Suiker

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Liesben, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

#1 Liesben, 28 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2011
    Ik werd net gebeld door de vk...vorige week was mijn gluc net te hoog. Waarde was 7,6, grens is 7,2. Nu moet ik dus een dagcurve laten prikken.
    Ik maak me geen zorgen hoor, bloed werd ongeveer een uur na ontbijt afgenomen, officieel staat daar 2 uur voor. Als ik een uur later was gegaan was het ws wel goed geweest...Hoop ik ;)
    Gelukkig hebben we die glucose-app. op mijn werk (ik werk als verpleegkundige) en kan ik het gewoon zelf doen :D
    Anders moet ik nl een hele dag in dat ziekenhuis gaan zitten, en daar heeft Liesje geen zin in.
    Maar zijn er meer meiden die zoiets hadden? En was de dagcurve wel goed?
    Vlgs de verloskundige moest ik vooral niet in paniek raken, en is er ws niets aan de hand. Ik krijg morgen, als ik op controle moet, wel wat dieetrichtlijnen mee. Ws moet ik iets minder suiker eten :)

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Helemaal niemand ervaring hiermee? Jammer :)

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb, vanwege mijn overgewicht, een aantal dagcurves moeten doen. Mijn glucose bleef overigens altijd netjes binnen de grenzen vallen.

Hebben ze in die waarde die dan nu te hoog zou zijn niet meegerekend dat je maar een uur na je ontbijt bent geprikt, joh?

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hoi hellen :)

Ja, dat weet ze. Maar om zeker te zijn wil ze toch een dagcurve...wat ik prima vind hoor! Better safe then sorry...
    Ik ga vanaf nu wel op mijn eten letten, dat is zeker :)

5. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Hoi Lies,

Ik heb er ook wel ervaring mee, alleen niet op dezelfde manier als jij.
    Ik moest omdat het buikje van onze baby voorloopt een dagcurve laten maken. Bij eerdere controles moest ik altijd nuchter prikken en die waardes waren steeds prima. Vreemd dan dat ze jou ook niet vragen om eerst een x nuchter te prikken??
    Maar met een waarde van 7,6 een half uur na het ontbijt is jouw curve straks ook vast goed!
    Idd better safe than sorry!

6. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik heb gister een dagcurve laten maken. De week ervoor bij de dietiste geweest. Glucose was 9,5 laatste x. Gister was het echter perfect!!! 4,1nuchter.. 5.0 na ontbijt.. 5,3 na lunch en 4,4 na diner.. dat dieet helpt echt wel. En het is niet alleen de suikers waar je op moet letten maar ook de koolhydraten!, dat is eigenlijk het belangrijkste.. want die worden door je lichaam omgezet in suikers!! Heb een heel lijstje meegekregen waarop staat hoeveel koolhydraten overal in zit!!!

Don't worry, komt vaak voor dat vrouwen dit moeten laten doen!

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

#7 Liesben, 1 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 aug 2011
    Ik dacht, ik zal als TS nog even een update geven.
    Vandaag zelf een curve geprikt.
    Nuchtere waarde was 4,5
    Twee uur na ontbijt was het 5,6
    Twee uur na de lunch was het 6,8.

Vanmorgen ook wel even bloed laten prikken; een nuchtere waarde en een HBA1C.

Ik denk dat de verloskundige trots op me is :D

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ziet er toch goed uit, Liesben?

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Lijkt mij ook Hellen. Ik zal morgen de vk even bellen, dan hoor ik het :)

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

De verloskundige was ook tevreden met deze waarden. Ze wacht nog even de bloeduitslagen af. Als ik niets hoor dan is het goed, mocht er wel wat zijn neemt ze contact op.

Deel Deze Pagina