Hoi dames, Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor dit onderwerp. Maar wist niet waar ik het anders moest plaatsen? Gistermiddag tijdens toiletbezoek zag ik ineens flink wat bloed in mmn inlegkruisje zitten. Met afvegen kwam er ook nog veel helderrood bloed. Inmiddels ruim 17wk zwanger. Ik heb meteen de vk gebeld en mocht direct langskomen. Echo: hartje klopte en kindje beweegde goed. Placenta zat nog vast en lag niet voor de uitgang. Vanuit de vk doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar eerst op de echokamer weer een echo gehad, zelfde bevindingen. Daarna controle bij de gynaecoloog. Ondertussen nog een keer naar het toilet geweest en ik kon echt 3x met een nieuw stuk toiletpapier vegen en bleef flink bloeden. Gynaecoloog deed inwendig onderzoek en zei inderdaad; ruim bloedverlies. Kwam duidelijk echt uit de baarmoederholte. Geen placenta praevia. De gynaecoloog zei: ,,het enige wat we kunnen doen is afwachten wat de natuur hier mee gaat doen...." Ik mag niet sporten, geen gemeenschap hebben en moet rustig aan doen. Met het kindje was alles helemaal in orde, ook goed gegroeid etc. de gynaecoloog zei ook duidelijk; voor nu is het verder nog oké. Dit gaat vaker wel dan niet goed. Ik vroeg wel of dit dan ook het begin van "iets fouts" kon zijn. En daarop antwoordde ze; ja dat kan wel...... Vanaf nu dus een slopende week in gegaan.... Maandag mag ik terug naar de verloskundige en woensdsag weer op controle bij de gynaecoloog. Gister nog flink bloedverlies gehad, ook echt helderrood. Vandaag is het donkerder en niet meer zoveel... Mijn vraag; heeft iemand ervaring met bloedingen in het tweede trimester? Ik heb tot op heden nog nooit een bloeding gehad oid. Liefs, Bl0empje.
Hoi, Jazeker wel ervaring! Laatste 7 weken van mijn zwangerschap in het zkh gelegen. Maar de baby deed het hartstikke goed, oorzaak nooit gevonden. Nu is mijn dochtertje bijna 14 weken. Ik ben met 37 weken ingeleid. Het is een rottijd, ik weet het, maar het hoeft zeker niet verkeerd te gaan. Hopelijk heb je extra controle. Heel veel sterkte!
Hier ook geen ervaring, maar vind het wel heel heftig voor je en wil je even een dikke knuffel geven!
Hier vanaf week 16 t/m 39 bloedverlies. Soms veel, soms weinig, soms vaak soms ook een week niet. Met week 39 ingeleid, we hebben een gezonde dochter. Oorzaak is niet gevonden. Ik had wel een bacterie en ontsteking, daar antibiotica voor gehad maar het bloeden bleef... Misschien kun je vragen of de gun een kweek afneemt? Sterkte gewenst!!
Dankjewel! Urine staat op kweek. Maar het bloed kwam duidelijk uit de baarmoederholte volgens de gynaecoloog. Dit betekend dat een blaasontsteking niet de oorzaak zou kunnen zijn van het bloedverlies. Ben benieuwd hoe het maandag met ons kleintje is... In ieder geval heel fijn om de "positieve" verhalen te lezen!! Dank hiervoor.
Heb het in eerste trimester gehad en was een hematoom in de baarmoeder. Echt fiks rood met zwart en krampen. Heb het ruim 8 weken gehad. Uiteindelijk werd het donkerder en oud bloed. Wat verschrikkelijk naar en onzeker dit! Hoop dat alles goed afloopt, ik volg je.
Ik bedoel een kweek je baarmoeder... Dat kan je gyn doen, daar kunnen ze eventueel een oorzaak vinden of anders uitsluiten. Hebben ze bij mij ook gedaan maar oas na de 5e of 6e bloeding. Het bloed kwam bij mij ook duidelijk van de baarmoeder dat heeft de gyn direct gezien en hebben ze blaasontsteking niet eens getest
Klopt, gaf de gynaecoloog ook aan in het gesprek dat we hadden voordat ik onderzocht werd. Dat ze een kweek wilde doen. Vervolgens na inwendig onderzoek zei ze dat ze dat nu niet ging doen... Ze ging ook niet toucheren oid. De baarmoedermond was helemaal gesloten en nog lang volgens haar. Ik weet ook niet of dit een goed of slecht teken is, dat ze die kweek uiteindelijk niet wilde doen...
Even afwachten.. Ik duim heel hard dat het onschuldige bloedingen zijn. Bloed ziet er gewoon naar uit! Sterkte! Ik heb ook geen idee... Toen de gyn de kweek bij mij afnam spoot het bloed er uit. Tis gewoon vreselijk dat bloed en die onzekerheid. Maar bij mij deden ze het ook pas na de zoveelste bloeding. Misschien verwacht/hoop de gyn dat het hierbij blijft? Ik duim voor je!!
Veel moed! Spijtig dat je niet gerustgesteld kon worden. Ik heb 2 keer (bij beide zws) in het eerste trimester bloed verloren, en ze zeiden dat t een hematoom was. Je kan een 2e opinie vragen bij een andere gyneacoloog? Daar ben ik wel voorstander van, had ik dat niet gedaan bij mn eerste zws dan was mijn dochter hier waarschijnlijk niet (om andere reden dan bloeding).
Hier in het 1e trimester wel twee keer bloedverlies gehad. Nu bijna 33 weken zwanger. Sterkte en ik hoop dat je het een beetje van je af kan zetten de komende week. En ik hoop dat alles goed is meid.
Dankjewel allemaal dames! Het bloeden is inmiddels gestopt. Morgen om 11:20 uur moet ik op controle bij de verloskundige. Ik begrijp wel dat bloedingen in het eerste trimester meer voorkomend zijn dan in het tweede of derde trimester. Zoals ik hier ook lees. Ben benieuwd of ik morgen weer een echo krijg.... Spannend!
In het eerste trimester komt inderdaad vaker voor. In het tweede en derde gaan er vaak alarmbellen rinkelen. Denk aan infectie oid. Fijn dat het is gestopt. Ps heb je geen gemeenschap gehad? Alhoewel, dan hoort het niet uit je BM holte te komen. Hopelijk is morgen alles goed en kan je verder genieten!
Klopt ja, als je gemeenschap hebt gehad, of een drukke dag, of veel hebt moeten tillen oid is er eventueel nog een oorzaak te vinden voor de bloeding. Maar niks van bovenstaands was die dag, of de dag ervoor aan de orde.....
Nee en veelal komt het dan niet uit je baarmoederholte zelf, maar echt uit een ander deel. Gelukkig is het bloeden nu gestopt en hopelijk blijft het nu weg meis! Laat je weten hoe je controle ging?