ik schoot vanochtend weer uit naar de 9,5 terwijl ik daar nu verdubbeld ben , zo raar ..Snap het niet , maar ja het zal wel ff allemaal van slag zijn ..............
raar he.... ik zit nu steeds nuchter iets te hoog, terwijl ik nu meer ben gaan spuiten. Dus dat zal wel nog wat meer worden, de rest van de dag gaat prima nu. Zullen vast ook die stomme hormonen zijn... grrr...
gek he , ik snap dat ook niet , eenheden verdubbeld en suiker veel hoger als normaal , vanochtend was ie weer te hoog 7,9 .......Ik hoop toch niet dat ik weer moet gaan verhogen..We zien het wel weer.................Nog 2 nachtjes en dan mogen we weer gluren he , ik heb er wel zin in , moet jammer genoeg wel alleen ,manlief kreeg het niet geregeld op zijn werk
ja het is echt raar af en toe, want ik heb nu verder een mooie lijn, behalve dus nuchter nog niet. Echt zo raar. En dat van jou is ook vreemd, kan het niet met nog iets te maken hebben? Misschien moet je dat eens overleggen. Ik weet niet wat voor insuline je gebruikt, maar misschien werkt een snelwerkende te snel, je kan dan voorstellen om bijvoorbeeld na je ontbijt te spuiten in plaats van ervoor. Hoop dat het goed voor je komt meis. Ach da's jammer dat hij niet mee kan. Mijn man is toevallig vrij vrijdag, dus dat scheelt! Maar ben wel weer nieuwsgierig hoor.... is altijd leuk, ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is in de tussentijd!
ben ook erg benieuwd , Thijme en Tara waren allebei dismatuur ........dus ben benieuwd of beep nu wel op schema ligt ...........Morgen heb ik weer contact zal eens vragen ......
ik ga zo ook weer mailen. Nu zat ik vanochtend heel goed, 4.4 nuchter. Raar toch die gekke suiker. Hoop voor je dat de beeb op groei is! Zou wel lekker zijn toch?
Misschien is de beepnu juist welop groei, da zou wel weer grappig zijn .......... Nette waarde van vanochtend , das bij mij normaal ik zit meestal tussen de 4 en de 4,3 ... Ik moet nu ff prikken voor na het onbijt , ben benieuwd ........en we zitten weer aan de 7,9 ................... Ik heb straks contact met diabetes - verpleegkundige ... Misschien dat ik een ander onbijt moet gaan verzinnen of misschien iets van 12 eenheden ofzo gaan spuiten ...
Alsik je niet meerzie hier , veel kijkplezier morgen !!! En waarschijnlijk hebben we allebei morgen een goede echo , we doen toch alles hetzelfde !! kknuuffffff
lol, inderdaad! Jij ook veel plezier he en we houden elkaar op de hoogte. Vanochtend na het ontbijt zat ik op 4,8. Dus netjes. Ben benieuwd hoe ik straks zit, heb net een tussendoortje genomen. Wat je eet je 's ochtends zoal? Bij mij is het ook dat ik de ene keer meer reageer op iets dan een andere keer lijkt wel. Zal wel door die stomme hormonen komen! Want in eerste instantie ging het goed met witbrood (staat eigenlijk bij uitzonderingen en eet ik alleen in het weekend) en afgelopen weekend zat ik ineens steeds te hoog. Het is gewoon RAAR!!! Succes he!!!
Eerst at ik twee beschuitjes , maardat was echt te weinig , toen ben ik 2 boterhammen gaan eten of ipv een boterham 2 crackers ..maar iig wel hetzelfde aantal koolhydraten ..Toen ging mijn suiker dus wel omhoog ..Zo tussen de 6,3 en 6,9 ..Moest ik gaan verhogen en nu eet ik nog steeds 2 boterhammen en blijft ie eigenlijk altijd boven de 7 ..Behalve zondag was ie 5,1 maar toen kreeg ik later ook die hypo .. Ben je deze zwangerschap al veel aangekomen ? De laatste keer dat ik heb gewogen was met 24 weken en toen zat ik op 4,5 kg ..maar heb het idee dat het nu wel hard gaat ..maar heb thuis geen wegschall en in het zieknhuis wegen ze ook niet ..Vind ik eigenlijk niet zo heel erg .....
net contact gehad en moet s ochtends weer meer spuiten , moet nu naar 10 eenheden s ochtends ......hopelijk helpt het !!
ik hoop ook voor je dat het helpt. Bij mij was ze zeer tevreden, moest alleen even in de gaten houden wat hij 's ochtends doet anders 1 eenheid erbij gaan spuiten. Ook hoef ik nog meer 2x per week 7 keer te prikken, de rest mag naar 4x. Heerlijk! Wat eet je op je boterham??? Er moet toch iets zijn waar je op reageert lijkt me. Ik eet ook 2 boterhammen en een glas melk. Of een bakje kwark met muesli. Het ligt er wel aan of ik ook magere producten erop doe. Als ik bijvoorbeeld cervelaat zou eten, dan zit ik ook gelijk hoger. Nee nog helemaal niets aangekomen! Alleen maar afgevallen en zit nu nog steeds ruim 2 kilo onder mijn normale gewicht! Super he! En normaal zit ik altijd moeilijk te doen om af te vallen en nu hoef ik er niets voor te doen haha. Maar jij valt ook nog mee zo te horen, da's heel netjes hoor!
