irritante schoonzus

Discussion in 'De lounge' started by anastasia, Sep 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Grrr kan me zo irriteren aan mijn schoonzusje.. ze is 27, en vroeger mijn beste vriendin. Inmiddels zijn we schoonzussen en geen vriendinnen meer.
    Hoe dan ook, ze stuurde me laatst een berichtje om iets af te spreken, dus ik reageer daar op dat ze maar moet kijken wanneer ze tijd heeft.

Tenslotte zouden we ook 3 maanden geleden al gaan babyshoppen maar dat is ook nooit gebeurd....

Al met al vind ik het jammer dat ik zo weinig van haar hoor, en haar nooit spreek. Dat had ik haar dus ook via mail laten weten.
    Nu is ze geirriteerd, en wijt ze het maar aan mijn hormonen.. :mad:
    EN.. wenst ze zo niet aangesproken te worden !

Nou van mij kan ze natuurlijk de boom in he! Stomme tr*t!!!

Ik hoor werkelijk waar nooit wat, laatste keer dat ik ze sprak was 3weken geleden op hun verjaardag. Verder bijna nooit intresse hoe het hier gaat, of met de zwangerschap. Iedere dag is ze hier op 5 min afstand om haar paard te verzorgen dat bij mijn schoonouders staat..
    Maar nooit de moeite nemen om even 5 minuten aan te wippen, en dan vind ze het gek dat ik geirriteerd ben
    GRRRRRRRRRRRRR

Ligt dat nou echt aan mijn hormonen? Of is dit gewoon echt een beetje gek?

let wel ik begrijp heel goed dat zij een eigen leven heeft en een baan enz enz. Daar heb ik altijd begrip voor gehad, maar het feit dat ik nooit iets van haar hoor vind ik echt niet leuk.
    Ook niet voor mijn dochtertje en straks nr2
    Ik mis echt een stukje intresse van haar kant naar ons.

2. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

Jun 28, 2008
    2,056
    0
    0
    Projecteren.

Wel eens afgevraagd waarom je je aan bepaalde mensen erg irriteert? Vaak komt het door een eigenschap van die gene die je helemaal niet aanstaat. Maar sta er eens bij stil dat je alleen die eigenschap kan herkennen als jezelf die eigenschap hebt, of hebt gehad. Je ergert je dus eigenlijk aan jezelf, omdat die eigenschap die je zo verafschuwd je terug ziet bij een andere persoon. Terwijl je er zelf een hekel aan hebt aan die eigenschap. Je hebt zelf waarschijnlijk deze eigenschap bij jezelf achter je gelaten, of je hebt hem zo ver weg gestopt omdat je er niks mee te maken wil hebben.
    We projecteren continue ons gedrag op de mensen om ons heen. Je projecteert dat van jezelf wat je niet wilt zien, op anderen.
    Dit word ook wel je schaduwkant genoemd.
    Je kan hier veel van leren, over jezelf. Je kan jezelf bijv gaan afvragen waarom je nou precies aan die persoon een hekel hebt? Welke karaktertrek van die persoon maakt het dat je hem niet mag? Herken je dat terug in jezelf? Of heb je het zelf zo ver weggestopt je ‘’schaduwkant’’ omdat je er niks van wilt weten? Onthoud dat je de ergernis voor die persoon zijn karakter alleen kan herkennen omdat jezelf die eigenschap ook hebt, of hebt gehad. Je kan beter je schaduwkant verwelkomen en er van leren dan hem verafschuwen, dan kan de eigenschap alleen maar sterker en erger worden.
    Zie dit als een les, en leer van jezelf doormiddel van op te letten wat je op andere projecteert. Als iedereen dat zou doen zou de wereld een stuk mooier zijn.

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wij hebben hier precies hetzelfde met mijn schoonzussen..
    Daar hebben we ook heeeeel lang niks van gehoord, terwijl het me toch wel ergg leuk lijkt als je enige broer ( mijn vriend ) papa word..
    Hij zocht vaak contact, maar op een gegeven moment natuurlijk ook niet meer!
    Toen wij het ongeveer 3 weken geleden te sprake brachten, bleek dat hun dat precies zo ervaarden.
    En ze maar niet belden en langskwamen omdat ze ook niks van ons hoorden :S ..
    Vind het echt belachelijk, want mijn vriend heeft zo vaak eventjes gebelt.. Maar nooit wat naar ons toe.
    We hebben zelfs nog niet eens wat voor onze zwangerschap gekregen.
    niet dat dat moet ofzo, maar zelfs de buurvrouw komt met kadootjes langs..
    Vind het erg vreemd, we hebben het er maar bij gelaten want zijn zussen zijn erggg overtuigd van zichzelf.
    Dan kunnen we hoog en laag springen, maar hun hebben gelijk..
    Ik heb nu zoiets: we zijn er vorige week 2 keer langs geweest, toen waren ze niet thuis, afgelopen woensdag zijn we er weer geweest.
    Dus wij hebben ons ding gedaan, nu mag het weer van hun komen.
    Denk dat het zo'n sfeeer verpester is om boos te worden.
    Ben net zoals jou een oktobermama, en dat is al zo snel'.. Zit er niet op te wachten om straks me kapot te irrieteren als ze naast t bed staan..
    Ik kan het me heel goed van je voorstellen hoor!
    Maar misschien is het beter om jou is van je goeie kant te laten zien, dan heb jij iig je interesse getoont!

