Dit dus! Die standaard suikertest slaat nergens op, van zo'n behandeling zou iemand zonder suiker het spontaan alsnog krijgen... Deze test is veel betrouwbaarder, en veel prettiger!
Hey Nescio, Hier zit die test ook in het basispakket. Ik zou het toch wel laten doen hoor. Mijn collega is heel mager, nooit problemen met suiker gehad, zit absoluut niet in de risicogroep en wat denk je? Zwangerschapsdiabetes. Gelukkig waren ze er op tijd bij. Haar tweede zwangerschap had ze het niet. Dus het wil niet zeggen dat als je het 1 keer niet hebt het niet bij een volgende zwangerschap kan gebeuren lijkt me.
Ik zal mijn waardes laten prikken en als die niet goed zijn Gaan we voor de suikertest, anders niet. Het lijkt me dat twee keer plat op de grond vallen wegens flauwvallen ook niet bepaald goed is voor mijn kindje in mijn buik en mijzelf. Had wel hoofdletsel kunnen overhouden (Man kon niet mee dus had geen begeleiding, voel je je knap lullig in zon cafetaria)
Er zijn ook andere methodes om het te testen. Ben een week beroerd geweest van die troep. En dat het om je kindje gaat lijkt me wel duidelijk. ..
Ik zou m wel doen. Hier was nuchter de suiker goed maar na het drankje te hoog.. Helaas dus zwangerschapssuiker..
Ja maar dat vind ik dus zo raar. Nuchter oké, dan een suikershot en schiet omhoog, dus ze diabetes. Hoezo? Drink je elke ochtend middag en avond zo'n shot?! Als je normaal eet en drinkt krijg je niet zo'n stoot. Ik hoop toch dat er na zo'n glucosetest eerst nog andere tests volgen voor er begonnen wordt met dieet of insuline. Ik snap dat mensen die totaal geen kennis hebben van diabeteszorg er anders tegenaan kijken dan iemand die t wel heeft (omdat je weet wat te doen in geval van hoge of lage bls enz enz ) Maar persoonlijk vind ik die test heel kort door de bocht.
Inlove ik heb daarna thuis nog getest na elke maaltijd en idd.. Suiker is vaker te hoog. En nu ik terugkijke heb ik de afgelopen tijd vaker een hyper gehad. Heb vaak last gehad van ineens suf voelen en hartkloppingen etc..
Dan is t inderdaad goed en ook nodig. Heel goed dat er dan een dieet of zelfs insuline op gezet wordt. Maar je hebt ook mensen die te snel de diagnose krijgen en waar eigenlijk niks aan de hand is. Dat vind ik jammer. Dat is mensen onnodig ongerust maken.