ik eet meestal kaas of pindakaas op de boterham ,maar dat mag ook ..Soms appelstroop( zonder toegevoegde suikers) maar dat merk ik wel dat ie dan iets hoger is , niet veel maar wel een paar tiende ..Vanmiddag , uurtje terug voelde ik me weer rot ..suiker 2,5 ,hij is zo raar aan het doen ......................... Netjes van je dat je nog niks bent aangekomen....... Afvallen mocht ik zoiezo niet ..Ik zat aan het begin van mijn zs rond de 64 kg denk ik ...
nou pindakaas is een ding wat op de uitzonderingslijst staat bij mij. Dat eet ik dus ook niet. En wat voor kaas eet je? Ik eet 30+ of 20+ kaas en dat gaat prima. Vreemd die superlage waardes ineens. Net echo gehad en ze was weer heerlijk eigenwijs. Het buikje lag behoorlijk voor op groei en ze willen me nu extra in de gaten gaan houden. Over 3 weken heb ik weer een echo. Ze wordt een lekkere dikkerd zei de gyn. Maar niet overdreven dik hoor. Maar de groei willen ze gewoon in de gaten houden. Het kan bij een combinatie zijn van suiker en genetisch. Omdat mijn man als kind ook een forse baby was. Ikzelf was heel klein toen ik geboren werd, 47 cm. Maak me een klein beetje druk, maar wie weet trekt het weer een beetje bij. Mijn echoscopiste stelde me in ieder geval gerust dat ik er alles aan doe en dat het niet aan mij ligt. Ze is zoooo lief. Hopelijk is het bij jou goed gegaan!
Ik mag juist wel pindakkas , staat juist op mijn dagelijkse dieetlijst , zitten heel weinig koolhydraten in ....en kaas maakte ook niet uit welke , maar misschien wel slim om dat te gaan gebruiken ..... Hier ff beep gegluurd , met nadruk op ff , ik dacht een groeiecho zal alles wel opgemeten worden , niet dus , alleen het buikje en als dat niet afwijkt , hoeven ze blijkbaar niet echt verder te kijken ....Buikje zit op 28 weken ....dus loopt zelfs iets achter , maar das helemaal niet erg, Thijme en Tara waren immers er klein en misschien waren die rond deze termijn nog wel kleiner . ........................en beep ligt dwars , en placenta ligt ervoor , dus logisch dat ik nu iets minder voel,maar moest de volgende keer gewoon bellen ..Beep was heel erg aan het bewegen zag ik tijdens de echo en ik voelde gewoon helemaal niets ...... Als je echoscopiste je gerust stelt , moet je er ook vanuit gaan dat het goed zit , anders zou ze dat niet doen ....en meer pletten als je nu doet kun je niet !!
Bedankt voor je steunende woorden meis, die doen me goed. Tja je schrikt gewoon even, maar er is feitelijk nog helemaal niets aan de hand. Het kan best nog bijtrekken met de groei, heb natuurlijk ook ruim een week platgelegen omdat ik ziek was, dus daar zal ze ook harder van gegroeid zijn. Gelukkig houden ze me goed in de gaten en het zal misschien ook genetisch bepaald zijn, want ik heb nooit dramatisch hoge suikerwaardes gehad. Niet hoger dan 9 in ieder geval en dat was maar een keer een piek. Mijn man was ook een forse baby toen hij geboren werd, dus tja... Ach het komt allemaal goed! Ben wel blij dat met jouw kleintje alles goed is, dat is geweldig! Bij mij is ze soms ook heel rustig hoor, dan slaapt ze veel. Heb ik echt 2 dagen rust en dan is ze weer super actief. En ja, misschien komt het ook omdat ze wat minder ruimte krijgen nu en misschien hoe ze ligt. Bij mij ligt ze wel mooi met haar hoofdje naar beneden, maar ze heeft steeds haar beentje bij haar gezichtje, haha. Lekker eigenwijs dus! Die pindakaas, ik heb pindakaas light, en heb gekeken en inderdaad daar zit maar heel weinig in. Heb vanochtend ook maar eens genomen! Eet je witbrood of volkoren brood? Soms kunnen er ook producten zijn die je wel mag hebben, maar waar je toch op reageert. Dat moet je dus uitvinden. Ik weet het, VERVELEND!~ Mijn suiker gaat nu heel goed, hopelijk blijft het even zo! xxx Denise
Ik ben me er ook maar gewoon bij neer aan het leggen dat mijn suiker gewooon heel erg op en neer gaat .........Alles wat ik eraan kan doen , dat doe ik en meer kan ik gewoon niet doen ..Mijn nadeel is dat mijn medicijnen voor de astma je suikerspiegel van slag kunnen brengen .....En daar kan het misschien wel aan liggen en helemaal niet aan wat ik eet ...Vanochtend was 8,6 na eten en vanmiddag 9,1 ........ En laat ze die groei ook maar mooi in de gaten houden ...Jij mag weer ff gluren en als ze het goed in de gaten houden kunnen ze daar ook naar handelen , dikke kknuuffffffffff
