he hallo , hier weer ff een update .. Ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest en vanaf week 36 moet ik 3x inde week voor ctg naar het ziekenhuis en met 38 weken word ik ingeleid .. Mijn suiker blijft onstabiel , vooral s ochtends rest van de dag gaat redelijk goed ..Heb s ochtends nu 20 eenheden nodig en blijf ik nog niet onder de 7 ....Maar doordat ik zoveel insulinde nodig heb en nu het onbijt al verdeel over 3 etappes heb ik veel last van hypo's ..Laatst was ie nog maar 1,9 en dan voel je je niet goed en dat heb ik zo'n 3 a 4 x in de week ..Maar gelukkig zijn hypo's veel minder slecht vooe beep dan een hyper .......En die heb ik gelukkig bijna niet meer ..Vandaag is toevallig weer alles te hoog , maar ben snotverkouden en keelpijn en dan is mijn suiker vaak wat hoger ..
hey meis, tjeetje he, wat een vervelend bericht! Het gekke is dat mijn suikers nu steeds mooi laag blijven, dat had ik ook niet verwacht. Ik heb met de paas in het ziekenhuis gelegen omdat ik een blaasontsteking had die heel veel pijn gaf, maar daardoor ook weeenactiviteit. Had al 1cm ontsluiting daardoor. Gelukkig sloeg de kuur goed aan is alles weer rustig. Het is echt afwachten nu wanneer de kleine komt, tot nu gaat het perfect met haar, ze had een super ctg zeiden ze in het ziekenhuis. Ze had niet eens last van de weeen (ikzelf ook niet trouwens). Ze zit nog binnen haar groeicurve, tenminste tot 3 weken geleden. Volgende week heb ik weer een groeiecho. Ik moet het wel rustig aan doen, mag bijna niets meer. Maar af en toe doe ik stiekem iets, en dan weer rusten, want ik kan niet de hele dag op mijn hol zitten, haha. Nou meis heel veel sterkte he! Wie weet bevallen we wel bijna tegelijk! We houden elkaar op de hoogte he!!!
We houden elkaar zeker op de hoogte !!!!!!! Vervelend zeg van die blaasonsteking is wel een zs-kwaaltje volgens mij , ik klets mee bij demei-mama's en daar kothet regelmatig voor ... Ikmoet hier van de diabetesverpleegkundige ook erg rustig aan fdoen ..Ik heb s ochtends die 20 eenheden nodig en als ik danmaar iets teveel doe die ochtend schiet ik in die hypo's.Nu ik meer rust hou ook bijna geen hypo's meer , maar is voormij ook zo moeilijk om niks te doen.............................. En eigenlijk moest mijn insuline s ochtends nog verder omhoog omdat ikniet onder de 6,5 kom ( rest van de dag wel ) maar durfde ze niet .....Ze zei de meeste mensen met 1,9 kunnen niet meer functioneren en als jij dan nog doorloopt met het risico dat het nog lager wordt dan heb ik liever s ochtends een iets hoger suikergehalte .......................................... Ze gaan bij jou de bevalling niet opwekken ?Dat ishier standaard ...net als de ctg vanaf week 34-36 .Aan de hand van hoe het met de suiker gaat beslissen ze hoevaak ctg ( ik mag 3x) en kindje wordt in week 38 gehaald .......................
nee hier heb ik daar nog niets van gehoord. Nog geen standaard ctg's of iets over ingeleid worden. Ze willen het zoveel mogelijk op de natuurlijke beloop laten. Uiteraard houden ze wel de kleine in de gaten, maar tot nu toe doet ze het absoluut geweldig, genoeg vruchtwater (niet te weinig en ook niet te veel), genoeg beweging en een super ctg. Daarom heb ik ook om de 2 weken controle. Mijn suikers zijn ook hartstikke mooi nu en ik hoop dat het zo blijft. Echt super vervelend hoor met jouw suikers, jeetje he, daar wordt je toch moedeloos van he. En ik weet het, dat niets doen is niet makkelijk. Ik verveel me nog niet, maar het zijn wel lange dagen alleen thuis zitten. En ik heb ook dagen dat ik me super goed voel en dus wat meer doe en dagen dat ik me wat minder voel of meer pijn heb en dan extra rustig doe. Ik mag niet meer poetsen, wassen, of te actief zijn. Een stukje wandelen mag nog net. Als ik daarna maar weer rust. Ben benieuwd naar de echo volgende week, hopelijk zit ze nog binnen haar curve... en anders maken ze er maar een keizersnee van, als ze erg groot wordt. Maar dat verwacht ik niet...
