Volgens mij is het ook niet overal hetzelfde drankje. Ik vond het drankje niet zo erg, smaakte naar Sprite, vond het prima te doen. Maar die 2 uur op je reet zitten en wachten, pffff. Gelukkig kan ik deze keer de kleine meenemen en heb ik dus lekker entertainment
Volgens mij is t geen standaard procedure, want niet iedereen hoeft t te doen.. ik moest vorige week ook (baby is wat aan de kleine kant) en hield t drankje met moeite binnen pfffff walgelijk ding! Was de rest van de dag kotsmisselijk bleehhh... echt niet voor herhaling vatbaar dus!
haha nou ik ben benieuwd! Zie er ook wel een beetje tegenop om 2 uur op zo'n rottig stoeltje te moeten zitten eigenlijk...
Bij mijn ziekenhuis is het gelukkig geen standaardprocedure. Terwijl ik wel bij een gyn loop. Heb ook geen overgewicht, wellicht dat dat ook meespeelt. Ik weet eigenlijk ook niet of ik het drankje genomen zou hebben......ik hoef die zoete rommel niet in mijn lijf. Aan de hand van de echo's kunnen ze prima achterhalen of de kleine mooi op schema loopt.
Het is ook afhankelijk van je verloskundige, ik had geen drankje. Nuchter laten prikken (8uur) naar huis en gewoon doen en eten wat je altijd doet en om 15.00 terug komen om nog een keer te prikken. Uitslag kregen we te horen bij de verloskundige.
Dat de kleine mooi op schema loopt kunnen ze indd goed zien op de echos. Maar als je echt suiker heb moet je misschien aan de medicijnen en is het dus wel handig om deze testen gewoon te doorstaan.. Alles voor de baby toch?? Ik krijg geen drankje. Heb diabetes type 1 loop dus vanaf de eerste week dat ik zwanger was al wekelijks onder controlle bij de diabetes verpleegkundige
Ik had mazzel. Ik werd thuis geprikt. Ik moest nuchter bloed prikken. Heb het drankje op met een rietje!! Werkt prima want het was echt heel vies. Ik las hier op zp dat sommige baby's heel druk werden, maar de mijne was schijnbaar in sugershock want heb m toen 2u lang niet gevoeld. Was ook niet misselijk. Na 2 uur kwam de prikster terug en werd er weer bloed afgenomen. Ik moest omdat mn vader diabetes type 1 heeft en mn schoonvader ook. Maar ze waren goed (3.9 & 6.0). Dit kreeg ik pas 3 weken later bij de vk te horen
Het is écht overal anders zeg! Ik heb al veel eerder de "gewone" suikertest gehad, die was goed. Met 22 weken moest ik de glucosetest met het drankje, omdat het standaard procedure is als je bij de gyn loopt. Ik hoefde niet nuchter te zijn, maar een uur van tevoren niets meer eten of drinken. En na inname van het drankje hoefde ik maar een uur te wachten voordat ik werd geprikt! Niet meteen uitslag, maar ik zou gebeld worden als het mis was. Niet gebeld gelukkig...
Toch interessant ik heb dezelfde dag de 20 weken echo gehad en alles was goed, geen gekke dingen.. denk dat het toch hier toevallig wel een standaardprocedure is. Ik ga het toch navragen..
Nou daar zit ik hoor, wachten wachten. Wat een goor spul. Ik snap niet dat je niet ook gewoon een zak tumtummetjes oid soldaat mag maken
Ik denk dat het verschilt per situatie. En overal is die test geloof ik ook weer anders. Bij mij wilde mijn VK het toen doen omdat ze bang was dat mijn kindje te groot zou zijn. Ik moest nuchter zijn van te voren. Ik werd binnen 2 dagen weer terug gebeld met de uitslag. Bij mij bleek de uitslag toen wel afwijkend na het drankje en 2 uur wachten. Ik ben vanwege trombose vlak voor ik de suikertest moest doen overgedragen aan een Gyn. Die snapte de mening / aanleiding van de VK niet waarom ik die test in de eerste plaatst moest gaan doen. Mijn kindje is namelijk gewoon gemiddeld qua groei en mijn hoeveel vruchtwater en grootte van mijn buik waren allemaal prima. Mijn suiker waardes op het moment zijn ook allemaal netjes laag. Ik ken ook genoeg dames die hem helemaal niet hebben hoeven doen.
OW wat verschrikkelijk... De Suiker test. Ga alweer over mijn nek als ik eraan denk. Bij zwangerschap 1 niet hoeven doen want BMI was 24.nog wat. Bij zwangerschap 2 had ik net een BMI van 30 dus moest ik hem wel doen nou ik hield hem 15 minuten binnen toen kwam alles met een golf eruit. Ik heb gewoon ontzettend veel last van misselijkheid en spugen 9 maanden lang en dan vooral in de ochtend. En dan moet je daar nuchter heen en flink van dat spul drinken bah..bah...bah. Nu ben ik net 9 weken zwanger en mijn BMI is nog hetzelfde dus ik vrees dat ze willen dat ik weer ga.
ja bah, maar ik heb het overleefd!! Kreeg vooral last van maagzuur, maar dat had wrs ook veel te maken met die nuchtere maag.. bluch
Eergister eindelijk test gehad, en maar meteen gevraagd waarom ik het kreeg.. was puur prefentief. Volgende dag gehoord dat alles prima was verder mooi ook weer overleefd maar zwanger en in de ochtend een paar uur nuchter rondlopen om vervolgens een suikerboost te krijgen is niet mijn ding nee