Suikertest

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Spitsmuis, May 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Ik heb 2x een suikertest gehad, waarvan de 2e keer een uitgebreide. Eerste keer moest ik 1 beker van die zooi drinken en een uur later prikken, uitslag : suiker was iets verhoogd.
    ( die suikertest was precies een half uur na de 20 weken echo, en spanning kan het suiker ook doen stijgen )
    Dus een week later moest ik komen voor de uitgebreide test, en het dubbele van die zooi moeten drinken, 2 uur later geprikt, uitslag was goed. Later bevestigde de gyn dat het geen goed plan was geweest om die test bij mij te doen een half uur na de 20 weken echo, aangezien ik dus vol spanning zat voor die echo.
    Dus als je die test laat doen, zorg in elk geval dat je geen spanningen hebt ;)

2. Onje

Onje Niet meer actief

Ik moet nuchter prikken naar huis 3 uur later terug, 1 liter suikerwater kokhalzend naar binnen werken weer prikken 2 uur later terug weer prikken en dan een uur later terug en de laatste keer prikken.

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    raar al die verschillen..
    ik moet dinsdag, maar bij mijn zoontje was het prikken, ontbijten, 2 uur wachten, prikken, weer wat eten, 2 uur wachten, weer prikken

Nu begreep ik dat ik nuchter moet komen, prikken, ontbijten en na 2 uur weer prikken klaar.

4. Sic

Sic Bekend lid

Dec 17, 2010
    777
    691
    93
    Wat een verschillen inderdaad. Bij mij werd gevraagd na het ontbijt of de lunch binnen 1.5 tot 2 uur bloed te gaan prikken. Score was goed. Dat was het.

5. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Wat een verschillen idd zeg.

Hier afgelopen maandag de test gehad. Ik ben xo vroeg mogelijk gegaan. Ik moest vanaf 22.00 savonds nuchter zijn en kreeg eerst een vingerprikje. Waarde was 4,2 dus mocht het drankje drinken. Viel mij erg mee, twee plastic bekertjes en sloeg ze maar meteen achterover ;) vieze limonade maar niet om van te kotsen zeg maar. Toen 2 uur wachten, en ik mocht niet te veel lopen want dan werd het drankje te snel verbrand zei ze. Was in het zkh dus genoeg te zien dus heb 2 uur lekker op een bank gezeten :) daarna weer prikken en kreeg de dag daarna de uitslag. Was 5.5 dus helemaal prima!

Ik heb het ook in de vorige zwangerschappen nooit gedaan. Nu hoefde het ook niet perse maar met twee flinke jongens: 8 en 9 pond en nu ook een flinke buik wou ik het zelf wel uitsluiten. Ik maak gewoon zelf flinke jongens :D

6. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Het is een aadrink flesje vol ... Hier in het ziekenhuis kan je je kiezen tussen citroen en sinas.. Smerig tja tis erg zoet! ... Hier nemen ze eerst een buisje bloed af dan drankje, uurtje wachten en dan weer prikken....

Ik weet alleen dat ik wat misselijk werd en mijn hart enorm te keer ging met kloppen! En volgende week ben ik weer de pineut ;)

7. MHR

MHR Actief lid

May 17, 2011
    180
    0
    0
    Noord-Brabant!
    Ik heb ook de test moeten doorstaan :D
    Ik moest nuchter komen 's ochtend. Meestal zitten er dan al heel wat mensen te wachten bij de bloedafname, die even snel voordat ze moeten gaan werken bijvoorbeeld, bloed willen laten prikken. Maar vrouwen die voor de glucose-tolerantie-test komen krijgen voorrang. Eerst werd er bloed geprikt (niet met een vingerprik, want die zou niet nauwkeurig genoeg zijn). Toen moest ik ongeveer 3 plastic bekertjes (zo'n bruin glazen ziekenhuisflesje) van dat ontzettend zoete spul opdrinken. Eerste bekertje ging goed, dus vol goede moed aan de tweede begonnen. Dat ging al minder, en de derde kreeg ik met pijn en moeite nog weg. Ik kreeg vervolgens 1 bekertje water, om de smaak weg te spoelen. Ik moest daar 2 uur blijven zitten. Ik mocht zelfs niet van de afdeling af en ik mocht verder helemaal niets eten of drinken. Ik heb dus zuinig gedaan met dat ene bekertje water :p. En na 2 uur nog een keer bloed prikken.
    En toen gelijk wat eten, want normaal ga ik nooit zonder ontbijt de deur uit.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb twee testen gehad. De eerste bij de Frauenartzt, eerst nuchter vingerprik, moest 500 of 750 ml drinken en werd er bloed afgenomen na 2 uur. Dit bleek dus een te hoog bloedsuikergehalte weer te geven.
    Week later in het ZH nogmaals de test moeten doen.
    Nuchter vingerpirk
    Drankje drinken
    Na 1 uur en na 2 uur vingerprik.... en toen nog uitslag afwachten en gesprek met internist. Dus was de hele ochtend zoet mee.

ik vond het drankje best mee vallen.

tip voor de mensen met honger: neem brood mee oid voor na de testen. Zodra je klaar bent met de testen direct wat brood en drinken....

Share This Page