Suikertest met drankje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinder93, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb 'm pas gehad, maar het drankje op zich viel me reuze mee! Ik kreeg ook een bekertje water daarna. Die 2 uur daar maar zitten wachten zonder eten en koffie :) vond ik veel zwaarder...

2. Toetie froetie

Toetie froetie Niet meer actief

Het smaakt erg zoet,voor mij misselijk makend zoet.
    Heb gelukkig alles binnen kunnen houden, anders was is voor niks geprikt en zou ik dat drankje de volgende keer weer moeten drinken.
    Ik verwachtte een klein drankje maar dit was een plastic beker vol.

3. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik mocht vooraf 12 uur lang niet alleen niet eten maar ook niet drinken. Had dus zo'n dorst dat het eerste bekertje binnen 3 seconden weggewerkt was. Tweede bekertje rustig aan leeggedronken, je hebt 5 minuten. Het is niet lekker, vooral erg chemisch maar ik vond het te doen. De twee uur wachten daarna was erger.

4. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Toevallig maandag een test gehad, smaak viel opzich mee maar lekker is anders. Mocht vanaf 22:00 de dag ervoor niet meer eten, had om 9:00 een afspraak en werd pas om 10:00 nuchter geprikt. Drankje viel echt totaal verkeerd, heel erge last van mn maag gekregen en nu dus nog bleh, ook misselijk. Helaas hebben ze voor mij er nog 2 op de planning staan deze zwangerschap ivm hoog bmi. Mn waardes waren trouwens super volgens mij. Nuchter 4,4 en 2 uur na drankje 6,3. Succes vrijdag!

5. Reen

Reen Lid

21 feb 2012
    59
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik was ook gewaarschuwd voor de smaak. En ja, het is vies.

Ik heb het drankje dus in een heel rustig tempo (vanwege de hoeveelheid) maar wel in een keer achter elkaar opgedronken. Dan proef je het pas wanneer het flesje leeg is.

Ben er overigens totaal niet beroerd ofzo van geworden. Hooguit een houten kont van 2,5 zitten en daarna nog drie kwartier op consult wachten ;)

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik werd ook gewaarschuwd door iedereen voor het vieze drankje, maar het was gewoon suikerwater.
    Dat 2 uur lang verplicht stilzitten zonder iets te eten of drinken in de wachtkamer vond ik het ergste

7. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Ik vond het drankje heel erg zoet. Alsof je pure ranja aan het drinken bent. Het is een heel flesje wat op moet. Ruim 2 van die plastic bekertjes. Het valt snel verkeerd omdat je nuchter moet komen.
    Mijn maag was wel even van slag maar dat ging gelukkig snel over.

Neem vooral ook iets mee om te doen (boek/tablet/tijdschrift) zodat de 2 uur wachten wat sneller gaan.
    En een boterham of iets anders te eten voor na de test!

8. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Ik hoefde er niet van te spugen maar moest bij de laatste slok toch wel even kok halzen. De smaak is niet echt uit te leggen heel goor in ieder geval. Succes vrijdag! Ik mag binnenkort ook weer:(

Deel Deze Pagina