Kraamsuitebevalling, medisch?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hummeltje5, 31 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.505
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hoi allemaal! Misschien is m'n gekozen titel een beetje raar, maar dit is waar het om gaat:
    Een vriendin van mij wil vanwege de afstand van haar woning tot het ziekenhuis, graag uit voorzorg in het ziekenhuis bevallen. Dit zou in principe poliklinisch worden, aangezien er medisch gezien niks aan de hand is. Maar nou wil ze dit keer bevallen met pijnbestrijding, waardoor het toch een medische bevalling wordt, aldus m'n vriendin.

Zelf hebben wij het idee opgevat om in 1 van de kraamsuites te gaan bevallen, gesitueerd in/aan het ziekenhuis.
    Alleen vanwege zeer uitputtende (rug)weeen de vorige keer, wil ik absoluut niet zonder pijnbestrijding bevallen.

Ik vraag mij nu dus af: is dat wel mogelijk op zo'n kraamsuite; bevallen met pijnbestrijding dus?

(en uiteraard kan ik ook even bellen naar de kraamsuites, maar misschien dat iemand het hier ook wel weet.. ;) )

2. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik weet niet hoe dat zit in het ziekenhuis waar jij wilt bevallen, maar ons ziekenhuis had een paar kraamsuites en daar kom je gewoon terecht na je bevalling, die plaatsvindt in de verloskamer. Je kon dat geloof ik reserveren maar in ons geval was daar nog plek toen wij er waren dus hadden we mazzel... Ik denk dat je even moet informeren bij je ziekenhuis.

3. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Volgens mij hangt het een beetje van het ziekenhuis af, ook hoe alles genoemd wordt enzo. Het ene ziekenhuis hier heeft kraamsuites waarin je (al dan niet medisch) bevalt, en verder geen aparte ruimtes voor poliklinische bevallingen. Andere ziekenhuis heeft een soort geboortehotel voor de niet-medische bevallingen en gewone verloskamers in het ziekenhuis waar je heen gaat bij medische indicatie. Daar noemen ze die kamers in het geboortehotel suites...

Zou dus even jouw ziekenhuis bellen hoe het daar zit!

4. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik heb pijnbestrijding gekregen in mn kraamsuite en t was de bedoeling dat ik daar ook zou bevallen, het is bij mij een spoed keizersnede geworden maar bevallen in kraamsuite kan dus gewoon naar mijn idee.

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    In ons ziekenhuis is de kraamsuite medisch en het geboortehuis niet medisch. In de kraamsuite kan je wel pijnstilling krijgen, maar zoals de meesten al zeggen: afhankelijk van je ziekenhuis dus eventjes bellen:)

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier in het ziekenhuis zittem de verloskamers aan de ene kant van de gang en de kraamsuite aan de andere kant van de gang. Bevallen is in de verloskamers, of het nou medisch is of niet, maar daarna ga je lekker naar de kraamsuite (als je moet blijven). Het is geen kraamhotel waar je voor kunt kiezen zeg maar

Als je pijnbestrijding krijgt, is het sowieso medisch. Je eigen VK gaat dan ook vaak niet mee

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.505
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Fijn dat er al aardig wat reacties zijn!
    Nooit geweten dat er zo ontzettend veel verschil zat tussen de protocollen van ziekenhuis.
    In tegenstelling tot bij bijv. Pietje, zijn de kraamsuites hier wel iets waar je gewoon voor kiest.
    Manlief wil graag de veiligheid van goed geschoolde artsen dichtbij, ik zelf vind het prettig om in een huiselijke omgeving te bevallen. Vandaar ook dat die kraamsuites lonken ;)
    Maar nu ben ik wel heel benieuwd hoe dat zit met de bevalling zelf, of dat dus in een verloskamer is zoals velen van jullie hieronder al omschreven, of dat dat wel ook gewoon in de kraamsuite zelf kan!
    Ik weet wel dat onze kraamverzorgende ons ook kan assisteren op de kraamsuite (als we dat zelf willen).
    Wordt vervolgd!

8. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier in het ziekenhuis blijf je in dezelfde kamer. Ook als je van te voren opgenomen word vanwege complicaties. Alle apparatuur word naar binnen gerold en als de bevalling achter de rug is word de kamer weer in oude staat hersteld zeg maar.

Bij een niet medische poliklinische bevalling huur je een kraamsuite en word je begeleid door je eigen vk die ondeesteund word door de kraamverzorgster van het bureau waar jij je hebt ingeschreven.

Of je bij een ruggeprik ook medisch word en dus onder begeleiding komt van de gyn, dat weet ik niet zeker.

Deel Deze Pagina