Dames... ik ben nu 31 weken zwanger... moet nog een heleboel doen... maar ben bang dat ik dingen vergeet. Wie vult mijn lijstje aan? - ziekenhuiskoffertje klaarzetten - adressenlijst klaar - beschuit met muisjes in huis?? (of haal je dat daarna?) - zoogcompressen in de diepvries? (heb ik wel eens gehoord?) Wie weet nog meer?
Het enige wat ik nu kan bedenken is om nog wat pakken maandverband te kopen voor in de kraamweek want die 2 pakken uit het kraampakket zijn al heel snel op
Ik lees ook mee.. - enveloppe schrijven(voor de gene die dat handmatig doen dan) Zoogcompressen in de diepvries? Waarvoor is dat?
Adres lijst (moet ik nog doen grrr) bah... Uhhh zit te denken... Foto toestel opladen en klaar zetten... Je kraampakket op de badkamer zetten of een plek waar je zo bij kan (mijn vliezen waren gebroken en mijn man kon het pakket niet vinden ) Ik koop nu elke keer een pak bescuit als ik boodschappen doe..Dat vergaat toch niet? Ik denk toch voornamelijk dat alles in je vluchtkoffer zit je al ver komt...
zelf heb ik nog (ga naar t ziekenhuis en blijf daar 3-5dagen) een lijst gemaakt voor mn man met belangrijke telefoonnummers, de pincodes en wachtwoorden van bankpassen/emailadressen/internetbankieren. aangezien hij dit haast nooit doet en misschien door de bevalling in de stress kan raken, leek t me wel handig. de muisjes kun je nu al halen, als je zeker weet wat t wordt, anders moet paps dat na de tijd doen.
Misschien een bevallingsplan schrijven?? Waarschijnlijk zal je vk daar vanzelf mee komen, maar je kan er iig wel vast over nadenken wat je wilt, en wat je totaal niet wilt. Waar ga je bevallen, thuis, of in het zh? Zorg iig dat je de spullen klaar hebt, je zal sowieso klossen moeten lenen, en als je thuis bevalt een po. Een rugsteun is handig als je bv gaat geven ff een edit, kleertjes wassen, is het kamertje klaar?
Oja voor de gene die in het zkh bevallen je moet ook het nummer van de thuiszorg ergens opschrijven! En als je bevallen bent je kindje opgeven bij de verzekering anders krijg je hele dure rekeningen thuis gestuurd
en alvast luiers, kun je ff in de gaten houden wanneer t in de aanbieding is, maar handig om alvast in huis te hebben
De laatste maand: * Kraampakket moet in huis zijn * Huis grondig poetsen * Voldoende voorraad in huis halen * Enveloppen schrijven * kleertjes wassen * Vluchttas maken * Fotocamera en/of videocamera startklaar (voldoende batterij) * Mobiele telefoon steeds opgeladen + voldoende beltegoed * Auto steeds vol met benzine * Bed op klossen en zeil in bed * Uitzoeken geboorteadvertentie voor in de krant. * Geboortebedankjes klaarmaken. Van iemand gekopieerd die het heeft geschreven in juni
En voor de gene die fles willen gaan geven een pak flesvoeding moet je dan toch in huis hebben??? Toch?? Of is dat niet zo lang houdbaar?
ja idd voeding en flesjes in huis hebben... trouwboekje of erkenningspapieren klaar leggen voor paps anders kan hij de kleine niet aangeven (ik heb ons trouwboekje in de vluchttas zitten omdat ik verlicht in het ziekenhuis moet bevallen) evt geregeld dat de hond uitgelaten word door familie/vrienden/buren mocht de bevalling lang duren?
Dankjewel... ga door... ga door Een po in huis? Waarvoor is dat? Zoogcompressen had ik inderdaad iets over gehoord. Hoeveel moet je er dan in de diepvries hebben?
Wie weet ook alweer wat je na de bevalling ook alweer moet doen? -aangeven bij de gemeente -doorgeven verzekering -??? (ben het weer kwijt..)
en er is natuurlijk altijd kans dat je naar het ziekenhuis moet: - genoeg benzine in de auto - kleingeld voor het parkeren - euro / muntje voor de rolstoel in het ziekenhuis - batterij mobiele telefoon opgeladen edit: sorry was al genoemd.. was ondertussen met iets anders bezig...
Ik had een vluchtkoffer klaargemaakt, is m'n man vergeten om ook m'n handtas mee te nemen. Dus zaten we alsnog zonder telefoonnummers, portomonnee, mobiel etc. Dus stop dat soort dingen ook in de koffer of zeg duidelijk tegen hubbie dat die handtas ook mee moet!