Lieve dames, Vandaag besproken dat ik met 40 weken precies word ingeleid, tenzij de baby vanzelf eerder komt uiteraard. Bij mijn vorige zwangerschappen ben ik ook ingeleid. Bij de eerste zwangerschap omdat het een tweeling was (en bovengemiddeld groot), bij de tweede zwangerschap omdat ik bijna tegen de 42 weken aan liep. Ik weet wat ik kan verwachten maar toch zie ik er best tegenop. Wie heeft nog meer binnenkort een inleiding gepland staan? En hoe kijk je er tegenaan?
Ik pas halverwege juli (37/38 weken) tja ik ben ik iemand van go with the flow en ik laat het wel op me af komen . Denk wel dat ik weer vol zenuwen zou zitteb
Jup. Met 38 weken. As maandag hoor ik een datum... Spannend! Bij de 1e met 40 WK ingeleid na een heel zware zwangerschap en grote baby geschat Dit klopte, bevalling was drama. Daarom nu met 38 weken. Ben ik erg blij om, ook omdat ik deze zwangerschap ook niet makkelijk doorkom Vind t wel heel spannend!! Vorige x had ik al 3 cm en konden ze direct m'n vliezen breken. Hierna volgde, zonder medicatie, een gigantische weeënstorm waar ik totaaaaal niet op voorbereid was. Hoop nu t wat beter te kunnen opvangen en vooral hoop ik dat hij WEL past Laat t verder zoveel mogelijk los, hoop stiekem dat hij over 2 weken spontaan komt haha!
Ik word 20 april (dus over 2,5 week) ingeleid Kijk hier absoluut niet tegenop (heb er zelfs wel zin in!). Vorige zwangerschap ook met precies 38 weken ingeleid en is meer dan prima verlopen. Kijk er prettig op terug
Kan jij eens je verhaal daarover vertellen?? Ben zo benieuwd, haha. Weet niet of ik nu al ontsluiting etc heb dus geen idee wat me te wachten staat... 38 WK voelt ook vroeg!
Tuurlijk! Laatste controle was met 37+4, bleek toen “ruim 2,5cm” ontsluiting te hebben (niet gek na al behoorlijk wat voorweeën in de weken ervoor). Zou ik minder dan 3cm hebben zou ik eerst een ballonkatheter moeten krijgen, de gynaecoloog heeft iets inwendig iets gedaan om de boel een tikkeltje extra op te rekken. Deed eventjes flink zeer. Met 38+0 om 07.00 melden in het ziekenhuis. Om 07.30 werd ik gecontroleerd en bleek ik nu 3cm te hebben dus we mochten gaan starten. Omstreeks 09.00 zou de verloskundige komen om mijn vliezen door te prikken. In de tussenliggende tijd zijn wat voorbereidingen getroffen, er is een beetje bloed afgenomen, vast een infuus aangelegd, ik kreeg wat uitleg over hoe de dag zou gaan verlopen en ik kreeg de gelegenheid om vragen te stellen. Ook hebben mijn man en ik toen nog een ontbijtje gekregen. Rond 08.45 werden mijn vliezen doorgeprikt en hebben we even gewacht tot de weeën zelf op gang zouden komen. Er gebeurde niets, dus het infuus met weeënopwekkers werd aangezet. Het ging toen redelijk rap, heerlijke rugweeën en een flinke weeënstorm. Voor een ruggenprik (had ik van te voren bedacht voor te zullen gaan) ging het te vlot, dus heb enkel het laatste half uur voor het persen een pijnpompje gehad. Om 13.10 zat ik op 10cm en mocht ik gaan persen en om 13.24 is mijn dochter geboren Wegens een verhoogde bloeddruk (ik loop ook bij de gyn en werd ingeleid wegens mijn chronisch hoge bloeddruk) moesten we nog eventjes blijven. Om iets voor 19.00 waren we thuis Dus, long story short: 07.00 melden, 3cm ontsluiting dus meteen starten, 08.45 vliezen doorgeprikt, +/- 09.30 start weeën, 13.10 volledige ontsluiting, 13.24 bevallen, 19.00 thuis
@Thea23 Kan ik me goed voorstellen! Wel ‘fijn’ om te weten dat het gaat gebeuren dan kun je in ieder geval aan het idee gaan wennen. @Ukkie1 klinkt als een heftige bevalling de vorige keer... Hoe zwaar was jouw zoon bij de geboorte? @Sado Oh wauw dat klinkt goed! Super snelle bevalling ook zeg. Hoop dat ik er na de inleiding net zo goed op terug kijk. Hoe lang duurde bij jullie de bevalling?
Ik ga in de 39e week ingeleid worden als hij nog niet zelf is gekomen. Vind t wel heel spannend hoor! Ik wordt ingeleid zodat ik mn ab giften sowieso krijg. Mijn eerste zoontje is heel ziek ter wereld gekomen. Dat willen we nu proberen te voorkomen!
1e 6 uur 2e 53 minuten intotaal eerste wee tot geboorte 3e met inleiding 2 uur intotaal aansluiten infuus tot geboorte
Hij woog 4160 gram bij 40 WK precies. Na vliezen breken ( had al 3 cm dus geen ballon) kwamen de weken spontaan heeeeel goed op gang , enorme weeënstorm. Na ruim 4 uur volledige ontsluiting. Maar ondanks goed persen kwam hij geen cm verder. Uiteindelijk een knip,scheur, vacuumpomp en schoudertje dat vast zat, werd hij na 2,5 uur persen geboren. Hij had t even moeilijk maar na 10 min was hij helemaal bij en mocht ik m eindelijk vasthouden!! Hopelijk gaat het dit keer beter. Deze baby word gemiddeld geschat en komt 2 weken eerder... Dus ik heb goede hoop
Ik word ingeleid tussen 38 en 39 weken. Maandag is mn volgende controle dus dan zal ik wel een datum krijgen. Spannend!!
Overduidelijk geval van zwangerschapsdementie dat ik nu dagen later pas mijn eigen topic weer terugvindt... @sweetL klinkt spannend! Is je zoontje er wel weer helemaal goed bovenop gekomen? @Thea23 wauw dat zijn hele snelle bevallingen geweest! Lijkt me ook heftig als het zo snel gaat. @Ukkie1 dat is inderdaad wel een flinke baby. Aangezien deze baby eerder komt en kleiner wordt geschat moet dat helemaal goedkomen! @Freddel spannend! Welke datum heb je gekregen? Voor mij nog maar 2 weekjes...
Ik ga niet binnenkort bevallen (althans niet de bedoeling ) Maar ik ben al 2x eerder ingeleid! Wil je even succes wensen Ik was de 2e keer ook veel meer gespannen, en ben zelfs nu al zenuwachtig voor de 3e bevalling haha. Terwijl ik 2 fijne bevallingen heb gehad! Hoe verliepen je andere bevallingen?