ben deze week begonnen met om de dag ctg's en echo ....en heb een datum , als beep zich niet eerder aankondigt dan word ik 4 mei ingeleid ,precies met 38 weken ....
nou meid, je kan dan wel ergens naar uitkijken, alhoewel het me ook wel een vreemd idee lijkt! Bij mij is alles nog rustig, echo was prima in orde, zit nog steeds binnen haar groeicurve, heeft gewoon lekker wat babyvetjes, maar groeit niet buitensporig. Zit al behoorlijk ingedaald bij mij, hoofdje kon ze bijna niet meer meten! Het is natuurlijk ook echt af tellen nu he.... De gyns zijn allemaal heel tevreden over de kleine en mij, dus dat is mooi. Mijn suiker is ook heel stabiel momenteel, gek he. Snap er niets van! Maar wel lekker natuurlijk! Hou je me op de hoogte van alles??? Doe ik uiteraard ook. Je mag me ook prive mailen hoor, denise@kingweb.nl of zelfs smssen 0622 578034 Alvast succes en we spreken elkaar!!!
tuurlijk hou ik je op de hoogte !!!!!!!!! Ik zal je mijn 06 ff pb-en !!!! Spannend wordt het nu he !!!!! Ik blijf hypo's houden en moet het hier ook gewoon ff mee doen ..Heb de insuline nodig en een hypo is niet zo slecht voor beep als telkens een hyper .....
Hoi meiden, Ik zag dit topic en vind het wel handig om het even een keer op mijn gemak door te lezen. Ik ben pas net zwanger (12 weekjes) en sinds 6 weken is er al zwangerschapssuiker geconstanteerd. Ik had toen een waarde van 13. Ik moest de week erop ook gelijk beginnen met insuline spuiten. Ik kan er allemaal nog niet zo goed mee omgaan denk ik. Ik ben bij alles wat ik eet en drink gewoon zo bang dat ik mijn waarde´s omhoog laat gaan. Met pasen durfde ik bij de paasbrunch bijna niet te eten, omdat er in veel dingen die ik op tafel zag wel suikers inzitten. Pff misschien een wat warrig verhaal, maar ik weet het gewoon ook echt niet. Ben niet echt heel erg blij met mijn internist, ik krijg gewoon zo weinig info vind ik zelf. Ik heb alleen een lijst gekregen, met hoeveel koolhydraten ik per dag moet krijgen en hoeveel bij welke maaltijd ongeveer. Ik weet ook nog steeds niet, wat koolhydraten verder met suiker te maken hebben. Ik snap er dus gewoonweg helemaal niks van allemaal. Ben gewoon ook zo bang, dat ik iets eet/drink/doe wat slecht is voor de beeb. Sorry voor mijn wat warrige uitleg enzo.. Moest het gewoon even kwijt allemaal, want op dit moment houden de suikers mij gewoon heel erg bezig de hele dag door.. Liefs..
Jeetje er is dan wel al heel vroeg suiker geconstateerd bij jou ? Normaal ga je pas een curve maken vanaf week 20 ..waarom bij jou zo vroeg ? Op www.koolhydraten.nl kun je een heleboel vinden .. Als je nog meer vraagjes hebt dan horen we het wel ..
Geen idee waarom zo vroeg. Het was uit het standaard bloedonderzoek gekomen, die je in het begin van je zwangerschap moet laten prikken. Toen was mijn suikerwaarde dus 13 (niet nuchter, was om 2 uur in de middag). Had gelijk dezelfde week een afspraak met de diabetesverpleegkundige en de week erna moest ik dus gelijk insuline gaan prikken. Ik prik NovoRapid ('s morgens en 's middags 6 eenheden en 's avonds 4 eenheden) en Insulatard voor de nacht 8 eenheden. Ik had die link voor de koolhydraten site inderdaad al in een vluchtige blik op dit topic gezien. Maar vraag me nog steeds af, wat koolhydraten met diabetes te maken heeft? Liefs..
in koolhydraten zitten suikers ............ Maar dat moet je diabetesverpleegkundige je toch wel uitleggen lijkt mij ....Ik zal gewoon eens vragen of ze het je nog een xtje allemaal goed uitlegt ....