Heel veel succes ermee!

Liefss.

4. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    @mienime: Ik ken die psychologische uitleg, maar in dit geval is dit niet op mij van toepassing en ook nooit geweest. Ik ben juist heel erg sociaal en doe juist heel erg mijn best om contacten aan te halen etc.

@ leonie: lijkt me erg vervelend 2 van die schoonzussen, je hebt dus zeg maar een dubbel probleem! Je hebt gelijk dat je jullie goede kant iig hebt laten zien!

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

2 ???????? Hahah!! Ik heb 4 schoonzussen!!! ;)

6. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hihi 4dan :) nog erger ;) hihi

7. 4days

4days Niet meer actief

Pff irritant hoor, zo'n schoonzus... Ik heb wel dat soort vriendinnen gehad. Dat ik altijd degene was die moest bellen en contact zoeken enzo, en zij deden zich helemaal geen moeite. Dat soort vriendinnen ben je beter kwijt dan rijk. Maarja je schoonzus kwijt raken is makkelijker gezegd dan gedaan, hihi. ;) Ik zou er in ieder geval niet meer veel moeite in stoppen.

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Mienime: ik studeer psychologie en volgens mij is dit helemaal geen stelregel :D Het klinkt een beetje als huis tuin en keuken psychologie ;) Vooral omdat je het als een regel brengt die altijd opgaat. (Al klinkt het wel als een grappige theorie waarvan ik wel benieuwd ben wat wetenschappelijk onderzoek erover zegt)

@ TS: ik denk wel dat je zwangerschap meespeelt. Ik ergerde me ook meer aan mijn vriendinnen toen ik zwanger raakte, omdat ik vond dat ze te weinig interesse in mij en de baby hadden. Dat vind ik nog steeds, maar ik heb het maar laten gaan. Ik denk dat ze van geen kwaad bewust zijn en dat ze het ook niet leuk zouden vinden als ik ze daarop zou aanvallen. Ik denk dat het voor jouw schoonzusje wellicht ook wat uit de lucht is komen vallen. Misschien kun je beter met haar afspreken en het met haar in real life over hebben. En probeer daarbij wel rustig te blijven en niet met verwijten te gaan gooien. Vertel haar hoe jij je voelt, hoe het voor jou overkomt. Maar sta open voor haar uitleg. Staar je niet blind op hoe jij vindt dat het zou moeten.

Ik kan me je gevoel wel voorstellen hoor. Maar anderen ervaren jouw gevoelens en zwangerschap niet zoals jij dit doet. Zeker als ze zelf nog geen kinderen hebben, is het moeilijk te begrijpen.

9. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Merijn ik snap wat je bedoeld te zeggen.
    Echter dit is ons 2e kindje, en bij de 1e zwangerschap was het ook al zo.
    Het is niet dat ze het niet begrijpt omdat bijna l haar vriendinnen kinderen hebben. En bovendien haar broer en schoonzus 2 kids en daar brengt ze wel heel veel tijd mee door....

Het is dus niet dat ze zich er niet van bewust is, en dat maakt het misschien ook wel moeilijker voor mij.

10. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    even zo maar uit de lucht gegrepen hoor, maar misschien wil jouw schoonzus zelf graag kinderen en lukt het niet, maar praat ze daar nooit over met anderen? Dat kan een reden zijn waarom ze nauwelijks contact zoekt...misschien heeft ze moeite met al die zwangeren om haar heen...

11. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

Oct 1, 2008
    745
    0
    0
    Ik zat inderdaad ook net te denken aan wat Lynn77 zegt. Ikzelf zit min of meer ook een beetje in zo'n situatie, ik heb in korte tijd 3 miskramen gehad.
    En ik vind het ook niet echt makkelijk om dan verhalen te moeten aanhoren van mijn schoonzus over haar baby en alles er om heen.

Afgezien daarvan kan ik me ook wel heel goed voorstellen dat je er simpel van wordt dat het allemaal bij jou vandaan moet komen, maar misschien moet je proberen je er niet zo druk over te maken, laat ze het lekker uitzoeken ;) Tenminste zo zou ik er over denken...

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ik snap wel dat het voor jou niet zo leuk is. Ik denk wel dat o.a hormonen ook wel mee spelen. Maar dat neemt niet weg dat jouw gevoel niet echt zou zijn!!
    Ik denk wel dat wat Merijn zegt een beetje klopt. Ik heb zelf erg slechte ervaringen met dingen via mail overbrengen. Hierdoor heeft mijn zoontje zelfs 1 opa nog nooit gezien!!
    Ik probeer nu mensen er in real life op aan te spreken omdat ze dan je gezicht kunnen zien en je stem horen als je bepaalde dingen zegt.
    Geschreven dingen kunnen zo verkeerd opgevat worden ook al bedoel je het goed en zet je dat er nog bij ook.

