderdaad... net terug van de internist die was gelukkig ook tevreden, mag waarschijnlijk binnenkort van 7 x per dag prikken naar 4 x per dag prikken. En het schommelt nu waarschijnlijk een beetje omdat ik ziek ben. Ze was ook heel tevreden over de groei van de baby (had ik haar even doorgegeven). Ze vond alleen dat ik een erg hoge hartslag had dus ik moest even een hartfilmpje laten maken. Die bleek gewoon perfect te zijn en ik zei al dat het kwam omdat ik ziek was. Dat weet ik gewoon bij mezelf!

Vorige week donderdag bij de pretecho, heb ik 3 kwartier binnen gelegen. Hij heeft zoveel doorgelopen echt niet normaal! Maar het allergelukkigst ben ik dat de kleine gewoon goed groeit en niet veel te groot is!

Hopelijk bij jou ook, ik zal voor je duimen!!!!

12. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Fijn dat beep gewoon goed groeit , ik ben ook wel erg benieuwd hoe onze beep greoit hoor , nog een weekje wachten ......Ikheb vorige week wel ff goed mogen kijken omdat ik er een co assistent bij had en gyneacoloog vond het wel eluk en had de tijd om ff een uitgebreide echo te doen bij mij ....Vond ikniet erg !! Beep ligt nog wel steeds verkeerd , alhoewel ik gisteren enorm last had van de bewegingen , dus misschien wel gedraaid ....

Insuline is nu naar 8 eenh , 8 eenh , 6 eenh ,

Vandaag voor de eerste keer gedaan en nu was de insuline s ochtends vooor de eerste keer verdubbeld en ik prikken was mijn suiker nog veel te hoog .........vreemd hoor .............

13. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    tja soms is er echt geen pijl op te trekken hoor met die insuline. Ik zit nu nog steeds op 4 5 5 5. En het is redelijk onder controle. Af en toe nog een uitschieter die ik redelijk kan verklaren door iets wat ik gegeten heb (of iets teveel lol)

Gisteren pizza gegeten, quattro formaggi, nou dat is dus geen aanrader voor je suiker!!

Was blij dat mijn internist ook heel erg tevreden was, dat geeft je een goed gevoel.

Bij mij lag de kleine mooi met haar hoofdje naar beneden en een beetje aan de rechterkant. De laatste 2 dagen is ze weer wat rustiger, maar dat heeft ze zo af en toe na die hele drukke dagen. Ik voel haar wel hoor, maar een stuk minder druk dan. Soms best wel ff lekker, even rust hahaha.

Het komt vast allemaal wel goed met ons. We hebben nou ook weer geen dramatische hoge waardes. Tenminste ik neem aan jij ook niet?

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Nee geen dramatische hoge waardes meer , als ik een uitschieter heb zit ie rond de 8 ........Vaak wel te verklaren maar heel vaak ook niet bij mij .....................Hier ook aan de rechterkant alleen dan met de billetjes naar beneden .....

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Hier gisteren mijn eerste hypo gehad , dan voel je je rot ...Gelukkig had ik wel in de gaten dat het hieraan lag ..Het was net voor de lunch en durfde ook niet te spuiten , was bang dat ik dan te laag uit zou komen ..het gevolg was wel dat ik weer gelijk aan de 9 zat ....................

16. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    he bah, wat vervelend zeg! Hopelijk gaat het nu weer. Ben nu in afwachting van mailtje diabeetverpleegkundige. Mijn waardes zijn ietsjes gestegen dus zal ik weer wat meer moeten gaan spuiten. Van het weekend had ik ook hele rare pieken ineens weer. Gek toch he...

Heb je enig idee hoe het kwam dat je een hypo kreeg??? Of teveel gespoten misschien??

Ik realiseer me net dat ik 5 maart ook een groeiecho heb en naar de gyn moet voor controle, :) We doen alles tegelijk he haha!

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    hahahha , idd alles tegelijk .....

Mijn suiker was s ochtends al niet zo hoog , na het onbijt zit hij altijd tussen de 6 en de 6,9 ..was de laatste dagen al bij aan het spuiten ...maar nu was hij gister 5,1 na onbijt ....... En heb net voordat ik niet lekker werd een lekkere warme douche genomen en dat heeft het waarschijnlijk gedaan..Ik had nog ff gebeld wat ik moest doen als het weer gebeurde ..
    Ze zei dat het idd een hypo was en als ik het nog een xtje heb dan moet ik eerst een aantal dextro's pakken en als suiker weer op peil is moet ik spuiten en dan gaan eten , want dan weer uitschieten naar 9 is slecht ...

18. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    pfff, hoop maar dat het mij niet gebeurt. Gelukkig herkende je het zelf ook, dat scheelt al een hele boel. Ik heb ook dextro's en altijd sultana bij me voor het geval dat....

Mijn suiker is vandaag weer super goed, je kan er toch ook geen peil op trekken he... nog geen mail terug gehad, zal wel morgen worden...

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik merk wel dat als er een gewoon ritme in mijn dag zit , bv dat Thijme gewoon naar school gaat en dat je dan toch alles rond dezelfde tijd doet dat mijn suiker toch het beste is .....

20. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    ja bij mij ook inderdaad. Het gaat erom dat hij over het algemeen en gemiddeld niet te hoog is. Dat je eens een keer een uitschieter heb is dan ook niet zo erg. Gisteren mail terug gehad, hoef alleen voor het slapen gaan te verhogen op dit moment naar 6. Dus het wordt 4, 5, 5, 6.

Gisteren had ik ook weer een mooie lijn, alleen toen ik naar bed ging zat ik iets te hoog. Maar ik had danoontjes uitgeprobeerd, teveel suiker dus!

Deel Deze Pagina