Een aantal jaar geleden bleek dat ik allergisch ben voor paracetamol. Niet veel mensen in NL hebben dat en veel artsen/apothekers weten hier geen raad mee. Als alternatief nam ik wel eens ubriprofen of aspirine. Inmiddels ben ik ruim 31 weken zwanger. Mn hele zwangerschap heb ik nog niet de neiging gehad om iets te slikken en ik meen me te herinneren dat ubriprofen en asprine niet tijdens de zwangerschap mogen. Nu heb ik alleen sinds gisteren ontzettende hoofdpijn. Normaal helpt een nacht goed slapen en HEEEEEL VEEEl water drinken, maar dit keer niet. Wie weet een goed alternatief voor paracetamol wat ik wel mag hebben tijdens mn zwangerschap? Daarnaast is de kans groot dat mn kindje straks dezelfde allergie heeft. En zeker de eerste jaren wil ik daar absoluut geen risico mee lopen. Wat kan ik straks mn kind geven? Wat zijn de alternatieven voor kleine kinderen, anders dan paracetamol?
Misschien even een apotheker raadplegen?? Zat pijnstillers in de handel maar er hoeft maar een bestanddeel Ibuprofen/ p'mol in te zitten en je mag het al niet...
Een alternatief kan ik je niet geven. Wel wil ik je de tip geven om in de gaten te houden wat ze je kindje in het ziekenhuis geven. Ik kan me voorstellen dat je i.v.m. je eigen allergie, niet wil dat je kindje paracetamol krijgt. Mijn dochter kreeg automatisch paracetamol omdat ze met de vacuümpomp gehaald werd, dat is hier in het ziekenhuis standaard. Hoorden we pas later dus in jouw geval even op tijd aangeven!
Ik zou toch denken dat een apotheker je moet kunnen adviseren, ook al komen ze het niet dagelijks tegen. Naar de apotheek dus, en als je geen bevredigend antwoord krijgt, naar een andere apotheek. Je kunt ze ook bellen, als ze te ver weg zitten om langs te gaan...