Schoonmaak topic

Discussie in 'De lounge' gestart door sweetcandie, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Ik wou hier een schoonmaak topic openen,

Hoe houden jullie het schoonmaken bij in het huis. En houden jullie een huishoudschema bij. Ik doe gewoon alles zonder huishoudschema, maar wil er wel aan beginnen om een beetje orde te krijgen in huis. En alles bij te houden, nu dat ik toch thuis zit.

Ik ben moeder van 2 kids jongen van 6 en meisje van 2 en ben op dit moment fulltime mama.

Ik hoor het graag.

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Het zoveelste schoonmaak topic! Wel leuk! Ben dol op poetsen!:D

Hier op maandag schoonmaakdag. Dan maak ik het hele huis schoon, stoffen, nat afnemen, zuigen, dwijlen, bedden, wc en badkamer soppen.

De rest van de week hou ik het bij, ongveer 3x per week stoffen, elke dag zuigen en om de dag dweilen. Wc elke dag en de wastafel en toilet ook elke dag.

Keuken goed schoonmaken, kasten uitpakken, ramen etc. 1x per maand.

Elke maand de kledingkast op nieuw inpakken..

Vind het heerlijK!!:D

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mag ik jou inhuren????:p:D

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

bij ons gaat elke dag de stofstuiger+dweil erdoor,

verder hebben wij omdat ik chronische ziek ben, hulp in de huishouding gekregen van de gemeente 1 keer per week een dagje dat is een leuke jonge meid ( die ik zelf heb mogen uitzoeken)
    en zij doet de badkamer,wc's ramen wassen,keuken,

* bij mij wil je niet in de kledingkast kijken haha, dat is echt een rotzooi, ik kan niets vinden als het netjes is... dat moet gewoon rommelig zijn :p ( gelukkig kan de kast ook dicht en ziet niemand het ;) *

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het uitvoeren is vervelend genoeg...om mezelf nou op te warmen door er ook nog gezellig over te babbelen...neeeh :D

Veel plezier!

6. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    MammavEsmee: waar je zin in hebt zeg.
    Toen ik nog alleen was deed ik alles wel regelmatiger, maar nu...
    Ben veel te druk met een hele boel andere dingen. Wandelen, fietsen, spelen zwembad opblazen en vellun, m'n nek breken over blokjes enz enz.
    O'ja en tussendoor moet ik ook nog zorgen voor eten op tafel;)

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dat je dol op poetsen bent dat blijkt wel ja!

3x per week stoffen en elke dag stofzuigen..... :$

En die kledingkast elke maand opnieuw inpakken, dat doe ik werkelijk nooit, alleen bij verhuizing, of 1x in het jaar of zo...

8. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Ja, zo zie je maar weer.. IK doe ook elke dag schoonmaken en 1 keer per week dweilen... Maar wil nu ook 2 keer per week gaan dweilen..

Houden jullie geen huishoudschema.

9. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    He minyaweth, zie dat je over 4 dagen kunt testen.. spannend.. kun je wel inhouden om niet te testen

10. MamavEsmee

We hebben 2 honden en een dochter die niet bepaald netjes eet en ik kan niet echt tegen kruimels/haren dus dat stofzuigen is echt wel nodig.

Heb het gewoon graag netjes en schoon!

Minyaweth.. we wonen vlak bij elkaar dus gil maar wanneer het uitkomt!:D

Als ik soms kijk bij familie of vrienden, daar zit ik niet graag op het toilet.. Brr...:$

11. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Ja, ik hou ook wel van schoon, maar heb er soms de energie niet voor..

Vooral nu met de vakantie.

12. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Wil je misschien met je toverstafje mij wat schoonmaakmagie geven?:D

Ik stofzuig ook elke dag, maar voor de rest is alles ingezakt. Van elke dag dweilen is het nu 2 keer per week. Over was hoef ik helemaal niet te praten, ja...het is gewassen/gedroogd, daar is ook alles mee gezegd 8)

Ik hoop wel dat de puf ooit weer terug komt. Van een schoon/opgeruimd huis wordt ik ook vrolijk van :D

13. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik ben ook wel een poetsmiep hoor ;). Maareh, je wilde graag een schema hebben. Hier komt het 'werkende mama'-schema;

Vrijdag; Mijn vrije dag, ik verschoon alle bedden, begin met wassen (in combinatie met drogen), doe de boodschappen voor vrijdag / zaterdag / zondag / maandag, doe alles beneden stoffen, stofzuigen, dweilen en ik maak het toilet schoon. Ik ruim ook alle losse spulletjes op die her en der rondslingeren

Zaterdag; Zijn we samen vrij, wassen gaat gewoon door, vaatwasser gaat de hele week door wel aan, geen vast schema voor. Manlief maakt meestal de badkamer schoon op zaterdag (en dan niet een doekje erdoorheen, dat doen we de hele week door wel, maar echt goed schoonmaken), misschien nog wat losse boodschappen die ik op vrijdag niet kan dragen (man is sterker ;)). Stofzuigen.

Zondag; Doe ik niet veel in huis, het wassen en drogen gaat gewoon door, dat ruim ik meestal op zondag op. Wederom stofzuigen.