Oh oke, nee echt veel is er niet uitgelegd. Behalve de gevaren voor de beeb, vandaar dat ik ook zo bang ben bij alles wat ik eet/drink. Ook vroeg ik mij laatst af, hoe het met fruit zit, omdat dat ook zoet smaakt (dus ik wist niet of er suikers oid in zit) en kreeg daar een kort antwoord op (via de mail) dat je ook met fruit uit moet kijken.. Maar je moet toch op de één of andere manier je vitamines ook binnen krijgen? En ik heb inderdaad al gevraagd voor duidelijkere uitleg en ze heeft mij naar de dietist daarvoor doorverwezen. Daar heb ik over 2 weken weer een afspraak bij. Wat ik bv ook niet snap is die vingerprikjes. Soms doet het prikje echt veel pijn (na de prik nog het gevoel alsof de naald er nog in zit). Maar dan komt er niet altijd bloed uit. De andere keer komt er wel weer veel bloed uit, dus ik durf hem niet dieper te laten prikken. Volgens de internist (die heeft hem toen ingesteld hoe diep die zou prikken) moet de prik diep genoeg zijn. Dus pff soms moet ik gewoon in 3 verschillende vingers prikken wil er bloed uitkomen.
Ik kan mijn prikpen zelfinstellen hoe diep die gaat ...Wat weleens helpt is voordat je gaat prikken , je handen goed onder de warme kraan ..En je mag echt wel fruit hoor , ik neem het als tussendoortje .... Als ik jou was zou ik een afspraak maken en al je vragen vantevoren op papier zetten , je moet nog zolang en van een zwangerschap moet je genieten ....
Ik kan mijn prikpen ook zelf wel instellen, maar ik durf hem niet dieper te laten prikken, omdat deze prik al zoveel pijn kan doen. Ik wrijf meestal mijn handen even een paar minuten voordat ik ga prikken om ze goed warm te maken. Maar onder de warme kraan ga ik ook eens proberen. Ik zie steeds meer tegen die rot vingerprikjes op.. Ja, ik zal ze zeker op papier zetten, maar eigenlijk moet ik volgens mij gewoon alles nog weten. Hmm dus fruit kan wel? Doordat ze zei dat ik daarmee uit moet kijken (ook versgeperste sinasappelsap als tussendoortje), durf ik bijna niet meer. Ja misschien klinkt het overdreven, maar ik vind het allemaal gewoon zo eng dat misschien mijn suikerwaardes weer omhoog gaan en dat ik dan meer insuline moet gaan spuiten. Mijn suikerwaardes liggen nu trouwens steeds tussen de 4 en 7 in.
Je moet er natuurlijk wel mee uitkijken ,maar in mijn dieet staat gewoon 1 x perdag optimel met fruit en s avonds rond uur of 8 of een toetje of fruit ......
Ons mooie meisje Marit is op 29 april geboren, 2410 gr,Ze is wel veel afgevallen maar zit nu weer boven de 2200 gr. Ik zal je snel het hele verhaal vertellen .
hey marjon! Gefeliciteerd meis!!!! Ik zal je zo even smssen, Missy29, ik zou als ik jou was inderdaad al je vragen op papier zetten en wat betreft eten alles met je dietiste bespreken. Het gaat erom dat je per dag gewoon goed gebalanceerd met je suikers omgaat. Een beetje suiker binnenkrijgen is helemaal niet erg, maar je moet ook opletten waar jouw lichaam op reageert. Soms reageer je sterker op iets dan normaal wat ook weer voor hoge suikers zorgt. En de hormonen kunnen ook je spiegel omhoog gooien, hier kun je niets aan doen. Je prikkertje, is je goed uitgelegd hoe je moet prikken? Je kunt het beste je middelvinger en ringvinger gebruiken om bloed te prikken. En dan boven aan de Zijkant van je vinger prikken. Mijne staat op 2 en dat gaat prima en doet eigenlijk bijna geen zeer. Dat het bij jou zo gevoelig is, komt denk ik omdat je niet goed prikt. Ik zou er op staan dat ze je goed begeleiden hier in. Ook het insulineprikken is belangrijk dat je dat goed doet. Ik ben enorm goed begeleid in het ziekenhuis met mijn suiker en nu aan het einde van mijn zwangerschap zijn erg mooi stabiel. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!!!!