Suikertest en extra groeiecho

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Martinelli, Feb 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Martinelli

Martinelli Actief lid

May 4, 2015
    352
    13
    18
    Hi ladies,

Aankomende vrijdag heb ik met 28 weken een suikertest en extra echo op de planning staan, dit omdat mijn verloskundige onze 'kleine' niet zo klein vind zeg maar...
    Ze schatte in dat ons meisje 3! Weken voorloopt op groei, en dit vertelde ze mij vorige week en ik vond het nogal snel om zoveel voor te lopen!
    Welke klachten kan je nog meer hebben als je zwangerschapssuiker hebt? Want ik heb eigenlijk nergens last van...
    Groot kind, maar ook een grote vader (1,96) dus ik ben benieuwd...

2. Toet85

Toet85 Actief lid

Jul 9, 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zw.suiker maar geen symptomen. Dus dat wordt toch de test afwachten denk ik.
    Je zou overigens meer dorst kunnen hebben maar dat hoeft dus niet. Succes!

3. Martinelli

Martinelli Actief lid

May 4, 2015
    352
    13
    18
    Ok, thx voor de reactie!
    Ben benieuwd, hoop natuurlijk van niet want ik ben stiekem best een zoete :D

4. Toet85

Toet85 Actief lid

Jul 9, 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stel dat.... Is het niet zo dat je geen suiker meer mag hoor! Al is 10 bonbons achter elkaar wegwerken er niet meer bij ;)
    Maarre, eerst maar eens die test afwachten, er zijn veel meer redenen waarom een kindje kan voorlopen (grote ouders) of de groeiecho geeft een verkeerd beeld of of of....

5. San1984

San1984 Fanatiek lid

Apr 26, 2012
    1,066
    0
    0
    Hier dacht een verloskundige ook dat er een grote baby in mijn buik zou zitten, dus ook een suikertest moeten doen en een groeiecho gekregen.

Conclusie een gemiddeld kind in redelijk grote buik. Ben zelf maar 1.68

6. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

Jan 22, 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    Ik ben zelf 1.60, mijn man is 1.93 🙈 Hier krijg ik regelmatig de opmerking of er niet twee kindjes in mijn buik zitten. Ach, op de echo zag alles er goed uit. Alleen moet ik ivm mn Aziatische achtergrond en omdat mijn oma het ook had wel een suikertest. Doe hem nu as we speak! Heb bijna 2 uur stil gezeten en mag met een paar minuten weer bloedprikken voor nieuwe waardes.

7 maart (dan ben ik ruim 28 weken), dan krijg ik voor de zekerheid ook nog een groeiecho.

Succes vrijdag! Neem boeken/tijdschriften mee 😁

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik heb zelf bij mijn vierde suiker gehad, ik Had echt niet het idee dat ik suiker zou hebben, het kwam voor mij nogal onverwachts dat de uitslag toch suiker was,

Ons zoontje werd met 28 weken op 1893 geschat en met 34 weken 3243, met de geboorte is hij niet gewogen, maar dat hij groot was dat was duidelijk, op dag 3 vond zijn operatie plaats en daar hebben ze hem voor moeten wegen, hij woog toen 3733 gram ( wel de beademing omhoog gehouden maar dat scheelt max 50 gram zeiden ze) dus hij was echt wel lekker mollig ;)

Ik heb me aan een dieet moeten houden waarin ik geen tot heel weinig suikers mocht eten, hiermee hield ik de waarden goed onder controle.

Overigens zegt een groot kindje niet meteen dat je ook suiker hebt, bij de eerste drie ben ik ook getest en daar had ik geen suiker

Eerste is geboren met 2625 gram bij 36,3 tweede met 2875 bij 36.5 en de derde met 3275 bij 37 weken en die waren volgens de gyn voor het termijn van de zwangerschap ook aan de aardig grote kant

8. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Laat je niet gek maken en ga niet op de zaken vooruit lopen! ;)
    Je kunt ook gewoon gemaakt zijn om grote babys te krijgen haha

Mijn zoon is geboren a terme 4,7kg en 56 cm.
    De baby in de buik nu wordt ook geschat op 4.4 kg met 40 weken...

Ik heb bij de vorige een suiker test moeten doen en vorige week ook weer en bij beide was er niks aan de hand! :) ik ben gewoon gemaakt voor grote babys haha..... bij de vorige was ik 14kg aangekomen op dit punt en nu pas 2 kg, maar maakt dus niks uit voor hoe groot mn kindje is....

Kijk eerst maar wat je uitslag is voor je jezelf gek maakt met eventuele gevolgen voor iets waarvan nog niet zeker is dat je het hebt! ;)

Oh en extra groei echo is misschien juist wel fijn....wie weet was er nu gekeken net na een groeispurt en is er straks niks aan de hand :)

Share This Page