Maandag; Zijn we alledrie de hele dag de deur uit dus dan gebeurt er ook niks in huis. In de avond ruim ik nog weleens wat was van het weekend op en strijk ik overhemden e.d.

Dinsdag; Zijn wij laat thuis ivm werk en onze dochter is bij opa en oma dus we eten daar mee. Bij thuiskomst wil ik er nog weleens een was ingooien of een was uit de droger halen.

Woensdag; Manlief zijn vrije dag, standaard doet hij overal stofzuigen en dweilen, toiletten grondig schoonmaken. Boodschappen doen voor woensdag en donderdag.

Donderdag; Zijn wij beiden aan het werk, dochterlief op het kdv, soms nog een keertje stofzuigen bij thuiskomst, maar vaker niet dan wel.

Bedden opmaken, toilet een doekje overheen halen, overal stoffen, vaatwasser aan / uitzetten en leeghalen en de vuilniszak verschonen doen wij de hele week door eigenlijk wel, net zoals de kattenbak verschonen, dat doet manlief altijd. Ik kook gemiddeld 4 dagen per week, mijn man kookt op de dag dat hij vrij is, dinsdag eten wij bij mijn ouders en 1 keer in de week heb ik geen zin ofzo (haha). Onze dochter gaat ook om de dag in bad / onder de douche maar dat verschilt per week.

Sommige dingen doe ik maar eens in de zoveel tijd; ramen lappen en de hoezen van de bank wassen, dat ga ik dus echt niet elke week doen...

Zo, dat is ongeveer ons schema, misschien kun je er iets mee? ;)

14. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    He fem,

ziet er netjes uit dat schema..

Ik wil ook echt een schema voor mijzelf gaan maken.. echt over de schoonmaak... ik heb ook geen zin om elke dag te poetsen. Moet de kinderen ook wel aandacht geven.

Ik snap niet die vrouwen die hun huis tip top, je ziet echt geen haartje.. een familie lid van mij is er zo eentje.. verschrikkelijk vind ik dat. Haar huis lijkt net een showroom.

15. MamavEsmee

HIer elke dag hooguit een uurtje schoonmaken incl wassen / strijken/ afwassen.

Dochterlief krijgt genoeg aandacht of helpt mee..;)

Een showroom is het hier niet, kan ook niet met een kind en 2 honden..

S'morgens is het hier schoon, aan het eind van de dag echt niet meer.. ;)

16. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Nou, het is geen showroom hier hoor, soms kun je letterlijk van de vloer eten, whahahahaha!

Wat wij onszelf wel aangeleerd hebben om rommel in huis te voorkomen; alles heeft een vast opbergplek en daar gaat het ook standaard heen, elke dag ruimen we de kleine dingetjes op waardoor het er hier altijd opgeruimd (lees; schoon ;)) uitziet, misschien kun je daar ook iets mee??

Enneh, af en toe de boel ook de boel kunnen laten he!

17. MamavEsmee

Opruimen scheelt i.d. ook een hoop.

Hier heeft alles ook een vaste plek, en wat ergens niet kwijt kan gaat in de rommel la :D .. Je hebt van die handige opbergmanden van ikea voor speelgoed, dvd's netjes opgeborgen.. post in de postla. etc..

Geen rommel optafel etc ziet er ook altijd een stuk netter uit!;)

18. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Ja, ik snap wat jullie bedoelen bij mij is het ook smorgens schoon en aan het einde van de dag niet meer.

Maar met een showroom bedoel ik echt letterlijk een showroom, ik ben niet aan het overdrijven. Ik ken niemand meer die zo is.

19. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik werk geen vaste dagen. Wel drie dagen in de week.
    Ik stofzuig regelmatig, net als dweilen. Nu leven we voornamelijk buiten, dus dat scheelt een hoop zooi.
    Wassen en strijken is hier een dagtaak, maar dat doe ik als Aaliyah haar middagslaapje doet. De wc gebeuren ook gewoon tussendoor. Een klusje van niks.
    Echt een schema heb ik niet. Doe gewoon wat er te doen is.
    En as het mooi weer is of we hebben zin om lekker te spelen, dan doen we dat en komt het huishouden 's avonds wel. "Morgen weer een nieuwe dag" is hier wel iets wat ik te vaak noem.
    Niet dat het smerig is of een bende hoor!
    Maar heel veel klusjes doe ik tussendoor, zonder daar eht over na te denken.
    De douchekabine bijv als ik ga douchen, de wastafel even voor ik naar bed ga enz enz.

20. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, zonder rommellades kan geen mens toch?? :D ghehehehehe, daar heb ik er ook genoeg van hoor en jullie willen niet weten hoe de kast onder de trap eruit ziet (in 1 woord; chaos! ;)), maar daar doe ik gewoon de deur van dicht (lees: zie het toch niet dus: opgeruimd!!! Haha).

Ik doe ook veel als onze dochter slaapt maar dan probeer ik ook echt tijd voor mezelf te nemen, boek erbij, kopje thee... heerlijk.

Deel Deze Pagina