hallo dames. Ik kijk niet zovaak meer hier (bij het zwangerengedeelte) maar ik zag opeens jullie topic over suiker. Zelf heb ik al tien jaar diabetes, slikte pilletjes daarvoor, maar drie jaar geleden raakte ik zwanger en moest ik ook spuiten. Wat een onzekerheid eerst he? Maar ik zie dat jullie het al aardig onder de knie hebben! Hoe het mij verging de laatste maanden: eigenlijk niet veel anders dan de eerste maanden. M'n suiker kon ik steeds goed onder controle houden met insuline, dus het hoeft niet altijd onder invloed van hormonen te gaan schommelen. Ik moest het altijd tussen de 4 en 7 houden, en dat lukte eigenlijk altijd wel, op enkele uitzonderingen na. Ook kreeg Jesse wat last van een groeiachterstand, (dat kan dus ook met diabeten) dus geen zware baby, maar een kleintje, van nog geen vijf en half pond! Oja, nog een tip: kennen jullie de site www.koolhydraten.nl ? Dat is een handige site joh! Daar staan op alfabetische volgorde alle voedingsmiddelen die er zijn, met de koolhydraten erbij. Dus dan kun je zien wat je wel of juist niet kunt eten als je te hoog zit. Bv meloen, frambozen en aardbeien, daar zitten heel weinig kh in. En appel, banaan en druiven heel veel! Vlees en vis zit niks in. Of als je eens trek hebt in lekkere knabbeltjes: neem dan amandelen of cashewnoten. Daar zit ook weinig in. Pas op voor japanse mix, want daar zit juist weer veel in! Echt een handige site dus, ik was verbaasd om te lezen dat je best nog wel veel kunt eten, zonder dat je suiker dramatisch stijgt. Want als je eens zin hebt om lekker wat te snoepen, kun je dus die dingen nemen waarvan je weet dat er weinig in zit. Hebben de artsen jullie ook al verteld over het tijdstip van de geboorte? Want het is bijna standaard dat ze diabetesbaby's twee weken te vroeg halen. 'k Weet niet of ze dat in jullie ziekenhuis ook doen, maar dan kun je daar naar vragen. Heel veel succes ermee! Als je nog vragen hebt, mag je die natuurlijk altijd stellen. En geniet straks van jullie baby's! Groetjes, Janet
Hi Janet , Reuze bedankt voor je berichtje !! Mijn andere 2 kindjes waren ook erg klein 5 pond en 5,5 pond ......Dus ik verwacht ook geen reuze baby , mijn dieetiste zei ook dat kindjes ook erg klein konden zijn ........Thijme mijn eerste kindjes heeft ook suiker bij gehad na de geboorte .Ik ben bij de andere ook op zs getest maar toen was alles wel ok ..... Met de 20-w echo liep ons kindje op schema en nu (bijna 30 w) loopt het bijna 2 weekjes achter , dus het zal wel geen grote worden..Mijn gyneacoloog heeft idd verteld dat ze proberen om insuline kindjes rond de 38/39 weken te gaan halen ...Maar omdat ik al ooit een keizersnede heb gehad zijn ze er wel voorzichtig mee .....Tot nu toe ligt beep verkeerd dus als ie niet mooi met z'n hoofdje naar beneden gaat liggen ,krijg ik zoiezo een keizersnede rond de 38 weken ...Nu ligt beep dwars .....en nog plaats genoeg .... Het verbaasde mij ook wat je allemaal kan eten ,gistermiddag een verjaardag gehad en lekker aan de kaasjes , worteltjes en komkommer gezeten en helemaal niks aan de hand ...Hetgebak ,toastjes en de chippies laat ik dan wel staan waar ik normaal gesproken zo verzot op ben ...Dat mag ik van mezelf s avonds 1x in de week ..mocht ook gewoon van mijn dieetiste .... Misschien heb jij er dan een antwoord op , waarom de babies dan ook zo klein kunnen blijven .........ook als je je suiker onder controle kan houden ...Ik heb de laatste dagen wel last van hypo's( of net op het randje) en heb de insuline wel nodig want anders worden mijn waardes veel te hoog .....Waar wordt zo'n kindje dan zo klein van .......? Hoe ze groot worden hebben ze me wel uitgelegd ............Maar gyneacoloog heeft het er niet over gehad dat kindjes ook heel klein kunnen zijn ....alleen mijn dieetiste .....