Hoi ik moet vrijdag in het ziekenhuis zo suikertest laten doen met zo drankje wegens een verhoogd indicatie op suiker. Een vraagje zo drankje hoe smaakt het nou? Ik hoor van iedereen dat ze er misselijk van werden en moesten spugen is het echt zo erg?!?!
Bij mij ging het naar binnenwerken prima. Vond het niet zo vies als verwacht. Tijdens het 2 uur wachten wel even misselijk geworden, maar heb alles binnen kunnen houden. In de avond kreeg ik heel erg last van maagpijn, maar dat komt omdat het in 1x zoveel suiker te verwerken heeft gekregen, waardoor de maagwand geïrriteerd raakte. Al met al vond ik het persoonlijk reuze meevallen
Heb het ook een paar weken geleden moeten doen en veel info toen op internet opgezocht.. Waar ik achter kwam is dat dat overal volgens mij anders is met smaakje zonder smaakje..... Mijn ervaring van het drankje is bekertje water maar dan heeeeeeeeeeeel zoet dus pak suiker erin ofzo haha!! Ikzelf ook niet misselijk ervan geweest kreeg wel een bekertje gewoon water erna waar ik erg blij mee was. Na een half uurtje ging mijn hart wat harder kloppen maar dat was zo weer over. Succes!!!!
Ja het is wel heel zoet en een beetje stroperig/plakkerig. Een beetje als hoestsiroop... Ze haalde een hele fles tevoorschijn en ik dacht dat ik gewoon 1 glaasje moest drinken, maar de hele fles moest op. Poeh! Ik had wel een beetje moeite met de hoeveelheid en dat je dat meteen achter elkaar weg moest drinken (zitten nog andere mensen te wachten om bloed te prikken...). Ikzou dat overigens ook niet zo makkelijk kunnen met een glas water ofzo hoor. Ik werd er niet misselijk van. Ik kreeg daarna wel een bekertje water mee om het nog een beetje weg te spoelen, dus dat mocht wel. Succes! Ik vond het twee uur verplicht stilzitten en wachten erna vervelender trouwens.
Lekker is het niet. Bij mijn zoontje weinig last. Paar weken terug opnieuw en toen moest ik even kokhalzen. Verder weinig last gehad. Neem een leuk tijdschrift mee. Ik vind de tijd best snel gaan.
Ik vond de smaak erg vies, chemisch zoet. Ik heb alles opgedronken met mn neus dicht en via een rietje. Ik kreeg geen water na. Ik ben een heel klein beetje misselijk geweest, maar was al met al wel te doen
die van mij was zoet maar verder nergens last van gehad. had idd ook verhalen gelezen dat het echt bizar vies was ed maar ik was blij dat ik iets binnen kreeg honger was gelijk weg haha
Ik vond het ook best vies. Bij de laatste paar slokken moest ik een beetje kokhalzen (Sorry) maar daarna ook geen last meer van gehad. Ook niet misselijk of iets.. Succes vrijdag, komt vast goed!
Ik vond het ook heel vies. Heb t opgedronken. 75 minuten daarna stond ik buiten te spugen. Gelukkig was dat lang genioeg en hoefde ik hem niet opnieuw te doen
Wat een ontzettend vies drankje!! Bah. Kreeg het al niet weg en daarna lag het er zo weer uit. Ik mag dus wel weer terug komen, maar dan voor een dagcurve met ontbijten en lunchen. Daar baal ik van. Maargoed.... het moet maar even. Wat was bij jullie de waarde nuchter? Bij mij 4.5. Zou goed moeten zijn toch? Denk niet dat het met eten veel hoger word. Een vriendin van mij had nuchter 12.8 geloof ik...... Die had dus suiker.
Ik heb 4 weken geleden de suikertest gedaan en moet zeggen dat het drankje mij echt heel erg mee viel. Zal het niet dagelijks willen drinken ofzo, het was echt heel zoet, maar had er in het ziekenhuis geen last van. Heb het gewoon snel achterover geslagen (ben sowiezo wel een makkelijke, snelle drinker) en ben ook niet misselijk geweest ofzo. Denk dat het heel persoonlijk is hoe je erop reageert.
Toevallig vandaag gehad. De drankje viel voor mij echter mee. Helaas daarna wel misselijk. Ook hoofdpijn / duizelig geweest omdat ik altijd smorgens vroeg al eet ivm lage bloeddruk. De 2 uur in het ziekenhuis wat wachten vond ik het lastigste. Binnenkort de uitslag, dus weer afwachten !
Ze meten vgl mij sowieso eerst nuchter voordat je het drankje krijgt. Vriendin van me zat nuchter op 10.1, zij mocht het drankje niet drinken maar werd gelijk doorverwezen naar de internist ivm zwangerschapssuiker.
Tja, lekker is anders. Het smaakt een beetje naar hoestsiroop en is ook wat stroperig. Mijn geluk is dat ik in mijn uitgaansjaren heb leren "atten", dus een drankje in 1 of 2 slokken naar binnen gooien. Nee, ben er niet trots op, maar nu kwam het wel goed uit! Dus ik heb er weinig aan geproefd, alleen de nasmaak. En je mag niets anders innemen dus daar zit je wel even mee. Ik heb gelukkig de luxe gehad dat ik geen misselijkheidsklachten heb gehad deze zwangerschap, dus verder nergens last van gehad. Succes ermee!!!
Ook met zwangerschapssuiker kun je nuchter hele goede waardes hebben en na het eten (of dus zo'n drankje niet). Pin je er dus niet op vast dat je geen zwdiabetes kunt hebben. Ik had nuchter 5.3 (weet het niet meer precies) en na het drankje 8.5..
Kan ik die ook verwachten als je kindje bijvoorbeeld erg groot is? 2 weken voor op groei) Ondanks lange ouders?