Goedemorgen dames, Sinds gisterochtend heb ik aanvalsgewijze pijn rond m'n rechternier. Geen verdere klachten. Uiteindelijk gisteravond toch naar de huisartsenpost geweest en ja hoor, een flinke blaasontsteking. Gisteravond gelijk begonnen met antibiotica. Nu heb ik sinds half 3 vannacht veel meer pijn, die continue aanwezig is. (Nog steeds) geen koorts. Misselijk, met het gevoel te moeten braken. En af en toe harde buiken. Kortom, veel meer klachten dan gisteravond en voel me nu ook echt lamlendig. Zouden jullie nogmaals de huisartsenpost bellen of even afwachten? Het is tenslotte nog te vroeg voor de AB om al resultaat te zien. Ik twijfel zo....
Ja zeker even bellen als je je slechter bent gaan voelen, beter om het even te checken. Welke antibiotica heb je trouwens? Ik heb 2 weken geleden ook een ab kuur tegen blaasontsteking gehad (degen die je mag tijdens zwangerschap, ben de naam even kwijt) maar werd ook echt zieker van de bijwerkingen van dat spul dan van de vlaasonsteking. Misselijk, hoofdpijn, slecht zien. Vervelend zeg, hoop dat het snel beter word!
Ik heb nierbekkenontsteking gehad (lang lang geleden), maar dat ging gepaard met hoge koort, en pijn in je zij. Ik zou ook ff bellen hoor
Ik heb Furabid (Nitrofurantoine) gekregen. Die pijn bij mijn nier is echt vreselijk Maar heb verder geen koorts. Vandaar dat ze gisteravond zeiden dat het geen nierbekkenontsteking zou zijn. Dank jullie wel!
Zeker bellen! Ik heb jaren geleden ook nierbekkenontsteking gehad en had toen ook geen koorts. Laat ze anders ook even een echo maken van de nier, het kan ook nog nierstuwing zijn namelijk
Ik heb paar jaar geleden ook nierbekkenontsteking gehad en had ook geen koorts. Ik kon niet meer liggen/zitten/staan van de pijn in mn flanken.
Daarom twijfelde ik ook of bellen nu al zin had ! Maar ik word zo terug gebeld, ze gaan even overleggen. Bedankt allemaal!
Welke AB heb je gekregen trouwens? Ik gok op amoxicilline? Dat is een breedspectrumantibiotica en zou dus ook heel goed de nierbekkenontsteking weg kunnen nemen. Bij mij hielp de AB destijds echt binnen 1 dag, dus als je morgen nog zo veel klachten hebt zou ik er op staan dat ze een echo maken. Nierstuwing geeft namelijk dezelfde klachten (alleen geen ontstekingswaarden in het bloed), komt vaak voor tijdens zwangerschap en is gevaarlijk voor de nieren. Ik heb er zelf onlangs een week mee in het ziekenhuis gelegen. Zakt de pijn af als je op de zij gaat liggen waar je geen last van hebt?
Ik heb Furabid gekregen. Die helpt helaas alleen bij een blaasontsteking. De pijn neemt niet af als ik op mijn andere zij ga liggen. Nog maar even aankijken dus.
Wat lief dat je het vraagt! Het gaat gelukkig beter. Alleen nog wat pijn in mijn rug, maar lang zo erg niet meer. De antibiotica lijkt dus aan te slaan.