En wat Lynn zegt kan ook goed hoor dat ze miss zelf bezig is en het niet wil lukken en dat zij het nu wat pijnlijk vindt jouw met die dikke buik te zien.:)

Ik zou wel heel goed ook aan je vriend duidelijk maken of jij ze meteen aan je kraambed wilt of niet. Ik heb dat namelijk wel gedaan en gezegd dat zij na Jasons overgrootopa als ik thuis was mocht komen.Dan kan je je ook niet ergeren:)
    Suc6

13. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ik denk ook dat je eerder je irritaties uit moet spreken dat dat afwachten wat je nu doet. Juist dan gaat het opstapelen en als het er dan uiteindelijk uitkomt, komt het er verkeerd uit. Wss doet zij haar dingen niet helemaal bewust en komt jou bericht een beetje als donderslag bij heldere hemel, zeker omdat je het al zo lang laat sudderen. Daar raken mensen ook aan gewend. Als je wat eerder aan de bel trekt, kan zij ook rekening houden met jou gevoel en laat ze het waarsschijnlijk niet zo oplopen. Dus ook een beetje hand in eigen boezem steken denk ik....

14. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    @ Lynn mijns choonzus wil nog geen kinderen, is ook nog bezig met een studie en geeft ook aan wel over een tijdje aan kinderen te willen denken maar nu nog niet. DUs dat is het niet..
    Bovendien heeft ze wel alle tijd voor haar neefje en nichtje van haar broer, en alle kinderen van haar vriendinnen!

15. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    @ andere meiden

Ik heb het wel eerder al gezegd, maar het lijkt niet over te komen op een of andere manier.
    Dat het nu toevallig ontaard in een emailtje dat is inderdaad niet heel handig want papier heeft geen gezicht en intonatie.. maar aan de andere kant ben ik er gewoon een beetje klaar mee.

Het is ws wel zo dat mijn hormonen ook meespelen zoals jullie ook al aangeven.

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Snap het wel dat je dan email als laatste uitvlucht ziet zeg maar.
    Wel jammer dat ze wel tijd voor andere kindjes/gezinnen heeft, maar misschien ziet zij er niet zo veel problemen in?
    Of ziet zij niet dat het jou raakt?
    Heb je wel eens gevraagd waarom ze met jou minder contact heeft, of er miss iets dwars zit?

Ik begreep ook een tijd niks van mijn schoonzus,maar heb na mijn bevalling een gesprekje met haar gehad en toen vertelde ze een aantal dingen waardoor ik nu begrijp waarom zij soms zo raar reageerde naar mij toe.
    Dat had met dingen in het verleden te maken,van voor mijn tijd zeg maar, die ik niet wist. Je kunt niet in elkaars koppie kijken en doordat zij niet vertelde wat het was kon ik ook niks weten.

Ik roep maar wat hoor miss is het wel helemaal niet van toepassing;)

17. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    @ Aaliyah Ja dat is zo , er zal haar wel iets dwars zitten. We kennen elkaar al 10 jaar, van voor onze relaties zeg maar, vroeger waren we elkaars beste vriendinnen.
    Ik denk dat er inderdaad meer speelt bij haar..

Wat ik dan alleen niet snap is dat ze wel steeds zegt langs te komen ( uit zichzelf) alleen het nooit doet.
    Bovendien is ze iedere dag hier 5 minuten vandaan, ze kan dus iedere dag langskomen... maar helaas.

Miscshien moet ik me er maar gewoon bij neerleggen. En accepteren dat het zo is.

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Miss is voor haar gevoel de drempel te hoog om ook daadwerkelijk te komen, doordat ze miss ergens mee zit.
    Het zou best kunnen dat ze er over wil praten maar het miss ook niet wil doen omdat jij nu zwanger bent en ze je nu miss extra kwetsbaar vind.
    Het is wel krom dat ze 5 min van jullie vandaan is elke dag en niet langs komt.
    Ik denk toch dat als je dat uberhaupt nog wilt een praatje met haar moet gaan maken en vragen of er iets speelt waar jij niks van weet.

19. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Maar ga je ook wel eens bij haar langs? Ik denk eerlijk gezegd dat je teveel van haar verwacht, ik zou er in ieder geval geen energie meer aan verspillen. Misschien is ze 's avonds wel hartstikke moe en heeft ze helemaal geen zin om bij iemand op bezoek te gaan of misschien hebben jullie wel heel verschillende interesses en heeft ze dus niet zoveel meer met je???
    Mijn zwager en schoonzus hebben al 11 jaar totaal geen interesse in mij, en ik heb de hoop al opgegeven, ik verspil dan ook geen energie meer aan dit soort figuren.

20. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    @ emma : Nee dat is het niet, ik wil wel langsgaan maar dan heeft ze altijd andere dingen aan haar hoofd! druk met werk of studie en vriendinnen, uitgaan etc etc etc

Ik ga haar binnenkort gewoon eens vragen wat haar dwars zit...
    En als ik daar geen normaal antwoord op krijg dan is het voor mij ook klaar , dan kost het mij te veel energie.

Share This Page